VISO søger en skarp og engageret faglig leder til team voksen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan og vil du være med til at løfte de socialfaglige kompetencer i kommunerne, så de kan træffe fagligt velfunderede valg til gavn for voksne borgere med komplekse sociale problemstillinger og/eller handicap? Så er du måske den nye leder i VISO.

VISO leverer specialrådgivning og højtspecialiseret viden til kommuner, skoler, tilbud og borgere, i et tæt samarbejde mellem medarbejdere i VISOs centrale enhed og eksterne leverandører.

VISO er desuden helt centralt placeret i Social- og Boligstyrelsens arbejde med at løfte det specialiserede socialområde, idet vores praksiserfaringer og viden anvendes af andre enheder og fagcentre i Social- og Boligstyrelsen med henblik på at styrke vidensudvikling og den sociale indsats i kommunerne.

Dine opgaver
Du bliver leder for Team Voksen og indgår som en del af den samlede ledergruppe, som består af to kontorchefer og fire ledere. Ledelsesteamet arbejder tæt sammen om de mange tværgående opgaver og har fokus på et tæt samspil om de centrale udfordringer inden for ledelse af personale, fagområder og strategi.

Du skal lede et team af 14 engagerede og ambitiøse socialfaglige konsulenter, som arbejder med en bred vifte af opgaver og altid ud fra en helhedsorienteret forståelse af målgrupperne og med fokus på inddragelse og tværfaglige rådgivningsforløb.

Teamet har blandt andet følgende opgaver:

  • Daglig varetagelse af telefonisk rådgivning til borgere, kommuner og tilbud
  • visitation, tilrettelæggelse og kvalitetssikring af rådgivningsforløb inden for det specialiserede socialområde, i samarbejde med VISOs netværk af specialister
  • analyse og udviklingsopgaver i regi af Social- og Boligstyrelsens Task Force på henholdsvis Handicap og Hjemløseområdet
  • deltagelse i videns- og udviklingsarbejde internt og på tværs af Social- og Boligstyrelsen.
Som leder af Team Voksen får du ansvar for at:

  • Varetage den faglig ledelse af teamets samlede opgaver, herunder være en faglig stærk sparringspartner for medarbejderne og være garant for et team kendetegnet ved engagement, faglighed og kvalitet i opgaveløsningen
  • varetage ledelse af personalet med fokus på læring, motivation, udvikling og trivsel
  • samarbejde tæt med lederkolleger i Social- og Boligstyrelsen, VISOs leverandører, VISOs bestyrelse, Social-, Bolig- og Ældreministeriet og eksterne samarbejdspartnere
  • indgå i VISOs ledelse og medvirke til at understøtte driften og den strategiske og faglige udvikling i kontoret og Social- og Boligstyrelsen.
Vores forventninger til dig
Vi forventer, at du som leder går forrest i forhold til at udvikle og drive VISOs rådgivning, og at du brænder for at være med til at sikre en vidensbaseret og sammenhængende udvikling af området. Du har indsigt og erfaringer, så du aktivt kan samarbejde med departement, kommuner og andre interessenter om at udvikle området.

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med ledelse af medarbejdere
  • har en relevant ledelsesfaglig fundamentbalance og kan balancere din ledelse afhængig af kontekst, forventninger og krav
  • har faglig indsigt i og erfaring med området udsatte voksne samt voksne med handicap
  • har erfaring med kommunale rammevilkår, indsatser og udfordringer på området
  • kan vidensdele og skabe og vedligeholde relationer
  • har analytisk kapacitet og evner at omsætte teoretisk viden i konkrete anvendelige løsninger
  • har personlig gennemslagskraft og kan formidle klart med troværdighed, både mundtligt og skriftligt.
Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • Kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om VISO og CMM
Den nationale videns- og specialrådgivningsorganisation (VISO) og Center mod Menneskehandel (CMM) er samlet i ét center og består af ca. 70 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde. VISO har kontrakter med knap 90 landsdækkende leverandører, som på VISOs vegne leverer vejledende specialrådgivning om udsatte og handicappede børn, unge og voksne til kommunale myndigheder, institutioner, tilbud og borgere. VISO har herudover til opgave at sikre vidensindsamling og -formidling på det mest specialisede socialområde. Sammen med vores netværk af leverandører bidrager VISO således til at bringe den specialiserede viden inden for social- og specialundervisningsområdet i spil - til gavn for kommuner, fagfolk og borgere. CMM har til opgave at koordinere og udvikle den landsdækkende sociale indsats for ofre for menneskehandel og for opkvalificering af de relevante aktører. Centeret udfører opsøgende arbejde, yder støtte til ofre for menneskehandel, træner offentlige og private aktører til at bekæmpe menneskehandel, samt fører den samlede statistik på feltet i Danmark.

Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.

Løn og ansættelsesvilkår
Din stillingsbetegnelse vil være leder og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Hvis vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig-, og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 26. februar 2024.

Vi afholder 1. samtalerunde fredag den 1. marts 2024 og 2. samtalerunden den mandag den 11. marts 2024. Der vil indgå en case-opgave til samtalen samt et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte kontorchef Anja Mangelsen på ama@sbst.dk eller på telefon 41932453

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976340

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet