BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi tilbyder…
Er du fagligt ambitiøs og brænder du for social- og ældreområdet? Kan du samarbejde tæt med andre og sætter du en ære i at levere et godt produkt til tiden? Så er du måske den ene af to nye kolleger, som vi søger til team Udmøntning – Børn, unge og ældre i Kontoret for Implementering og Udmøntning i Social- og Boligstyrelsen.
Dine opgaver
Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent alt efter kompetencer og erfaring.
Dine opgaver vil være at koordinere og stå i spidsen for et antal af styrelsens ansøgningspuljer på social- og ældreområdet. Du kommer til at arbejde i et spænd i mellem forvaltningsret, finanslov, implementering og faglig viden om social- og ældreområdet. Dine tætte samarbejdspartnere vil være Social- og Boligstyrelsens fagcentre, økonomikontoret og jurakontoret samt Social-, Bolig-, og Ældreministeriets departement og Sundhedsstyrelsen, når det drejer sig om ældreområdet.
Jobbet rummer også mulighed for at indgå i kontorets udviklingsopgaver. Vi er et ambitiøst kontor, som kontinuerligt arbejder med at forbedre og udvikle vores opgaveløsning. Fx gennem bedre brug af data, bedre informationsmøder eller tættere opfølgning på om midler anvendes efter deres formål. Her vil du have gode muligheder for at sætte din selvstændighed og dine kompetencer og viden i spil ved at drive egne ansvarsområder.
Dine primære opgaver bliver bl.a. at:
- Udmelde, sagsbehandle, træffe afgørelse om og følge op på tildeling af tilskudsmidler fra ansøgningspuljer i samarbejde med fagkontor, økonomikontor og jurakontor m.fl.
- Svare på henvendelser fra tilskudsmodtagere, fx om ønsker til projektændringer, og godkende faglige statusrapporter
- Selvstændigt drive eller indgå i udviklingsprojekter i kontoret
- Samarbejde med departement og fagkontorer om udvikling af nye initiativer, som indeholder tilskud
- Udvikle og vedligeholde procedurer og vejledninger for arbejdsgange
Vi forventer at du har en relevant videregående uddannelse fx scient.pol., scient. adm., polit., jur., merc. aud., oecon el.lign. Det er en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet med tilskudsmidler og administrativ forvaltning fra et ministerium eller en styrelse. Det er en fordel, hvis du har og kan demonstrere stærke projektlederkompetencer og erfaring med projektledelse.
Vi lægger vægt på, at du:
- Er en holdspiller og en stærk koordinator, der skaber resultater sammen med andre
- er god til at planlægge, kan nå deadlines og håndtere komplekse opgaver i en travl hverdag
- har erfaring fra en politisk styret organisation, har politisk tæft og kan skære sager til
- er stærk til skriftlig kommunikation
- har blik for detaljen og er analytisk stærk
- kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
- kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
- udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
- bidrager til egen læring og udvikling
- kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik
Du vil blive en del af kontoret for Implementering og Udmøntning, som varetager udmøntning af ansøgningspuljer på det sociale område og ældreområdet. Her bidrager vi aktivt til design og udvikling af nye politiske initiativer og løsninger på social- og ældreområdet, som skal udmøntes via ansøgningspuljer. Derudover har vi fokus på at sikre rammerne for effektiv implementering på socialområdet. Kontoret er inddelt i tre teams og består af en kontorchef, to faglige ledere og cirka 30 medarbejdere. Du vil blive ansat i kontorets team Udmøntning – Børn, unge og ældre, som varetager kontorets opgaver på det sociale børne- og ungeområde samt ældreområdet.
Vi har en uformel omgangstone og prioriterer fællesskabet både i hverdagen og til sociale arrangementer. Vi hjælper og sparrer med hinanden.
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.
Løn og ansættelsesvilkår
Vi ønsker at besætte to faste fuldtidsstillinger med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller hurtigst muligt.
Din stillingsbetegnelse vil afhænge af dine uddannelsesmæssige baggrund og dine kvalifikationer. Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.
Hvis vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.
Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig-, og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 15. marts 2024.
Vi forventer at afholde 1. samtalerunde i uge 12 og 2. samtalerunden i uge 14. Der vil indgå en case-opgave samt evt. et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte leder af team Udmøntning – Børn, unge og ældre Andreas Benediktson på abe@sbst.dk eller på telefon 41 93 25 32 eller kontorchef Anja Toxværd Rasmussen på amtr@sbst.dk eller på telefon 50 81 09 33.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej , 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000905