Engageret pædagog søges til nytænkende og udviklingsorienteret børnehus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du uddannet pædagog? Er du en engageret, nytænkende og udviklingsorienteret? Så er det måske dig vi søger til en 30-timers pædagogstilling til Børne- og ressource huset Louisegården.

Om os
Børnehuset Louisegården er en del af Børneinstitution Nord, der består af 8 børnehuse beliggende i Næsby, Søhus, Stige og Lumby.

Louisegården er et integreret børnehus bestående af en vuggestuegruppe med 12 børn samt 2 børnehavegrupper med hver 21-23 børn tilknyttet. Derudover er Louisegården et ressourcehus, og det betyder at vi har plads til 3 børn, der af forskellige årsager har brug for særlig understøttelse.

Børnehuset er beliggende i et parcelhuskvarter i Odense N i et nærmiljø omgivet af grønne områder, Åløkkeskoven og tæt på Odense Å. Faciliteter der skiftevis inddrages og benyttes af især børnehavegrupperne ved både spontane og planlagte gå- og løbeture.

Hverdagen og de aktiviteter vi tilbyder børnene i Louisegården er alle med afsæt i den styrkede pædagogiske læreplan og med et særligt fokus på dannelsesbegreberne. Det betyder bl.a. at vi i Louisegården som medarbejdere er opmærksomme på at være anerkendende, nærværende, understøttende og opmuntrende rollemodeller for børnene. Ydermere vægter vi arbejdet med at understøtte udviklingen af børnenes sproglige og kommunikative kompetencer højt, da vi ser det som en betydningsfuld del af det at kunne udtrykke sig, afkode og forstå andre mennesker.

I vores pædagogiske arbejde har vi særligt fokus på relationsdannelse da vi oplever, at tryghed og tillid er en forudsætning for bedst muligt at kunne motivere men også ”skubbe”/udfordre børnene ift. deres udvikling og læring. Vi arbejder målrettet ud fra at alle børn uanset alder, kognitive eller fysiske forudsætninger er i kontinuerlig udvikling og på vej til at lære noget nyt. I voksen/barn relationen er ”Jeg ser dig ” & ”Jeg tror på/ved, at du kan” bærende elementer. Vi rammesætter planlagte og spontane aktiviteter, hvor børnene blidt ”presses” og motiveres til oplevelsen af, at ”det vidste/troede jeg ikke jeg kunne, men det kan jeg godt!!!”

Børnene skal føle sig som betydningsfulde deltagere i større eller mindre fællesskaber i Børnehuset Louisegården. Det betyder bl.a. at vi tilrettelægger aktiviteter i større eller mindre grupper, hvori børnenes relationer er i fokus. Her understøttes børnene bl.a. i at inddrage, hjælpe og opmuntre/begejstres over hinanden. Når vi eksempelvis er på løbeture, så er det, ”det svageste led i kæden” der løber forrest og sætter tempoet for de andre børn, ligesom løbegruppen understøttes i at vente på hinanden, løbe ved siden af og opmuntre en ven, der kan have brug for det m.m.

Vi arbejder målrettet med børnenes selvhjulpethed både ift. til fysiske og mentale udfordringer, for derved at understøtte deres udvikling ift. at kunne mestre eget liv bedst muligt. Når børnene har brug for en hjælpende hånd, overtager vi som voksne ikke opgaven, men guider barnet igennem, så det så vidt muligt selv løser udfordringen. I andre sammenhænge opfordrer vi børnene tæt ved til at hjælpe barnet, for derved at åbne deres blik for hinanden. I konfliktsituationer børnene imellem understøtter vi dem ift. at aflæse, lytte til hinanden og kommunikere på en hensigtsmæssig måde.

Vi forventer af vores nye kollega:

  • At du er mødestabil, engageret og deltagende
  • At du er udviklingsorienteret og nytænkende
  • At du er videbegærlig, nysgerrig og undersøgende i dit pædagogiske arbejde
  • At du er refleksiv ift. egen og andres praksis
  • At du har veludviklede relationelle kompetencer
  • At du kan bevare overblikket i en travl hverdag
  • At du kan tage initiativ og arbejde selvstændigt
  • At du har humor, masser af energi og et positivt sind
Vi kan tilbyde:
  • Et børnehus i faglig udvikling baseret på høj kvalitet i arbejdet med kerneopgaven
  • Et børnehus der arbejder målrettet med vedvarende fællestænkning
  • Et børnehus med fokus på betydningen af fællesskabets og det at løfte i flok
  • Et børnehus hvor der er rig mulighed for at tage ejerskab og få indflydelse
  • Et børnehus hvor det gode arbejdsmiljø vægtes højt
  • Et børnehus hvor vi drager omsorg for hinanden og griner meget       
I Odense kommune arbejder vi med fuldtids- og livsfasepolitik. Målet med fuldtidspolitikken er at give medarbejderne mulighed for et bedre forsørgelsesgrundlag, både i løbet af arbejdslivet, men også efter pensionering. Det betyder, at udgangspunktet er fuld tid. På dagtilbudsområdet har vi fokus på, at fuldtidsansættelse er udgangspunktet. Samtidigt har vi fokus på, at livsfaser kan betyde behov for nedsat tid i kortere eller længere perioder.

Der vil derfor være løbende dialog i løbet af ansættelsen med fokus på arbejdstiden og det overordnede mål om ansættelse på fuld tid.

Som ansat bliver du en naturlig del af Dagtilbudsafdelingens og Børn- og Ungeforvaltningen. Vi er et fællesskab af engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, der hver dag bruger relevante kompetencer, perspektiver, erfaring og viden for at skabe de bedste vilkår for børns trivsel, læring og udvikling i de enkelte tilbud. Sammen skaber vi rammer for gode, stærke børnefællesskaber og bruger vores faglige kompetencer til at fylde rammerne med et indhold af høj kvalitet.

Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte daglig pædagogisk leder, Lotte Slott Jensen på 24 97 02 72 eller på lsj@odense.dk.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er tirsdag den 10. september 2024. Samtaler forventes at blive afholdt tirsdag den 24. september 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Louisevænget 9, Næsby, 5270 Odense N

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6103469

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet