Bliv indkøbschef hos Harald Nyborg med rejseaktivitet og ledelsesansvar

dato

Til Markedsledende & Landsdækkende butikskæde i stærk vækst

- med reference til Funktionschefen for Indkøb

Harald Nyborg A/S

Gl. Højmevej 30,
DK-5250 Odense SV

Virksomheden

Harald Nyborg A/S blev grundlagt i 1904 og har hovedkontor i Odense.

Virksomheden er en landsdækkende butikskæde med et sortiment, der henvender sig til gør-det-selv folket.

Virksomheden har i dag ca. 1.800 medarbejdere med ca. 60 butikker (flere er på vej) og en årlig omsætning på ca. DKK 2,9 mia. og en koncernomsætning på over DKK 9 mia. Som indkøbschef (IC) vil du få ansvar for en omsætning på over DKK 500 mio.

Virksomheden går ind for frihed under ansvar, og forsøger at skabe en munter hverdag med mulighed for udvikling for den enkelte, og arbejder i et uformelt miljø med højt til loftet.

Der er et stærkt fællesskab i Harald Nyborg (HN), hvorfor det hævdes, at det er en af Danmarks bedste arbejdspladser.

Stillingen

Stillingen refererer til Funktionschefen for Indkøb

Der er tale om en stilling med rejseaktivitet i Asien, primært Kina, samt i Europa.

IC er ansvarlig for et spænd af varegrupper, og er ansvarlig for at varegrupperne udvikler sig positivt. Sortimentet skal være tidssvarende, spændende og målrettet efter kundernes ønske. Samtidigt skal der købes ind i det først mulige led, så varens pris er så lav som muligt.

Der er ledelse af 5 personer, heriblandt 1 indkøber og 3 indkøbsassistenter, der alle er ansvarlige for varens rejse fra den bliver produceret, til den sælges i butikken.

Man er derfor involveret i hele rejsen, og skal bidrage med sit præg både i indkøbsprocessen, i udviklingen af emballagen, i planlægning af markedsføring, opbygning af Space og generelt interessere sig for varernes rejse fra A til Z.

Den nye IC skal være resultatorienteret og en dygtig købmand, der har passion for indkøb og for selve varen. Desuden skal man være forhandlingsvant og haft nogle års erfaring som indkøber, indkøbschef, kategorichef eller lignende.

Man trives som leder, kan lide at arbejde med tal og formår at skabe en kobling mellem tal og den fysiske vare. IC'en skal gå forrest med et godt eksempel og være et godt forbillede for afdelingen. Nysgerrighed på trends og udvikling, så de har et tidssvarende sortiment, er vigtig.

Opgaven

Arbejdsopgaverne består primært af ledelse, udvikling, motivation af medarbejderne og naturligt den daglige drift af et spænd af varegrupper.

Man er ansvarlig for varerne i hele værdikæden, og derfor har man en bred række opgaver forbundet med dette. Opgaven kan koges ned til at sikre at Harald Nyborg har det rigtige sortiment, til den bedst mulige pris, for hver af de varegrupper, man er ansvarlig for.

Hovedopgaverne vil desuden være:

  • Sortimentsudvælgelse og drift af et spænd af varegrupper.
  • Kontraktforhandlinger, leverandør- og fabriksbesøg i Asien (Kina. Vietnam, Sydkorea og Cambodia og Europa.
  • Deltagelse i messer i Kina og Europa.
  • Planlægning af markedsføring og afsætning for varegrupperne.
  • Koordinering mellem butikker, lager, marketingsafdeling m.v.

Derudover er det ikke sikkert, at det er præcis de varegrupper som kandidaten får i sidste ende – man kan finde på at skifte lidt rundt afhængigt af kandidatens baggrund.

Men umiddelbart vil varegrupperne være følgende:

  • Have, vanding og haveredskaber
  • Hobby
  • Nytårskrudt og -pynt
  • Armaturer, lamper, pærer og belysning
  • Elektronik og batterier
  • Påske
  • Halloween
  • Jul

Indkøbsbudgettet er ca. DKK 500 mio. i Indkøb svarende til ca. DKK 750 mio. i omsætning.

Kandidaten

Den ideelle kandidat har erfaring fra en lignende stilling med ledelse og indenfor detail- eller handelsvirksomheder, hvor fokus har været på indkøb, sortimentudvikling og kommerciel vækst. Vant til at tage ansvar og skabe resultater gennem et dygtigt og engageret team.

Desuden forventes, at den nye IC:

  • Ledelse, motivation og udvikling af 5 medarbejdere

Har en skarp kommerciel förståelse og erfaring med forhandlinger.

  • Er købmand
  • Trives med at arbejde med tal og kan koble dette til fysiske varer.
  • Har erfaring med at håndtere hele værdikæden fra produktion til butik.
  • Er opdateret på trends og kan sikre et tidssvarende og konkurrencedygtigt sortiment.
  • Er resultatorienteret, struktureret og arbejder selvstændigt.
  • Kan skabe innovative løsninger, der understøtter virksomhedens vækst og udvikling.
  • Er en stærk kommunikator, der kan samarbejde på tværs af afdelinger.

Uddannelse

En forretningsmæssig baggrund med kendskab til detailhandlen vil blive vægtet højt, gerne kombineret med en håndværksmæssig baggrund.

REJSEAKTIVITET

Cirka 60 – 80 dage om år herunder deltagelse på messer (Tyskland og Kina) og leverandørbesøg i Europa (Holland, Tyskland og Polen) og Fjernøsten (60% Kina).

Sprog

Dansk - ubesværet.

Engelsk ubesværet i skrift og tale

Bopæl

Trekantsområdet eller Fyn.

Gagepakke

Løn efter kvalifikationer plus pensionsordning, afdelingsbonus, fritvalgskonto, telefon, diverse forsikringer herunder sundhedsforsikring og personalerabat.

Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage.

Virksomheden tilbyder

En spændende og afvekslende hverdag med fuld fart på samt mulighed for gode og fleksible arbejdsforhold, personalegoder, efteruddannelse etc.

Starttidspunkt

Opstarten vil være 1. Marts eller senest 1. April 2025.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

TARGET Headhunting ApS, Forskerparken, 5230 Odense M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4cf15baf-258d-4476-afdf-15ca5c97862b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet