Studentermedhjælper til Juridisk Institut ved Syddansk Universitet - Assisterende med sekretariatsarbejde og forskningsopgaver

Profilbillede
dato

Juridisk Institut søger en studentermedhjælper med forventet tiltrædelse medio august 2024 eller efter aftale. 

Ansøgningsfristen er den 5. august 2024. 

Stillingen er forankret i instituttets sekretariat, men der vil være perioder, hvor du vil være tilknyttet specifikke projekter eller udføre opgaver for en specifik faggruppe på instituttet. I sekretariatet er der syv faste medarbejdere og to studentermedhjælpere, og sekretariatet servicerer instituttets videnskabelige medarbejdere, studieleder, institutleder, instruktorer samt eksterne lektorer. Derudover vil du skulle have omfattende kontakt til kollegaer i andre afdelinger på SDU.

Din arbejdstid vil være ca. otte timer pr. uge, men kan variere.

Som vores nye studentermedhjælper skal du bl.a.: 

•    foretage informations- og materialesøgning for undervisere og forskere
•    hjælpe med at belyse konkrete juridiske problemstillinger, f.eks. ved at finde relevant forskning, forarbejder, retspraksis og litteratur frem
•    yde praktisk assistance med udgivelse af bøger, herunder korrekturlæsning og gennemlæsning
•    kopiere og uploade undervisningsmaterialer til semesterstart
•    assistere kollegaer fra sekretariatet med kontorarbejde samt planlægning og afvikling af arrangementer, så som vores Procedurekonkurrence, Karrieredag, dimission, forskningsseminarer og konferencer
•    løse ad hoc-opgaver, så som kopiering, arkivering og generel oprydning 
•    løse opgaver vedr. aflevering og afhentning af bøger på SDU’s bibliotek samt oprydning og registrering på vores eget bibliotek

Vi forestiller os, at du har følgende profil:
•    Du er BA (jur.)- eller HA (jur.)-studerende
•    Du kan arbejde selvstændigt
•    Du kan arbejde systematisk og målrettet i et miljø med mange deadlines og afbrydelser uden at miste overblikket
•    Du er udadvendt og ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø
•    Du har gode IT-kundskaber

Har du faglige spørgsmål til stillingen, kan du kontakte:    
studentermedhjælper Kamand Haddidi, e-mail: jur130@sam.sdu.dk (træffes ikke i uge 34-35)    
studentermedhjælper Marlene Schmidt, e-mail: jur129@sam.sdu.dk (træffes ikke i uge 29)
Har du praktiske spørgsmål til stillingen, kan du kontakte:     
sekretær Louise Kloster Elmbo, e-mail: elmbo@sam.sdu.dk (træffes ikke i uge 28-30)

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33-34. 
Ansættelse finder sted i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund.

 

Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp er det en forudsætning, at du er indskrevet som studerende på SDU.

 

Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV og eksamensudskrift hvoraf det fremgår, hvor langt du er i dit studium ved SDU. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.
 

Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF.

 

Følgebrev og CV må max. fylde 5 Mb. 

 

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.
 

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syddansk Universitet, Campusvej, 5230 Odense M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-08-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6077411

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet