Er du en dygtig og engageret personaleleder? Brænder du for driftsstyring og arbejdet i en professionel ledergruppe, der løfter opgaven i fællesskab? Så er du måske vores nye funktionsleder i Udland 7 i Odense.
Udland 7 er en enhed i afdelingen Person Udland i Skattestyrelsen. I afdelingen Udland varetager vi vejledning, administration og kontrol af den danske skattepligt for borgere, der har indtægter mv. fra udlandet, udenlandske borgere, der har indtægter mv. fra Danmark og udenlandske arbejdstagere, der kommer til Danmark for at arbejde i kortere eller længere tid. Afdelingen Udland består p.t. af ca. 250 medarbejdere samt 11 funktionsledere, to kontorchefer, en souschef og én underdirektør. Stillingen som funktionsleder i Udland 7 refererer til underdirektøren i Udland.
Funktionsleder i Udland - Ansvar og opgaver
Du får ledelsesansvar for den daglige sagsbehandling og kontrol i enheden Udland 7, personaleledelse af ca. 15 medarbejdere og ansvar for driftsstyring, så enheden når de ønskede mål og resultater. Du vil komme til at indgå i Udlands velfungerende ledergruppe, som praktiserer et stærkt tværgående samarbejde om Udlands opgaver.
I Udland 7 løses aktuelt følgende opgaver:
- Fejllister vedr. forskudsregistrering
- Vejledning af udenlandske arbejdstagere og deres arbejdsgivere
- Vejledning af danske arbejdsgivere med herboende medarbejdere, der arbejder i udlandet
- Nordisk eTax (www.NordiskeTax.net)
- Oprettelse af skattepersonnummer og Skattekort
- Genoptagelsessager
- Være omdrejningspunkt og sparringspartner for engagerede og fagligt dygtige medarbejdere
- Være optaget af at understøtte god trivsel og et godt arbejdsmiljø i enheden
- Være relationsskabende og bidrage til positivt samarbejde i ledergruppen - både lokalt i Odense og afdelingen Udland generelt
- Have ansvar for at udvikle opgaveløsningen, styre planlægning og prioritering i enheden
- Være optaget af at skabe resultater og dermed nå de opstillede mål
- Omsætte strategier, politikker og mål til egen enhed
- Understøtte helhedsforståelsen ved at tænke og arbejde tværgående
- Have et digitalt mindset og bidrage til udvikling og drift af digitale løsninger i Udland
- Se opgaveløsningen i et udefra og ind perspektiv - udsynet mod skatteydere og eksterne samarbejdspartnere
Du har relevant erfaring og relevant uddannelse, som har gjort dig til enen fagligt stærk profil inden for skat og meget gerne med kendskab til de skattemæssige forhold på udlandsområdet Du har enten erfaring som leder eller lyst og talent for ledelse.
Du befinder dig godt i en bredspektret rolle. Som den nærværende leder har du fokus på dag til dag-problematikker og med din evne til at se tingene i en større sammenhæng, formår du at omsætte Skattestyrelsens strategier, politikker og mål til virkeligheden i din egen enhed.
Du har fokus på kommunikation i alle sammenhænge. Om du samarbejder med andre myndigheder, brancheorganisationer, håndterer borgeres forhold eller formidler mål for dine medarbejdere, foregår det altid på en effektiv og dialogbaseret måde.
Derudover lægges der vægt på, at du har gode samarbejdsevner og trives med tæt samarbejde både med de øvrige funktionsledere i afdelingen, kontorchefen for Styring og kvalitet, underdirektøren i Udland samt på tværs af hele Skattestyrelsen.
Vi forventer desuden, at du har stærke lederegenskaber som:
- Sikker driftsstyring, målsætning og målopfyldelse
- Evnen til at tilrettelægge, implementere og holde fokus på arbejdsprocesser
- Helikopterperspektiv og er god til at samarbejde med mange interessenter
- Stort engagement, der helt naturligt smitter af på medarbejderne
- Et godt fagligt og socialt miljø både blandt medarbejdere og i ledergruppen
- Spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling
- En varieret og ofte uforudsigelig arbejdsdag i et uformelt miljø
- Engagerede lederkollegaer og medarbejdere med højt fagligt niveau
Ansøgning, cv og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 10:00 den 27. januar 2025. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.
Spørgsmål til stillingen besvares gerne af underdirektør Mette Byskov, der kan kontaktes på telefon 72 37 54 05 mellem kl. 16-18 eller med en sms, hvis du ønsker at blive ringet op.
Vi har planlagt at holde 1. samtaler den 30. januar 2025 via Teams.
Derudover skal du afsætte yderligere tid til test (personanalyse og logikanalyse), en case samt en 2. samtale 3. februar 2025 i Odense, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen. Tiltrædelse ønskes snarest muligt.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.
Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Englandsgade 25, 5000 Odense. I andet kvartal 2025 forventes flytning til et nybygget Skattecenter på adressen: Lerchesgade 35, 5000 Odense.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Odense, Englandsgade, Englandsgade, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f64455a8-160b-4654-a548-7cdea48146f5