MILJØSTYRELSEN: AC-medarbejder til marin naturbeskyttelse i Arter & Naturbeskyttelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med marin naturbeskyttelse i Natura 2000-områderne? Brænder du for tværfagligt samarbejde? Vil du være en del af et stærkt fagligt team, der arbejder med planlægning for dokumentation af data om Natura 2000-områderne og vurdering af områdernes tilstand? Så skal du søge stillingen i Arter og Naturbeskyttelse, som vi gerne vil have besat snarest muligt.

Opgaver i enheden og organisering
I enheden Arter og Naturbeskyttelse er vi ca. 70 medarbejdere, herunder p.t. to kontorchefer og fire funktionsledere.
Omdrejningsaksen for vores aktiviteter er biodiversitet. Vi arbejder bl.a. med internationale naturbeskyttelsesområder (Natura 2000) både på land og på havet og med nationalt beskyttede naturområder jf. naturbeskyttelseslovens §3. Vi arbejder også med forvaltning af beskyttede arter, bekæmpelse og forebyggelse af invasive arter i den danske natur, administration af jagt- og vildtforvaltningslovgivningen og udstedelse af jagttegn. Vi drifter arter.dk og har desuden opgaver i forbindelse med universiteternes forskningsbaserede myndighedsbetjening. Enheden bidrager desuden til ministeriets opgaver om biodiversitet, herunder også faglige bidrag til ministeriets internationale arbejde på natur- og biodiversitetsområdet og udbyttedeling ved benyttelse af genetiske ressourcer.

Om stillingen
Du vil i samarbejde med de øvrige medarbejdere skulle varetage opgaver i forbindelse med forvaltningen af Natura 2000-områderne i Danmark. Vi har en fast stilling, hvor arbejdsopgaverne har følgende indhold: Du kommer til at få ansvaret for, at der udarbejdes et tilstandsvurderingssystem for de marine naturtyper, og om muligt vandløb og søer i habitatdirektivet. Vurderingssystemet skal anvendes til 4. generations Natura 2000-planer. Du vil skulle samarbejde med kollegaer i styrelsen fra flere teams og enheder om tilstandsvurderingssystemer i forhold til habitatdirektivet, og senere om mulige krav til tilstandsvurderingssystemer i en kommende naturgenopretningsforordning. Desuden vil du skulle samarbejde med Århus Universitet om udarbejdelsen af tilstandsvurderingssystemerne. Du får ansvaret for fremdrift i arbejdet med udviklingen af tilstandsvurderingssystemerne.

Vi tilbyder dig

  • Et job, hvor dine skarpe kompetencer kommer i spil sammen med mange kollegaer for at sikre de danske arter og natur.
  • En spændende og udviklende stilling på et område med stor interesse fra de mange interessenter.
  • Stort ansvar og en hverdag, hvor det ganske ofte går stærkt.
  • Opgaver med mange samarbejdspartnere i enheden, på tværs af styrelsen og på universiteterne.
  • Fagligt stærke kolleger i en velfungerende enhed, hvor vi lægger vægt på trivsel i hverdagen, det gode kollegaskab og godt humør.
Vi forventer, at du

  • Har en lang videregående naturfaglig uddannelse som biolog, naturforvalter, naturgeograf eller lignende.
  • Har erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige organisationer.
  • Har erfaring på naturområdet, gerne kendskab til de våde naturtyper på havet, i sø og vandløb.
  • Er analytisk stærk og gerne har forståelse for opbygning og anvendelse af vurderingssystemer for naturtyper.
  • Kan håndtere stor faglig kompleksitet og har et godt blik for de forskellige vinkler på en sag.
  • Kan i både skrift og tale gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren.
  • Er struktureret, målrettet og løsningsorienteret og dertil har gode samarbejdsevner.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten), eller den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 – Centralorganisationen af 2010 samt den til enhver tid gældende organisationsaftale for skov- og landskabsingeniører.

Tjenestestedet vil være på Tolderlundsvej 3-5, 5000 Odense C.

Der er tale om en fast stilling.

Miljøstyrelsen tilbyder fleksible arbejdsforhold med mulighed for hjemmearbejde.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Pilsgaard på tlf.
40 94 73 91 eller marin medarbejder Anna-Grethe Underlien Pedersen på tlf. 20 71 94 53.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 27. september 2023.

Vi planlægger at holde samtaler den 3. oktober 2023 med henblik på ansættelse hurtigst muligt eller pr. 1. december 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172322&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5907790

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet