Vil du være Miljøstyrelsens ekspert i statsstøtteregler til natur- og klimaprojekter?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at få vores tilskudsordninger sikkert gennem junglen af statsstøtteregler? Vil du løse juridiske udfordringer, så vi når de politiske mål og får en nem og smidig proces for ansøgere og sagsbehandlere? Har du lyst til at indgå i et fagligt fællesskab og tage ansvar for opgaver og processer i tæt samarbejde med andre? Så er du måske den jurist, vi har brug for i Miljøstyrelsens Tilskudsenhed.

Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
I Tilskud administrerer vi en lang række tilskudsordninger inden for vand- og naturområdet, som spiller ind i klimadagsordenen og den grønne omstilling i landbruget. Vi arbejder med rammer for tilskud, sagsbehandling, IT-understøttelse og tilskudsøkonomi. Enheden består af i alt ca. 30 medarbejdere, inklusiv en kontorchef og to funktionsledere, og arbejder i teams. Vi administrerer tilskud til naturgenopretning af bl.a. vandløb, vådområder, og lavbundsområder, samt tilskud til privat urørt skov og beskyttelse af vores drikkevand. Der er både nationale tilskudsordninger, som vi selv har ansvaret for og ordninger med EU-tilskud, som vi administrerer sammen med Landbrugsstyrelsen og Fiskeristyrelsen.

Vi søger specifikt en kollega til disse opgaver
Vi styrker statsstøtteområdet, så der bliver tre jurister i enheden. Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores to nuværende jurister i enheden. Du vil også blive tilknyttet et af vores fire faglige teams, der blandt andet sagsbehandler ansøgninger og arbejder med rammerne omkring tilskudsordningerne, både de faglige - så de har den forventede miljøeffekt - og de administrative - så de er så nemme at søge som muligt, og efterfølgende kan sagsbehandles.

Du vil blive involveret i en række forskelligartede opgaver og få mange kontaktflader, både i Miljøstyrelsen, andre styrelser, Departementet, KL og kommuner. Du kommer til at indgå i et tillidsfuldt, forpligtende og humørfyldt samarbejde med dine kollegaer og ledelsen. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en god stemning i hverdagen.

Kvalifikationer
Vi søger en jurist med stærke juridiske, forvaltningsmæssige og generalistkompetencer. Du må meget gerne have solid erfaring med statsstøtteområdet, eller lysten til at blive ekspert på området. Du kan levere stabilt på fortolkning, udvikling og drift af tilskudsordninger. Dertil er det vigtigt, at du, i samarbejde med både team og ledelse, kan drive processer, der kræver inddragelse og samarbejde med mange aktører – både interne og eksterne. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra arbejde i en statslig styrelse, en kommune eller et departement.

Vi forventer, at du:

  • Er jurist, som kan oversætte og omsætte kompleks lovgivning til let forståelig rådgivning og konkrete løsninger i praksis.
  • Har forståelse for arbejdet i en faglig styrelse, og interesse i at løse juridiske udfordringer og generalistopgaver på tilskudsområdet.
  • Kommunikerer klart både i skrift og tale og har lyst til at gå i dialog både internt og eksternt.
  • Er udadvendt med et positivt sind og har lyst til at bidrage til vores fællesskab.
  • Tager ansvar for opgaverne. Du vil sjældent være helt alene om opgaverne, men det forventes, at du selv kan ’tage fra’ med sparring fra kollegaer, funktionsleder og kontorchef.
Vi forventer desuden, at du har gåpåmod og er omstillingsparat, dynamisk og arbejdsom. Du trives med mange opgaver, hvor nogle vil være rutineprægede, og andre kræve fordybelse og analytisk sans.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet vil være på Tolderlundsvej 5, Odense.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Bettina Helle Jensen på tlf. 41 39 24 04 eller funktionsleder Kristine Mulbjerg på tlf. 21 19 18 60.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 6. august 2023. Vi planlægger at holde samtaler i den 11. august 2023.

Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde tests og/eller forberede en case.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170372&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861699

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet