Vi har brug for en dygtig og engageret kollega i vores direktionssekretærteam i Miljøstyrelsen!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler en medarbejder til vores direktionssekretariat. Du skal indgå i direktionssekretærteamet og vil komme til at arbejde med højt prioriterede opgaver tæt på styrelsens direktion.

Om Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
Direktionssekretariatet er placeret centralt i styrelsen og understøtter på flere måder den samlede styrelse med direktionsbetjening, presse, kommunikation internt og eksternt og internationale opgaver. Du vil først og fremmest skulle indgå i direktionssekretærteamet.

Opgaverne består bl.a. i proces- og leverancestyring af direktionssager og styrelsens faglige bidrag til departementets ministerbetjening, løbende koordination med departement, øvrige styrelser og styrelsens egne fagenheder om verserende sager og organisatoriske spørgsmål, sparring med direktører og koordination og styring af tværgående, nationale og internationale sager i styrelsen

Du arbejder tæt sammen med styrelsens fagenheder og kommer herigennem tæt på det miljøfaglige arbejde og får en bred samarbejdsflade i organisationen med mange forskellige fagligheder. Vi arbejder med datadrevet myndighedsforvaltning, og det er derfor vigtigt, at du er dygtig til at forstå, anvende og videreformidle kompleks viden i forbindelse med fx analyser, rapporter, vejledninger, forelæggelser, pressehåndtering og departementsbetjening i et enkelt og tydeligt sprog.

Vi søger specifikt kollega til disse opgaver
Din opgave vil frem til sommeren 2024 være at understøtte vores vicedirektør for stab med kvalitetssikring af sager og håndtering af processer. Dette indebærer bl.a. tilrettelæggelse af møder i direktionen og blandt stabscheferne og processtyring af sager, der bl.a. relaterer sig til styrelsens strategiske og økonomiske rammer, udvikling af miljøovervågning og digitalisering. Herefter vil du skulle varetage andre højt prioriterede opgaver i sekretariatet og evt. i styrelsens øvrige enheder.

Kvalifikationer
Vi forudsætter, at du har en samfundsvidenskabelig eller naturvidenskabelig kandidateksamen. Herudover lægger vi vægt på:

  • Solid erfaring med forvaltning, substantiel sagsfremstilling og udarbejdelse af beslutningsoplæg til politisk/topledelsesniveau – gerne på natur eller miljøområdet i statsligt eller kommunalt regi.
  • Veludviklede samarbejdsevner og stor erfaring i tværfagligt samarbejde i en stor organisation.
  • Stærke kommunikations- og præsentationsevner.
  • Meget stærke skriftlige fremstillingsevner.
  • Gode organisatoriske evner og flair for styring af processer.
Vi forventer også, at du er initiativrig, dynamisk og interesserer dig for miljøspørgsmål. Du trives med mange opgaver, kan håndtere korte tidsfrister og skal have lyst til at arbejde med mange forskellige parter både internt og eksternt. Vi er en arbejdsplads, der lægger vægt på samarbejde og god trivsel og håber, du vil bidrage til det.

Vi tilbyder
En spændende stilling, hvor du kommer til at arbejde i toppen af en stærk statslig styrelse. Du bliver en del af et dynamisk team bestående af tre andre direktionssekretærer og en studentermedhjælper. Vi tilbyder et spændende fagligt miljø med en afslappet og uformel omgangstone, hvor vi sætter pris på en hyggelig snak over frokosten.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Tjenestestedet vil være i Odense C, vores hovedadresse er på Tolderlundsvej 5.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Annette Samuelsen
på tlf. 41334482.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest
d. 7. august 2023.

Vi planlægger at holde samtaler i begyndelsen af uge 33.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170373&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861843

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet