BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med specialiserede opgaver inden for løn- og personaleområdet? Bliver du motiveret af at arbejde helt inde i det løn- og personaleadministrative maskinrum? Kan du trives med en hverdag, der både består af at håndtere komplekse problemstillinger inden for komplekse regelsæt og lettere opgaver, der hurtigt og effektivt skal løses?
Synes du, at det kunne være spændende at være med til at udvikle den måde, vi løser vores opgaver på og vores arbejdsgange i Løn & Personale? Så er du måske vores nye løn- og personalekonsulent.
Løn & Personale søger en erfaren løn- og personalekonsulent til tjenestemands-, arbejdsskade og refusionsområdet til vores afdeling Løn & Personale Tværgående. Dine opgaver vil primært bestå af administration af tjenestemandspension og arbejdsskadeerstatning samt refusionshjemtagning for hele Odense Kommune. Herudover bliver du en central spiller i udviklingen af en ny arbejdsgang og bedre digital understøttelse af anmeldelse af tillids- og fællestillidsrepræsentanter. Der er tale om en nyoprettet stilling i forbindelse med, at vi ændrer opgavefordelingen. Det betyder, at der er mulighed for, at stillingsindholdet tilpasses over tid.
Om os
Løn & Personale blev etableret 1. januar 2023 ved en samling af decentrale løn- og personalefunktioner. Vi er 3 afdelinger med i alt 48 gode kollegaer, der varetager løn- og personaleadministrationen for stort set hele Odense Kommune. Afdelingerne Løn & Personale 1 og 2, der understøtter ledere og chefer i kommunens forvaltninger, mens Løn & Personale Tværgående med 8 medarbejdere varetager en række specialiserede opgaver, blandt andet lønbogholderi, tovholder- og vedligeholdelsesopgaver i forhold til kommunens lønsystem, refusionsteamet samt udbetaling af tjenestemandspensioner og arbejdsskadeerstatninger.
Løn & Personale har et stort fokus på at udvikle, digitalisere og ensarte arbejdsgange, så vi hele tiden leverer en effektiv understøttelse af kommunens ledere, chefer og medarbejdere.
Selvom vi har travlt, er vi meget optaget af medarbejdertrivsel og af at skabe en god arbejdspladskultur. Tror du, at vores åbne, afslappede og uformelle omgangstone er et udtryk for, at vi ikke laver noget, tager du helt fejl.
Løn & Personale er en del af Borgmesterforvaltningen og har til huse på Ørbækvej 100.
Om dig:
Vi forestiller os, at du har:
- Relevant faglig uddannelsesmæssig baggrund
- Erfaring med løn og personaleområdet og meget gerne erfaring med refusionshjemtagning samt administration af tjenestemandspension og arbejdsskadeerstatning
- Erfaring med regler for udpegning af tillidsrepræsentanter, herunder grundlag, valgforbund mv.
- Erfaring med EG Silkeborg Data Løn
- Lyst til at arbejde med digitaliserings- og udviklingsprojekter inden for løn- og personaleadministration
- Gode samarbejdsevner
- Et stort servicegen
- Evnen til at holde fokus og styr på detaljerne også selvom det nogle gange går stærkt
- Et spændende job med mulighed for faglig udvikling
- Gode kollegaer
- Et team hvor vi arbejder med overlappende opgaveporteføljer for at kunne hjælpe hinanden, når der er rigtig travlt
- Et kontor og en afdeling i fortsat udvikling, som du kan være med til at sætte dit præg på
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og HK.
Stillingen er på fuld tid.
Vil du vide mere?
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos kontorchef Morten W. Frederiksen på mwf@odense.dk eller på 23 99 48 06.
Det praktiske
Der er ansøgningsfrist søndag den 22. september 2024. Vi forventer at holde samtaler onsdag den 25. september eller torsdag den 26. september 2024.
Odense Kommunes Løn & Personale er en del af Staben Transformation og Organisation i Borgmesterforvaltning. Vi er i alt 48 ansatte fordelt på tre afdelinger. To af afdelingerne - Løn & Personale 1 og 2 - er ledet af hver sin afdelingsleder, mens Løn & Personale Tværgående ledes af kontorchefen.
Løn & Personale 1 og 2 understøtter ledere og chefer i hver deres forvaltninger. Vi tror på, at den bedste vej til at sikre, at alle vores ansatte får korrekt løn til tiden er en tæt dialog med den enkelte leder og chef. Derfor har hver løn- og personalekonsulent en fast portefølje af afdelinger og ledere, som vedkommende understøtter. I Løn og Personale Tværgående løfter vi opgaver på tværs af hele Odense Kommune. Konsulenterne her har derfor ikke samme kontakt til en fast gruppe ledere, men har i stedet en stor kontaktflade til andre understøttende funktioner og kontorer i Odense Kommune.
Løn & Personale ser det som sin vigtigste opgave at være en åben og serviceorienteret understøttende funktion, der bidrager til at skabe de bedst mulige rammer for at kommunens dygtige medarbejdere og ledere kan bruge deres tid på deres kerneopgave..
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109527