BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at sætte dit præg på Odense Kommunes infrastruktur og udmøntningen af ”den grønne mobilitetsplan”
Odense er i disse år i en rivende udvikling. Det betyder, at rigtig mange borgere, bygherrer og virksomheder viser interesse for Odense, hvilket vi er både stolte af og glade for at være en del af. En by i udvikling betyder, at der er betydelig fokus på en velfungerende infrastruktur for alle brugere. Lige nu søger vi trafikplanlæggere til at planlægge infrastrukturen i kommunen, dette for såvel cyklende, gående som bilister.
Vi har brug for kollegaer med trafikfaglige kompetencer og interesser til et bredt felt indenfor trafikplanlægning, herunder myndighedsbehandling/godkendelse af vejprojekter i forbindelse med byggesager, trafikfaglige input til lokalplaner og byggemodninger, samt udmøntning af den grønne mobilitetsplan.
Om os
Vi er en del af By- og Kulturforvaltningen og sørger for, at alle kan komme rundt i et Odense i udvikling. Vi lægger vægt på smarte bæredygtige mobilitetsløsninger, og har travlt med at understøtte byens grønne dagsorden og ombygningsproces. Vi er stolte af byudviklingsindsatsen og fortæller gerne om vores vision og vejen dertil.
Fysisk holder vi til på Odense Slot midt i byen, tæt på banegården. Vi er et kontor, der er præget af stor intern og ekstern dialog. Vi bringer hinandens fagligheder og forskellige kompetencer i spil for at skabe gode løsninger. I kontoret får du 10 fagligt stærke kollegaer, som arbejder tæt sammen også på tværs i forvaltningen. Vi har en fri omgangstone i hverdagen og tillægger det tværgående samarbejde stor værdi. Det kollegiale fællesskab og trivsel har stor betydning.
Tværfagligt samarbejde er en kerneværdi i vores kontor og forvaltning. Derfor skal du være god til at samarbejde. Vi forventer, at du er en teamplayer, der ser værdi i og har lyst til at være en del af et kontor, hvor mange opgaver løses i projektgrupper og på tværs af faglige og personlige kompetencer. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, når opgaven tilsiger dette. Du er ansvarsfuld og initiativrig med interesse for at udvikle din faglighed både i samarbejde og samspil med gode kollegaer. Du er en positiv bidragsyder til det faglige såvel som sociale miljø i kontoret og i forvaltningen. Du ser dine kollegaer som medspillere og samarbejdspartnere.
Om jobbet
Kontorets opgaver spænder bredt: trafikfaglige input til lokalplaner, trafikale analyse, myndighedsbehandling af vejprojekter i forbindelse med byggesager, myndighedsgodkendelse af overkørsler, projektarbejde med funktion som projektudvikler-/leder og projektgruppedeltager i udviklingen af vejprojekter omkring tiltag på kommunens veje, skriftlighed i klargøring af sager til udvalget mm.
Vi ønsker en hurtig, effektiv og kvalificeret sagsbehandling og vejledning til borgere og bygherrer. Der er tale om en stilling, hvor du skal kunne navigere i borgerens, bygherrens og interne- såvel som eksterne samarbejdspartneres ønsker, behov og muligheder. Samtidig skal byens behov for trafikale løsninger hvor forholdet mellem bæredygtige mobilitetsløsninger, trafiksikkerhed og fremkommelighed for forskellige transportformer hele tiden afvejes og tilpasses.
I hovedtræk kan der blive tale om følgende opgaver:
- Sagsbehandling og myndighedsgodkendelse i byggesager, vejprojekter, overkørsler, m.m.
- Trafiksikkerhedskampagner
- Besvarelse af borgerhenvendelser
- Samarbejde om kommunens lokalplaner
- Samarbejde om og trafikale input til kommunale- og private byggemodninger
- Deltagelse i udviklingen af anlægsprojekter
- Udarbejdelse af sager til det politiske udvalg
- Arbejde med uheldsstatistik og stedfæstelse af uheld
- Udarbejdelse af trafiknotater
- Udmøntning af den grønne mobilitetsplan
Du har en relevant trafikal/teknisk baggrund – gerne ingeniør eller tilsvarende. Forståelse for arbejdet med tekniske tegninger/projekter. Du besidder gode samarbejdsevner og er en dygtig kommunikator på dansk i skrift og tale. Vi forventer, at du er struktureret, detaljeorienteret og har vilje og evne til at sparre i opgaveløsningen.
Du kan se sagerne fra virksomhedernes og borgernes perspektiv, men samtidig tør du at udfordre for at nå frem til de gode løsninger. Du udviser forståelse for, hvad det vil sige at være ansat i en politisk styret organisation.
Det vil være en fordel, at du har kendskab til lovgivningen på området herunder vejlovene, vejregler og bekendtgørelser, eller hurtigt vil kunne sætte dig ind disse.
Løn- og ansættelsesvilkår
Tiltrædelse er hurtigst muligt eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lars-Bo Lund Johansen på larlj@odense.dk.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 19. november 2023. Vi forventer at holde samtaler fredag den 24. november 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ørbækvej 100B, 1., 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931590