Forvaltningskyndig akademiker til Danmarks Frie Forskningsfond

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde tæt på ledelsen og bestyrelsen af Danmarks Frie Forskningsfond.? Og har du forståelse for det politiske og strategiske arbejde i et sekretariat med fokus på koordinering og tværgående sagsbehandling? Så kan vi måske tilbyde dig en spændende stilling.

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

Om Danmarks Frie Forskningsfond
Danmarks Frie Forskningsfond (DFF) består af en bestyrelse og fem faglige forskningsråd, der årligt behandler godt 3.000 ansøgninger og giver forskningsbevillinger for ca. 1,9 mia. kr. Forskningsmidlerne uddeles i åben konkurrence, og ansøgningerne vurderes alene på videnskabelig kvalitet. Derfor er Danmarks Frie Forskningsfond en helt central spiller for at stimulere udviklingen af den nye og originale viden, som vi skal bygge fremtidens samfund på.

Sekretariatet på i alt 38 engagerede medarbejdere, heraf 1 kontorchef og 2 områdeledere, er et kontor i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen. Kontoret består af 2 områder og du vil blive ansat i området Rådgivning, Økonomi, Systemudvikling, Kommunikation, Vidensformidling og Analyse (RØSKVA). Vi har et tæt samarbejde med kontorets andet område (Forskningsfinansiering).

Hvad skal du lave?
En af dine primære opgaver bliver at understøtte sekretariatsbetjeningen af DFF´s bestyrelse og koordinere de opgaver/sager og strategiske/politiske dagsordener, der relaterer sig til fondens bestyrelse. Du skal desuden understøtte ledelsen af kontoret gennem koordineringen og processtyringen af både driftstunge og strategiske sager og forløb i kontoret. Du deltager dermed i forberedelsen, planlægningen og opfølgningen på de ugentlige ledermøder og andre interne mødefora, ligesom det forventes, at du selvstændigt understøtter en løbende kvalitetssikring af sekretariatets opgaver, sager og arbejdsprocesser.

Dine opgaver bliver bl.a.:

  • At udarbejde og koordinere dagsordensmateriale til leder- og bestyrelsesmøder
  • At følge op på møder og sikre beslutningerne bliver fulgt til dørs
  • At understøtte ledergruppen i håndteringen og koordinering af sager
  • At håndtere ad-hoc opgaver for ledergruppen
  • At lede projekter og ad´hoc-nedsatte arbejdsgrupper
Udover betjening af kontorets ledergruppe og fondens bestyrelse, så vil du også indgå i opgavevaretagelsen af opgaverne i området RØSKVA. Om det er økonomi, statistik, rådgivning eller forvaltning, er afhængig af dine kompetencer og præferencer. Du skal forvente at ca. halvdelen af din tid bliver brugt på understøtte ledelsen og bestyrelsen og den anden halvdel på opgaver i RØSKVA.

Er du vores nye kollega?
Vi forventer at du har en uddannelse i statskundskab, økonomi, jura eller lignende, men vigtigst er, at du har flere års erhvervserfaring med at betjene en direktion/ledelsesforum i ex. en styrelse, departement, region, kommune eller forskningsinstitution:

Vi lægger særlig vægt på, at du:

  • har en skarp pen og solid erfaring med sagsbehandling og udarbejdelse af notater og oplæg
  • kan lede dig selv, prioritere og tage ansvar for egen opgaveløsning
  • er proaktiv og kan agere selvstændigt
  • har fokus på både detaljerne uden at miste overblikket
  • har en god forståelse for IT og systemer
  • er god til at skabe relationer og møder dine kolleger og opgaver med en positiv indstilling
  • har erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation
  • har erfaring med strategiarbejde
Jobbet kræver gode samarbejdsevner og en struktureret tilgang til opgaverne.

En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, blandt andet i form af en fornuftig hjemmearbejdspolitik, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern som specialkonsulent efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.

Arbejdsstedet er Asylgade 7, 5000 Odense C.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Troels Rask Andersen på telefonnummer 72 31 84 31 eller på e-mail trao@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest fredag den 8. marts 2024, kl. 12.00.

Vi forventer at holde to samtalerunder i uge 11 og 12 med henblik på tiltrædelse 1. maj 2024.

Mellem 1. og 2. samtalerunde gennemføres personlighedstest.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.

Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen (UFS) har vi ansvaret for opgaver, der knytter sig til udviklingen og administrationen af bevillingerne for forskning, videregående uddannelse og videnbaseret innovation samt SU. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder.

#Uddannelses- og Forskningstyrelsen

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Uddannelses- og Forskningsministeriet, Asylgade, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997859

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet