BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da to af vores gode kollegaer har valgt at gå på pension, søger vi to nye kollegaer til vores team på Vista Balboa.
”Vi er meget enige om, at vi tilstræber et sted med god stemning, professionalisme og social kapital. Eller et sted hvor vi taler ordentlig om vores borgere, til vores borgere og til hinanden. Vi er meget handlingsorienterede, anerkendende og tilstræber at være ligeværdige i alle vores relationer".
Om os og jobbet
Vi er et rehabiliterings- og behandlingstilbud til borgere med en dobbeltdiagnose dvs. mennesker med svære sindslidelser, et omfattende stof og /eller alkoholmisbrug samt store sociale problemer. Vi har p.t 43 borgere, der alle bor i eget hjem og som har behov for hjælp til planlægning og alt det praktiske, der får en hverdag til at hænge sammen. En del af dette består i at sikre behandling for både sindslidelse og misbrug.
Derudover ser vi et øget behov for håndtering af somatiske problemstillinger - og du skal sammen med det sundhedsfaglige personale sikre at dette bliver tilgodeset.
Vista Balboa har også et værested, som vi alle er en del af. Dette er et uforpligtende samværstilbud, hvor man bare kan ”være”, hvis det er det, man har behov for - eller magter - den aktuelle dag. Der er også mulighed for at deltage i forskellige aktiviteter. Det kan være ture ud af huset eller den årlige sommerhustur.
At tage et bad, få hjælp til at vaske tøj, købe et måltid mad og få en samtale med personalet er også tilbud i værestedet. Værestedet er et rehabiliteringstilbud, som bl.a. har til formål at medvirke til at højne mestringsevnen og livskvaliteten hos en meget udsat borgergruppe. Vi ser værestedet som en træningsbane, hvor målgruppen dels kan få dækket de basale behov såsom socialt samvær, omsorg, mad, og hvor de samtidigt kan træne dét at indgå i sociale sammenhænge.
Konstruktiv feedback og frihed under ansvar
Vi er et højt specialiseret og meget dedikeret team, der består af 3 sygeplejersker, 4 social- og sundhedsassistenter, 3 ergoterapeuter, 1 misbrugsbehandler, 1 pædagog samt Erik, rehabiliteringsleder og Anne, assisterende rehabiliteringsleder. Begge er sygeplejersker.
Hos os er der højt til loftet og plads til at tænke ud af boksen. Vi har fokus på at tænke kreativt og sparre med hinanden for at få løst de udfordringer og borgerproblematikker vi støder på i det daglige. Vi er en meget engageret personalegruppe med et højt fagligt niveau. Vi at være åbne og at gå til hinanden for sparring og konstruktiv feedback, vi tør udfordre hinanden, og har stor fokus på at hjælpe og støtte hinanden i dagligdagen. Vi er mange med, psykoterapeutiske uddannelser og ”åben dialog” uddannelse som danner grundlaget for hvordan vi møder, taler med og om vores borgere.
Vi ser os selv, som en spændende arbejdsplads, der hele tiden er under forandring og vi gør hvad der skal til at have den arbejdsplads vi ønsker. Vi arbejder efter kvalitetsstandarder som guidelines for ”best practice”. Vi inddrager familie og netværk som vigtige samarbejdspartnere i borgerens rehabiliteringsproces. Vores tilbud omfatter såvel individuel som gruppebaserede interventioner.
Derudover ”bor” vi i en hyggelig villa i et af Odenses hyggeligste kvarterer, med gode faciliteter. Vi sidder på 3 mands kontorer, med en fælles personalestue.
Læs mere om vores arbejdsplads på Odense Kommunes hjemmeside.
Dine primære arbejdsopgaver bliver
- Varetage misbrugs- og psykiatrisk behandling.
- Social støtte, med fokus på at få hverdagslivet til at fungere, ADL træning, hjælp til økonomi, uddannelse beskæftigelse, opretholdelse af bolig, træning af sociale kompetencer mm.
- Koordination med utallige samarbejdspartnere på borgerens samlede forløb.
- Både borgerbesøg og arbejde i værestedet.
Hvem er du?
Vi har mange forventninger til vores nye kollega, men du behøver ikke at kunne det hele fra starten og måske kan du byde ind med noget vi ikke havde tænkt på.
Vi søger dig der
- Har en af følgende social/sundhedsfaglige uddannelser: Sygeplejerske, SSA, Ergoterapeut, Socialrådgiver eller Pædagog.
- Har min. 3 års erfaring fra psykiatri- og/eller misbrugsområdet.
- Har en terapeutisk uddannelse.
- Kan arbejde selvstændigt og stå alene i egne udfordrende problemstillinger.
- Strukturere og planlægge egne behandlingsindsatser.
- Forestå den nødvendige relationelle koordinering med de mange samarbejdspartnere.
- Kan reflektere, er udviklingsorienteret og tør tænke i kreative løsninger ift. hvordan vi bedst sætter mål og skaber succes sammen med den enkelte borger.
- Kan indgå i vores samarbejdsform, hvor vi i det daglige praktiserer konstruktiv feedback og arbejder ud fra devisen om ”tilpas forstyrrelse”.
- Kan evaluere, både andres og egen indsats – og som kan/har lyst til at kigge indad, og reflektere omkring din måde at handle på.
- Dedikeret kollegagruppe og dedikerede ledere: Vi brænder for området og vores borgere, og som hver dag gør en indsats for at spille hinanden bedre og udvikle os, sammen med vores borgere.
- Stort fagligt fokus: Vi sparrer rigtig meget med hinanden i det daglige og har et løbende fokus på læring, tilpasning og udvikling.
- Mentorprogram: Du vil det første år af din ansættelse få tilkoblet en mentor, der fungerer som din videns-person og sparringspartner. Som introducerer dig til alt det praktiske og som tager med på dine hjemmebesøg i starten, indtil du er tryg.
- Individuelt introduktionsprogram: Du vil blive bredt introduceret til hele vores borgergruppe og faglige udfordringer – og hvor du kommer med på besøg med så mange kollegaer, som muligt hos forskellige borgere, så du kan se de måder vi hver især arbejder på.
- Supervision: Vi prioriterer supervision rigtig højt, og der er mulighed for både intern og ekstern supervision.
- Udviklingsmuligheder: Når du er landet godt i din nye stilling, kan vi tilbyde en systemisk narrativ grunduddannelse, hvis du ikke har en i forvejen. Derudover har vi hvert år temadage, hvor vi dykker ned i forskellige fagområder og sætter retning for det kommende år.
- Fokus på anerkendende kommunikation og succeser: Vi dyrker vores succeser og vi er gode til at anerkende og klappe hinanden på skulderen og fokusere på det vi lykkes med.
- Høj social kapital og trivsel: Vi har det generelt rigtig godt sammen i det daglige og så afsætter vi også tid til at hygge os, spise chokolade og dyrke det gode kollegaskab. Vi holder også sommerfester og julefrokoster og andre arrangementer.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Der kan ved ansættelse indhentes §22 straffeattest.
Arbejdstiderne vil primært være i dagtiden på hverdage. Der vil være arbejde på 5 -6 lørdage og 1 -2 helligdage. Telefonkontakt efter kl. 16 kan forekomme og ad-hoc arbejde udenfor arbejdstiden kan forekomme hvis en af dine borgere akut har brug for det.
Vil du vide mere?
Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Erik Holm på 20 82 18 33 eller til assisterende rehabiliteringsleder Anne Vaaben på 40 41 57 44.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 10. december 2023 og vi forventer at afholde samtaler den 15. december 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Absalonsgade 17, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944077