To økonomikonsulenter til Økonomistyring & Forretningsdata i Borgmesterforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at arbejde med en bred vifte af økonomistyringen i en kommune? Ønsker du at være med til at fremme den digitale udvikling i en kommune med høje ambitioner på området? Er du holdspiller, og bliver du motiveret af at få kollektivet til at præstere? Ser du diversitet som en styrke? Så har vi en spændende udfordring til dig.

Om jobbet
Vi søger to kollegaer til varetagelse af en bred vifte af opgaver indenfor økonomområdet til vores team i Økonomistyring & Forretningsdata. Ud fra dine kompetencer og interesser, vil der derfor være mulighed for at sammensætte den konkrete opgaveportefølje ud fra nedenstående opgavebeskrivelse.

Du vil som økonomikonsulent få til opgave at bidrage til en sammenhængende økonomistyring i Borgmesterforvaltningen, der grundlæggende skal sikre, at de økonomiske rammer overholdes og at ressourcerne anvendes, så der skabes mest mulig værdi. Konkret vil du få ansvaret for løbende at rådgive og understøtte en række kontorer i deres økonomiske forhold, og du vil derfor fungere som en central sparringspart i forhold til økonomi for ledere i Borgmesterforvaltningen.

Du vil sammen med en kollega få ansvaret for pris- og lønregulering af budgettet, budgetomplaceringer samt opsætning af økonomirapporter i økonomisystemet ØS Indsigt.  Du vil sammen med teamet være en del af den digitale udvikling på økonomiområdet. Vi forventer, at du hele tiden har fokus på at være på forkant med udviklingen, og at du ikke holder dig tilbage i forhold til at foreslå konkrete forbedringer eller ændringer i indhold og processer.

Du vil komme til at få en central rolle i kommunens arbejde med tolkning og anvendelse af momsloven og bekendtgørelse om momsrefusionsordning for kommuner. Herunder både afregning, afstemning og controlling af registreret moms, kommune moms, udenlandsk moms samt energiafgifter. Du vil sammen med en kollega få ansvaret for kommunens momsopgave.

Du vil også få ansvaret for en række controllingopgaver. Vi vil gerne være endnu bedre til at dokumentere vores kontroller, optimere arbejdsgange, opdatere vores regler og retningslinjer, og til at udvikle god system- og dataunderstøttelse af vores opgaver.  Herudover vil du også få en koordinerende rolle i forbindelse med Odense Kommunes årsberetning.

Vi forventer ikke at du skal varetage alle ovenstående opgaver. Vi vil ud fra din profil og interesser sammensætte din opgaveportefølje.

Om dig
Vores forventninger til dig er, at du kan nikke genkendende til flere af følgende karakteristika:

  • Du har en relevant uddannelse såsom cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller lignende uddannelse. Du kan også være administrativt uddannet med betydelig erfaring inden for økonomistyring.
  • Du har erfaring med controllingopgaver generelt, eller en lyst og interesse for at arbejde med området.
  • Du har stærke Excel kompetencer og gerne erfaring med økonomisystemet ØS Indsigt eller tilsvarende ERP-system eller lyst til at blive skarp på det.
  • Du er engageret, nysgerrig og har blik for at optimere arbejdsgange.
  • Du arbejder struktureret, effektivt og selvstændigt, men evner at samarbejde omkring opgaverne og opgaveløsninger i hele teamet.
  • Du har lyst til at bidrage til teamet – både fagligt men også socialt.
Om os
Stillingerne er forankret i kontoret Regnskab & Økonomistyring under staben Digitalisering & Økonomi i Borgmesterforvaltningen.

I kontoret er vi 46 medarbejdere, hvor vi primært sidder i åbne kontormiljøer, der gør det let at være i dialog om opgaverne. Vi værdsætter et godt samarbejde, en uformel omgangstone, gensidig sparring og bidrag til en fælles, fleksibel opgaveløsning, når tingene til tider går hurtigt.

Du vil blive en del af teamet Økonomistyring & Forretningsdata, hvor vi er 7 medarbejdere. Teamets kerneopgave er den generelle økonomistyring i Borgmesterforvaltningen, herunder økonomiopfølgning, budget, regnskab samt controlling. Vi varetager også opgaver på tværs af Odense Kommune såsom årsafslutning, risikostyring, moms og energiafgifter, drift og udvikling af fælles økonomisystem og andre fælles systemer på økonomiområdet, revision samt pris- og lønregulering af budgettet.

Du vil blive en del af et team med et højt fagligt engagement, der også værdsætter det sociale i teamet og samtidigt sætter pris på en uformel tone.

Vi vægter rum til medledelse, der skal give den enkelte medarbejder den rette beslutningskraft ved løsning af opgaverne. Dette bl.a. for at modvirke flaskehalse i beslutningsprocessen og samlet set medvirke til, at den enkelte medarbejders fulde arbejdspotentiale realiseres - til gavn for kerneopgaven.

Vi er en arbejdsplads, der også vægter fleksibilitet – og der er derfor god mulighed for hjemmearbejdsdage.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

For den helt rigtige profil er der mulighed for ansættelse på specialkonsulent niveau eller for at udvikle dig i den retning på sigt.

Stillingerne er på fuld tid, og vi ønsker stillingerne besat pr. 1. april 2024. 

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Kirsten Pilely via mail kp@odense.dk eller på 21 39 33 13.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er tirsdag den 20. februar 2024.

1. samtalerunde afholdes fredag den 23. februar 2024, og en eventuel 2. samtalerunde vil blive afholdt mandag den 26. februar 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985313

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet