Ydelsessagsbehandler til Beskæftigelses- og Socialforvaltningen, Kontanthjælp

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vores dygtige sagsbehandlere har besluttet at gå på pension. Derfor ønsker vi at styrke vores afdeling med endnu en dygtig medarbejder.  

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med forventet tiltrædelse den 1. august 2023.

Om osBeskæftigelses- og Socialforvaltningens kerneopgave er at få borgerne i uddannelse og job. I Kontanthjælp kommer du til at understøtte dette ved at sikre borgerens forsørgelsesgrundlag, så de kan fokusere på at komme i beskæftigelse. 

Vi er 56 medarbejdere, som arbejder helhedsorienteret med administrative og borgerrettede myndighedsopgaver primært indenfor lov om aktiv socialpolitik.
Om jobbet
Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • Behandle digitale ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp og selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse
  • Sikre korrekt udbetaling af ydelser efter lov om aktiv socialpolitik
  • Foretage opfølgning på løbende forsørgelsessager
  • Yde råd og helhedsorienteret vejledning til borgerne
Andre opgaver bliver at:
  • Afholde samtaler om forsørgelsesydelser for de borgere, der ikke søger digitalt
  • Udføre administrative opgaver, der er tilknyttet udbetalingen af de ydelser, vi varetager
Om dig
Vi forventer, at du:
  • Er rutineret og har erfaring i at arbejde med lov om aktiv socialpolitik, og inden for kort tid vil kunne indgå i de daglige driftsopgaver
  • På en professionel måde håndterer mødet med borgeren og er bevidst om din kommunikation
  • Har flair for at arbejde med IT og erfaring med KY
  • Har flair for tal og kompleks lovgivning
  • Er struktureret og god til at prioritere din tid i forhold til de daglige arbejdsopgaver
  • Bidrager positivt til afdelingens fællesskab
  • Er kontoruddannet, socialrådgiver, administrationsbachelor, socialformidler eller har lignende relevant uddannelse
Vi tilbyder
  • Et rigtig godt arbejdsmiljø med en positiv stemning og et fantastisk kollegaskab
  • Høj faglighed og sparring med fagligt dygtige kollegaer
  • En veldrevet afdeling, hvor vi arbejder med tilpasset LEAN, hvilket betyder, at vi ikke arbejder med egne sagsstammer
  • En arbejdsplads, hvor der er mulighed for, at man kan indrette arbejdsdagen fleksibelt
  • En mangfoldig gruppe kollegaer, både hvad angår alder, baggrund og personlighed, hvor vi sætter pris på godt humør og hjælpsomhed
  • En afdeling, der de sidste år er lykkedes med en god implementering af KY
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Aflønningen vil tage udgangspunkt i grundløn 22 i HKs overenskomst eller i grundløn 32 i overenskomsten med Dansk Socialrådgiverforening.

Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen eller vores arbejdsplads, så er du velkommen til at ringe til ydelsessagsbehandler Dorte Hoffmann Nørgaard på 63 75 84 65.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er torsdag, den 15. juni 2023. Vi afholder samtaler tirsdag 20. juni 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Egeparken 2A, 9., 5240 Odense NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=95e8350d-9205-4f6e-995f-9fa838bb9999

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845223

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet