Struktureret og initiativrig kvalitetskonsulent søges til Ambulance Syd

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Struktureret og initiativrig kvalitetskonsulent søges til Ambulance Syd


Vil du være med til at forbedre og sikre høj klinisk og patientoplevet kvalitet? Vil du gerne have tingene gjort til rette tid og på rette vis? Er du god til at finde læringspunkter og kommunikere dem videre til kollegaer? Så har vi stillingen til dig.

Vi søger en kvalitetskonsulent på fuldtid, som ønsker at være en del af en organisation, der dagligt udfører en vigtig samfundsmæssig opgave med patienten i centrum. Stillingen er i tillæg til vores nuværende erfarne kvalitetskonsulent. Dit primære arbejdssted er på vores kontor i Odense, hvor vi i alt er ca. 45 medarbejdere, som løser de fælles opgaver gennem dialog og sparring i et uformelt miljø.

Om stillingen
Stillingen er placeret i Kvalitet & Uddannelse, der ud over dig består af i alt 14 personer: en kvalitetskonsulent, en speciallæge (lægefaglig ansvarlig), en elevkoordinator, en uddannelseskoordinator, en kontorassistent, syv undervisere, en teamleder for uddannelse samt afdelingschefen.

Du kommer primært til at arbejde sammen med vores nuværende kvalitetskonsulent, vores lægefaglige ansvarlige og afdelingschefen på kontoret.

Kvalitetsafdelingen arbejder på tværs af store dele af organisationen, hvorfor du vil kunne forvente møder både internt og med vores samarbejdspartnere.
Dine opgaver er mangeartede omkring det sundhedsfaglige kvalitetsområde, bl.a.:

  • Sagsbehandle utilsigtede hændelser (UTH), klagesager og tilsyn
  • Udarbejde og ajourføre retningslinjer og instrukser
  • Foretage kvalitets- og hygiejneaudits inkl. skriftlig afrapportering
  • Rådgive omkring kvalitets- og hygiejneforhold samt patientsikkerhed
  • Feedback til / sparre med ledere og instruktører om patientsikkerhed
  • Implementere nye tiltag på ambulanceområdet
  • Deltage i intern undervisning
  • Diverse praktiske og administrative ad hoc-opgaver i afdelingen.
Om dig

  • Du skal have en sundhedsfaglig autorisation (fx sygeplejerske, ambulancebehandler eller tilsvarende).
  • Du skal have klinisk erfaring fra sundhedsvæsnet.
  • Du er skarp til skriftlig formidling, således at du kan formulere instrukser m.m. til det operative niveau.
  • Du er skarp til at identificere, kommunikere og videreformidle læringspunkter i arbejdet med utilsigtede hændelser, klagesager og andre forbedringsinitiativer.
  • Kendskab til klagesagssystemet og sagsbehandling er en fordel, men ikke et krav.
  • Du har eventuelt en auditør-/survey uddannelse og erfaring med auditering i sundhedsvæsenet.
  • Du har kørekort kategori B.
Udover ovenstående faglige krav og ønsker til dig lægger vi i høj grad også vægt på dine personlige kompetencer. Du er struktureret, detaljeorienteret og leverer gennemarbejdet materiale rettidigt. Du er god til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og kan overskue større mængder data og tekster (herunder lovgivning). Vi lægger vægt på, at du har flair for at skabe gode samarbejdsrelationer og altid søger den positive og konstruktive dialog.

Vi tilbyder dig

  • en unik arbejdsplads i sundhedsvæsenet.
  • en arbejdsplads, hvor løbende uddannelse og opfølgninger inden for kvalitetsområdet er en naturlig del af jobbet.
  • selvstændige arbejdsopgaver suppleret af tæt samarbejde/sparring med kollegaer i afdelingen og den øvrige organisation.
  • et job, hvor din arbejdsdag, både byder på opgaver på kontoret og besøg på vores stationer i dialog med klinisk personale.
  • en arbejdsplads med åbenhed over for idéer og nytænkning
  • en arbejdsplads, hvor der er ledelsesmæssig opbakning til at gennemføre kvalitetstiltag
  • en arbejdsplads som vægter harmoni mellem job og privatliv og hvor der er mulighed for hjemmearbejde med de opgaver, hvor det giver mening.
Lønforhold
Vi tilbyder løn efter gældende overenskomst mellem det relevante fagforbund og Region Syddanmark. Løn forhandles af den faglige organisation ud fra din erfaring, dine personlige kvalifikationer og uddannelsesniveau.

Kan du se dig selv hos os?
Så glæder vi os til at modtage dit CV og motiverede ansøgning med eventuelle uddannelsespapirer. Du skal vedlægge dokumentation for sundhedsfaglig autorisation.
Ansøgningsfristen er den 2. januar 2024.

Samtaler holdes mandag den 9. januar 2024 og 2. samtaler mandag den 15. januar 2024. Der vil blive fremsendt caseopgave og personprofil mellem 1. og 2. samtale til de kandidater, som går videre.

Stillingen ønskes besat den 1. marts 2024 eller efter aftale. Ønsker du at høre nærmere om stillingen, så kontakt kvalitetskonsulent Gitte Hamann på tlf. 5226 0019, e-mail: gitte.hamann@ambulancesyd.dk eller afdelingschef for Kvalitet og Uddannelse Daniel Wittrock på telefon: 5226 0005, e-mail: dwittrock@ambulancesyd.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ambulance Syd, Lille Tornbjerg Vej, 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5951271

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet