Studiejob som rådgiver ved StopSpillet: Brug din viden og få erfaring med rådgivning om spilafhængighed

dato

StopSpillet er Spillemyndighedens uvildige hjælpelinje, som rådgiver og vejleder om pengespilproblematikker til både personer der spiller, pårørende og fagpersoner telefonisk og over livechat.

Bring din viden i spil og få relevant erfaring med rådgivning og vejledning
Spillemyndigheden tilbyder et attraktivt studiejob som rådgiver, hvor du får mulighed for at bringe din social- eller psykologifaglige viden i spil.

Ved StopSpillet arbejder vi forebyggende, oplysende og vejledende. For mange, der ringer ind, vil det være første gang, de taler med nogen om deres problematik. Du får dermed en betydningsfuld rolle i at sikre, at de, der ringer eller skriver til StopSpillet, modtager den bedst mulige rådgivning og hjælpes godt videre.

De primære arbejdsopgaver vil bestå af besvarelsen af hjælpelinjen, hvor du skal:

  • afdække borgerens problemstilling gennem dialog og ved behov yde psykologisk førstehjælp
  • screene for sværhedsgraden af pengespilsproblemer via en test
  • give individuelt tilpasset rådgivning og vejledning
  • indsamle anonymiserede data fra samtalerne til statistisk brug
  • oplyse om behandlingsmuligheder og ROFUS (Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere)
  • besvare telefoniske borgerhenvendelser vedrørende ROFUS
Herudover vil arbejdet bestå i:

  • at holde sig løbende orienteret omkring tiltag/udviklingen i spilbranchen og i særdeleshed at tilegne sig viden om forhold, der kan påvirke spilafhængighed
  • sparring med kolleger og tage del i den fortsatte udvikling af StopSpillet
  • ad hoc-opgaver i Spillemyndigheden
Der er et stort fokus på faglig udvikling og kvalitetssikring af rådgivningen og derfor er individuel og fælles faglig sparring med kolleger en vigtig og obligatorisk del af arbejdet. Du vil blive en del af et team af kompetente kolleger omkring StopSpillet. Teamet udgøres af en tværfaglig faggruppe, der har det overordnede ansvar for den daglige drift af StopSpillet, samt af en gruppe studerende, der bemander hjælpelinjen på skift.

StopSpillets åbningstider er mandag-torsdag klokken 09.00-21.00 og fredag klokken 09.00-17.00. Du vil indgå i en vagtplan, hvor der vil være cirka én dag- og én aftenvagt om ugen, men der kan være mulighed for flere. Dagvagterne er mandag-torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag 8.30-13.30. Aftenvagterne har varierende længde og slutter kl. 21.30, fredag dog kl. 17.30. Du har som rådgiver selv indflydelse på din vagtplan.

Stærk faglighed og dygtig formidler
Du er godt i gang med en videregående uddannelse, hvor du læser psykologi, uddanner dig til socialrådgiver eller lignende. Hvis du har gennemført anden uddannelse, der vil kunne kvalificere til jobbet, kan du også komme i betragtning. Vi ser gerne, at du har relevant erfaring inden for dit fag, der har rustet dig til samtaler med personer i svære situationer.

Som rådgiver ved StopSpillet er det afgørende, at du har en stor interesse i at arbejde med hjælpelinjens målgruppe og har lyst til at gøre en forskel for alle, der ringer ind. Der foreligger samtaleguides til brug ved de forskellige typer af opkald, hvilket kræver, at du kan følge en overordnet struktur og kan sætte rammen for en samtale. Vi lægger vægt på, at du besidder gode samtaleevner og kan formulere og formidle dit budskab klart og flydende i både en mundtlig og skriftlig dialog.

Arbejdet kræver selvstændighed, men du vil modtage en grundig introduktion og oplæring, ligesom der altid vil være mulighed for sparring med både faggruppen og dine rådgiverkolleger.

Som person er du ansvarsbevidst, imødekommende, empatisk og naturligt nysgerrig på andre. Du skal kunne rumme de forskellige problemstillinger relateret til spilafhængighed og turde spørge ind til disse, samt bevare roen og overblikket under svære samtaler. Du agerer professionelt i din opgavehåndtering og bidrager samtidigt til en uformel og humoristisk tone med dine kolleger.

Ved StopSpillet er alle en del af et team, der hjælper hinanden, og gensidig fleksibilitet er vores grundlæggende forudsætning for en stabil drift af hjælpelinjen. Det er vigtigt for os, at du er stabil og aktivt tager ansvar, når der skal lægges vagtplan og besættes vagter også ved fx sygdom og ferieperioder. Vi tager altid hensyn til obligatoriske studieaktiviteter og i forbindelse med eksamener.

Med udgangspunkt i ovenstående, vil du blive præsenteret for en praktisk case, som fremsendes samtidig med en eventuel invitation til samtale.

Ambitiøs styrelse med højt til loftet
Spillemyndigheden er en styrelse i Skatteministeriet, hvor vi arbejder for at sikre rammerne omkring et ansvarligt, fair og velreguleret spilmarked til gavn for spillere, spiludbydere og for samfundet. Åbenhed og dialog er kendetegnende for den måde, vi arbejder på. Udviklingen og nye trends inden for spilverdenen stiller krav til vores ekspertise og evne til at agere fremsynet. De mange spændende og udfordrende arbejdsområder går hånd i hånd med vores høje faglighed. Vi vægter samarbejde, trivsel og gensidig respekt højt, og vores gode resultater bliver skabt af en kombination af arbejdsglæde, nysgerrighed og engagement.

Ansøgning og ansættelse
Du skal indsende CV og eksamenspapirer via linket ”Søg stillingen”. Du skal ikke indsende en ansøgning, men i stedet svare på tre spørgsmål, som fremgår af samme link. Frist for ansøgning er den 5. januar 2025. Har du spørgsmål til indholdet af stillingen, er du velkommen til at kontakte Stine Hald Mårtensson på tlf. 7237 6322, Emilie Haugaard Balle 7237 7736 eller Dorthe Egebjerg Rieper 7237 2213. Hvis du har spørgsmål om ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Ansvarligt Spil og Hvidvask, Linda Lomborg på tlf. 7238 5761 eller på mail ll@spillemyndigheden.dk.

Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er ca. 10-15 timer ugentligt, men kan variere. Du ansættes efter gældende overenskomst med HK og Finansministeriet. Tjenestestedet er i Odense.

Der vil være tale om flere ledige stillinger med tiltrædelse omkring den 1. marts 2025. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 21. og 22. januar 2025.

Ansættelsesområde
Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Læs mere om os på spillemyndigheden.dk, stopspillet.dk eller på rofus.nu, og følg os på LinkedIn.com.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

skiftende arbejdstid

-Arbejdsgiver:

Englandsgade, Odense, Englandsgade, 5000 Odence C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/743e477e-e674-4c77-acfc-4351693415c5

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet