BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, mangler vi en kollega på 32 timer ugentligt med opstart 1. august 2023. Vi arbejder både dag- og aftenvagter, samt i weekender. Vores arbejdstider er i øjeblikket mellem 8-22 i hverdage samt lørdag fra kl. 11-20 og søndag fra kl. 13-22. Vi er fire fastansatte i teamet og arbejder hver fjerde weekend.
Om os
Ungetilbuddet er en del af Bo- og Støttetilbuddet Hvedevangen og er beliggende i Tarup, Odense NV.
Vores hus består af otte lejligheder, et fællesområde og et personalekontor. Derudover er der tilknyttet fem satellitborgere, som bor i nærområdet og modtager støtte i eget hjem en til to gange om ugen.
Fælles for de borgere, der bor i huset er, at de alle har en medfødt hjerneskade og er nået til at skulle finde ud af, hvordan deres liv skal se ud i fremtiden. Vi arbejder afklarende og udredende med alle de aspekter som et selvstændigt og meningsfuldt liv indebærer, ud fra en rehabiliterende tilgang.
Udover Ungetilbuddet består Bo- og Støttetilbuddet Hvedevangen også af et bofællesskab samt et støttecenter og et fælleshus, som kan benyttes af alle, der er tilknyttet tilbuddet. Der forekommer alenearbejde i Ungetilbuddet, men der er ofte en eller flere kollegaer til stede andre steder på matriklen.
Hjemmevejlederens rolle i Ungetilbuddet
I Ungetilbuddet tager vi typisk imod unge mennesker, som netop har afsluttet deres STU, efterskoleophold eller på anden vis er klar til at flytte hjemmefra og modtage støtte til at være i processen fra ungt menneske til selvstændig voksen. Vi arbejder rehabiliterende og ser borgerne vokse af, at kunne være selv- og medbestemmende i at skabe et meningsfuldt liv og opnå så stor en selvstændighed som muligt. Støtten omfatter den samlede proces fra indflytning til udflytning, herunder samarbejde med pårørende, sagsbehandlere, beskæftigelse, øvrigt netværk og selvfølgelig borgerne selv.
Formålet med at bo i Ungetilbuddet er at afklare, i hvilket omfang den enkelte borger kan lære at mestre livet egenhændigt og dermed facilitere processen med at afklare ønsker og drømme om fremtiden – samt vejen derhen. Vi arbejder ofte med at sætte dagligdags gøremål i struktur, hvorfor størstedelen af borgerne har en fast hjemmedag om ugen.
Her trænes der bl.a. rengøring, indkøb, vask af tøj og derudover kan der være madtræningsforløb, træning i at bruge offentlig transport, træning af sociale færdige, støttende samtaler og hvad der ellers er af behov for den enkelte. Hjemmevejlederen er til stede i forløbet for at støtte og guide, ikke at være udføreren af de praktiske opgaver.
Vi arbejder procesorienteret og oplever, at borgernes forløb både kan være lange og korte – det væsentlige er, at borgeren får mulighed for at drage egne erfaringer og anvende det, som giver mening i eget liv.
Eftersom borgerne er forskellige og kommer med forskellige personligheder, ønsker og erfaringer, er det essentielt, at vi som hjemmevejledere formår at møde dem, hvor de er, og tage del i deres virkelighed. Den pædagogiske tilgang bliver tilpasset den enkelte og der må ofte sadles om undervejs i samarbejdet. Borgerne er meget initiativrige og vi forsøger i høj grad at gribe deres initiativer og overføre disse til læringsperspektiver – både individuelt og i grupper.
Det kan vi tilbyde:
- Åbne og imødekommende borgere, der er gode til at italesætte egne behov og forventninger til personalet
- En arbejdsplads med højt til loftet og hvor gode ideer altid er værd at lufte
- Et fagligt og uformelt teamsamarbejde, hvor vi respekterer hinanden, og der er plads til godt humør
- Et højt fagligt sparrings- og arbejdsniveau, hvor vi reflekterer højt og spiller hinanden gode
- Medindflydelse på vagtplan, arbejdsopgaver og en arbejdsplads hvor vi generelt hjælper hinanden
- Et friskt og dynamisk team med fokus på både individ og fællesskab
- Gode muligheder for kurser, efteruddannelse og temadage
- Supervision og ekstern sparring ved behov
- En arbejdsplads med frihed under ansvar og en ledelse, der bakker op og understøtter medarbejderne
- Alsidige arbejdsopgaver, hvor to dage sjældent er helt ens
- At du er uddannet pædagog
- At du er en ansvarlig og aktiv medspiller, da vi netop kun er fire ansatte i teamet og derfor er afhængige af hinanden
- At du kan arbejde i en koordinerende rolle, hvor du både skal have det overordnede overblik samt følge opgaver til dørs eller sende dem videre til en kollega
- At du er tryg i skriftlighed, administrative opgaver og dokumentation – gerne i Nexus, men det er ikke et krav
- At du har energi på ungdomskultur og kan sætte dig selv i spil på borgernes niveau
- At du kan administrere alenearbejde og samtidig indgå i teamsamarbejde, når vi er sammen
- At du kan reflektere – også højt med andre
- At du kan danne dig overblik over processer (også de lange) og arbejde afklarende og udredende med rehabilitering som hovedformål
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan fås ved telefonisk henvendelse til Ungetilbuddet på 21 26 39 26 eller hos assisterende rehabiliteringsleder Lone Nielsen på 30 33 43 05.
Det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 11. juni 2023 og vi forventer der bliver afholdt ansættelsessamtaler tirsdag den 20. juni 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Rømersvej 1A, Bolbro, 5200 Odense V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=183dbf32-1ef4-45f6-bdec-ed8679b8a05c
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837579