Uddannelsesansvarlig og vejleder til Specialuddannelsen i Borgernær Sygepleje

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for se andre udvikle sig gennem et uddannelsesforløb? Er du struktureret, systematisk, diplomatisk og god til at samarbejde? Har du erfaring med ledelsessparring, og arbejdet med at nedbringe sygefravær? Er du skarp på det sundhedsfaglige felt? Er du sygeplejerske med relevant kandidatuddannelse? Så er det måske dig, der er vores nye kollega?

Afdelingen HR & Ledelsesunderstøttelse, Ældre- og Handicapforvaltningen søger en uddannelsesansvarlig og vejleder til Specialuddannelsen i Borgernær Sygepleje. 

Om os
HR & Ledelsesunderstøttelse er en del af stabsenheden Økonomi og HR, som understøtter hele Ældre- og Handicapforvaltningen, herunder rådmand, udvalg og den øverste ledelse i forhold til økonomi og HR. Vi er en stabsenhed, som består af 75 medarbejdere og ledere. HR & Ledelsesunderstøttelse og er en afdeling på 25 medarbejdere, som spænder bredt – både fagligt og med opgaverne.

I HR & Ledelsesunderstøttelse arbejder vi for – i samspil med ledere og medarbejdere – at fremme det gode arbejdsliv, så borgerne møder medarbejdere med høj faglighed, nærvær og arbejdsglæde. Vi arbejder i alle ”lag” i organisationen, både på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Derfor er et gensidigt samarbejde med en anerkendende tilgang afgørende for vores opgaveløsning.

HR & Ledelsesunderstøttelse arbejder i dag med organisations- og ledelsesudvikling på HR-strategiske områder, hvor HR understøtter organisationen på væsentlige kritiske områder som fx rekruttering, arbejdsmiljø, sygefravær, trivsel, onboarding, kompetenceudvikling og uddannelse. Vores hverdag er præget af mange forskellige typer af arbejdsopgaver – som vi både løser sammen og hver for sig. 

Om stillingen
Vi vil fremover gerne tilbyde flere sygeplejersker Specialuddannelsen i Borgernær Sygepleje. I den forbindelse søger vi en kollega, der kan vejlede, koordinere og fagligt understøtte uddannelsesforløbet. 

Vi søger en kollega, som brænder for at se andre udvikle sig gennem et uddannelsesforløb, understøtte de nye kompetencer og færdigheder, så de kommer i spil efter specialsygeplejerskernes endt uddannelse. En kollega, der kan sætte kompetenceudvikling ind på den strategiske dagsorden. Ambitionen er at rettidig omhu sikres med henblik på at have de rette kompetencer til varetagelse af opgaver af stigende kompleksitet hos vores borgere. Stillingen er en fast fuldtidsstilling med start fra 1. marts 2024.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • At være vejleder for kursisterne under uddannelsen.
  • At koordinere kursisternes uddannelsesforløb, herunder søgning af eksterne klinikpladser i almen praksis.
  • At være faglig tovholder på uddannelsen her i kommunen, herunder sparring med ledelse på flere niveauer samt planlægning og afholdelse af møder med det faglige netværk af de færdiguddannede specialsygeplejersker.
  • At være faglig tovholder som ankerkommuneperson, herunder planlægning og mødeafholdelse med både uddannelsesansvarligt netværk og vejledernetværk.
  • At være med til udvikling af en strategi for sygeplejen.
Om dig
Dine faglige kompetencer:
  • Er uddannet sygeplejerske.
  • Har videreuddannelse på kandidatniveau
  • Har stor sygeplejefaglig viden og erfaring med Specialuddannelsen i Borgernær Sygepleje.
  • Har en klinisk vejleder-uddannelse eller tilsvarende.
  • Du kan begå dig i en politisk styret organisation og på flere organisatoriske niveauer.
  • Du er dygtig til at samarbejde på tværs af afdelinger og forvaltninger.
  • Du er proaktiv og har visioner på området.
Dine personlige egenskaber:
  • Er udadvendt og netværksskabende.
  • Er god til koordinering gennem struktur og systematik.
  • Motiveres af at vejlede og udvikle.
  • Trives både i selvstændig rolle og i teamstruktur.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Vil du høre med om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for HR & Ledelsesunderstøttelse Marlene Karmark Andersen på 30 59 42 92 eller på mail mkpe@odense.dk. 

Det praktiske
Ansøgningsfrist er 6. december 2023.  Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 14. december 2023 og evt. 2. samtaler den 18. december 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, 1., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945375

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet