Tre spændende pædagogstillinger på Korup Skole: SFO, heldagsafdeling og centerafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du til SFO, heldagsafdeling eller elever med ASF, så læs med her. Vi søger tre pædagoger på fuld tid til Korup Skole med start 1. oktober 2024.

Om os
På Korup Skole er vi fælles om læring, så alle elever bliver så dygtige, de kan - uanset baggrund. Vi har fælles værdier og tilgange til arbejdet. Vi arbejder bl.a. med low arousal og mangfoldige læringsmiljøer. Det kan du læse om i vores elevsyn og samarbejdssyn på Korup Skoles hjemmeside.

Til stillingen i SFO
Børnemiljøet er fysisk placeret i to blokke med det yngste børnemiljø bestående af 0.- 2. kl. og SFO i den ene blok, hvor der også er et stort fællesrum. SFO er delt i en SFO (0-.2.klasse) og Fristedet (3.-4.klasse). Det ældste børnemiljø bestående af 3.- 5. kl., er i en mindre blok, hvor vi har helt nye faglokaler til håndværk & design og madkundskab.

Vi tilbyder en velfungerende SFO, som er præget af værkstedsopdeling, hvor der tilbydes et bredt udvalg af værksteder for eleverne bl.a. krea, træ og aktiviteter i hallen. Du vil kunne skabe dit eget værksted og vise børnene dit engagement. Samtidig vil du blive en del af teamet bag vores forårs SFO.

Vi ved, at god organisering af pædagogiske aktiviteter understøtter børns udvikling, læring og trivsel. De pædagogiske aktiviteter er et bærende element i det systematisk reflekterede arbejde med pædagogiske mål, hvor den aktuelle børnegruppes behov altid skal være i højsæde. Vi har derfor fokus på at få en bred vifte af pædagoger med forskellige interesseområder. På denne måde, kan vi favne bredt i forhold til vores børnegruppe.
er er i stillingen også timer i skoletiden, så der er også et udbredt samarbejde med afdelingens lærere.

Til stillingen i heldagsafdelingen
Heldagsafdelingen er et specialiseret skoletilbud målrettet elever med generelle indlæringsvanskeligheder, heraf nogle med komplekse socioemotionelle udfordringer og/eller funktionsnedsættelser af forskellig karakter. Elevernes behov for støtte er meget individuelle.

Hverdagen i heldagsafdelingen er kendetegnet ved at ingen dage ligner hinanden. Da vores børn har svært ved at organisere og planlægge, så guider og hjælper vi dem med at strukturere og skaber genkendelighed og forudsigelighed i hverdagens gøremål.
Det tværprofessionelle samarbejde, herunder co-teaching, er det bærende fundament mellem pædagoger og lærere.

Afdelingen består af 83 dejlige og nysgerrige elever fordelt i henholdsvis et børnemiljø og ungemiljø svarende til 0. – 10. klassetrin. Personalet består af 15 lærere og 15 pædagoger. I afdelingen har vi medarbejderkompetencer indenfor bl.a. specialvejledning, sprogvejledning, ART, Theraplay, Sundhed, Seksualvejledning og Familiekundskab samt PLF-agenter m.m. Derudover arbejder vi tæt sammen med S-PPR, ergo- og fysioterapeuter samt myndighedsområdet.

Til stillingen i centerafdelingen
Centerklasserne er en relativt nystartet afdeling for elever med ASF. Der er pt. tre medarbejdere fast tilknyttet afdelingen, som vokser i disse måneder. Afdelingens fokus er på kendte faste strukturer for eleverne, der er 7-10 år.

I centerklasserne er der få elever i læringsmiljøet og vi arbejder ud fra et helhedsorienteret perspektiv omkring elevens undervisning, sociale kompetencer og gængse trivsel - i Z-klasserne har alle elever et individuelt tilpasset skema. 

I centerklasserne er alle omkring eleven medaktører i, at skabe og sikre en tryg og god skolegang for eleven, hvorfor alt planlægning sker i et tæt samarbejde med forældre, PPR og Fysioterapeuter. 

I centerklasserne anvendes der piktogrammer, kontinuitet, kendt personale og Low arousal. 

Om dig
Vi ønsker os, at du:
- brænder for et område og nyder at give børnene gode oplevelser igennem denne interesse
- er smilende og optimistisk med et smittende engagement 
- er initiativrig, selvstændig og samtidig reflekterende over egen praksis
- er god til at skabe relationer - både til elever, forældre samt kolleger og indgår i samarbejdet med vores dygtige lærere samt andet pædagogisk personale
- har sans for det inkluderende læringsmiljø og tror på, at elever lærer bedst, når de indgår i konstruktive læringsfællesskaber
- ikke ser ydertimerne (morgenvagterne kl. 6 samt eftermiddagsvagterne til kl. 16.45) som en hindring

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er med start 1. oktober 2024. 

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Er du nysgerrig på ovenstående, kan du kontakte skoleleder Simon Hempel-Jørgensen på 40 36 85 53 eller på simh@odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er mandag den 26. august 2024. Samtalerne forventes afholdt den 28. august 2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Præstevej 2, Korup, 5210 Odense NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095897

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet