Stærk AC-konsulent til Tværfagligt Centersekretariat i Børn- og Ungeforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med en travl og alsidig hverdag, hvor du både arbejder i dybden med økonomi og data, og samtidig kan udarbejde arbejdsgangsbeskrivelser, understøtte ledelsen i de mange tværgående dagsordner, og være både projektdeltager på interne og tværgående opgaver, så er det lige dig vi søger.

Du bliver ansat som AC-konsulent i Tværfaglig Centersekretariat som understøtter fagafdelingen Center for Tværfaglig Sundhed og Forebyggelse, hvor omdrejningspunktet er sundhedsfremmende, forebyggende og indgribende indsatser for børn og unge, fra det almene til det specialiserede område. Centeret understøtter dagtilbud og skoleområdet i tæt samarbejde med de øvrige centre i Familie og Forebyggelse. Center for Tværfaglig Sundhed og Forebyggelse, som inkluderer PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), ergo-fys området, familiebehandling og tale-, sprog- og høreområdet løser opgaver bredt indenfor det sundhedsfremmende og forebyggende felt.

Om os
I Børn- og Ungeforvaltningen har vi høje ambitioner for byens børn og unge. Børn og unge er grundlaget for fremtidens velfærdssamfund, og derfor er vi optaget af de resultater og den forskel, som vi sammen skaber for dem.
Vi er en administrativ enhed som er en del af Sekretariatet for Familie og Forebyggelse i Børn- og Ungeforvaltningen i Odense Kommune. Vi understøtter Center for Tværfaglig Sundhed og Forebyggelse. Sekretariatet består samlet af 16 dedikerede medarbejdere med stor erfaring på det forebyggende og specialiserede børneområde. Hertil kommer en sekretariatschef, en udviklingschef samt Familie- og Forebyggelseschefen. Du kommer derfor til at indgå i et stærkt fagligt fællesskab i det samlede Sekretariatet med gode udviklings- og sparringsmuligheder.

Du vil have et tæt samarbejde med fire engagerede kollegaer I Tværfaglig Centersekretariat, som sammen løser opgaverne i et uformelt miljø. Dine kommende kollegaer arbejder bl.a. med aktindsigter, borgerhenvendelser, journalstyring, planlægning af kurser, kommunikation med andre kommuner, korrespondancer fra regionen, indkøb, bogføring og meget andet. Derudover understøtter sekretariatet MED-udvalg og arbejdet omkring arbejdsmiljø.

Du vil i det daglige referere til Sekretariatschefen, men vil opgavemæssigt også få selvstændige opgaver fra centerchefen. Du får mulighed for, gennem nærheden i den daglige drift, at understøtte udmøntningen af aktuelle politiske dagsordner og derigennem skabe forandring for børn og unge i Odense Kommune.

Om jobbet
Dit opgavesæt vil blive sammensat ud fra dine kompetencer og sekretariatets samlede opgaveportefølje. Hvis der er opgaver du evt. ikke har erfaring med, vil der forud for opgaveløsningen være en grundig oplæring.

Stillingen omfatter bl.a. arbejdsopgaver som:

  • Koordinere og drive interne processer og projekter f.eks. indenfor PPR-området, eller deltage som centerets repræsentant i tværgående projekter internt i BUF/Odense Kommune eller med eksterne samarbejdspartnere
  • Løbende økonomiopfølgning, herunder også lønstyring, i samarbejde med dine kollegaer i sekretariatet
  • Udarbejdelse af skriftlig formidling og kommunikation f.eks. i forbindelse med svar på borgerhenvendelser, bidrag til politiske sagsfremstillinger, udarbejdelse af workflows m.m.
  • Videreudvikle styringsredskaber i centeret, herunder særligt i relation til økonomistyring og digitalisering
  • Udarbejdelse af budgetforslag og årsafslutning
  • Udvikle centerets ledelsesinformation, herunder også medvirke til datatilrettelæggelse og rapportering
  • Udarbejdelse af ad-hoc analyser og beregninger
  • Understøttelse af centerchefen
Dit arbejde vil bestå af en række faste arbejdsopgaver og ansvarsområder, ligesom der kan forventes en større mængde ad-hoc opgaver. En stor del af opgaverne vil du skulle løse i samarbejde med andre kollegaer i sekretariatet, forvaltningen eller kommunen.

Om dig                                                                                                 
Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand.oecon, cand.scient.pol, cand.polit., cand.merc. eller tilsvarende.

Derudover ligger vi vægt på, at du:
  • Har en god organisatorisk forståelse og kan begå dig i mange sammenhænge
  • Mestrer at arbejde med tal og data (vi anvender bl.a. Excel, ØS-Indsigt, SAS-Enterprise Guide)
  • Kan omsætte analyser og data til relevant information (budgetoplæg, ledelsesinformation mv.)
  • Kan formidle og kommunikere klart og tydeligt, både mundtligt og skriftligt
  • Kendskab til offentlig økonomistyring og erfaring fra en politisk ledet organisation er en fordel, men ikke et krav
I dit daglige arbejde er du initiativrig og samtidig en afslutter der overholder deadlines. Du evner at se tingene ”oppefra” og få det omsat i praksis til konkrete resultater. Du arbejder systematisk og struktureret, med et skarpt blik for detaljen. Du motiveres af mange forskelligartede opgaver, er omstillingsparat og ambitiøs. Du vil samarbejdet med dine kollegaer, samtidig med at du kan arbejde selvstændigt med dine opgaver. Du trives med at have en bred kontaktflade ud af centeret, og kan begå dig på tværs af faggrupper og funktionsniveauer. Du har desuden et godt humør og bidrager aktivt til trivslen i kollegafællesskabet.

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde dig et job med frihed under ansvar i et uformelt arbejdsmiljø og en udfordrende dagligdag, hvor du vil have mulighed for at gøre en forskel og i sidste ende skabe de bedste rammer for børn og unge i Odense.

Kan du se dig selv som AC-konsulent i afdelingen ud fra de beskrevne opgaver og kan du genkende dig selv i profilen, så vil vi meget gerne have en ansøgning fra dig.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede AC-organisation.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og ønskes besat den 1. juni 2024.

Vil du vide mere?
Du kan læse mere på Odense Kommunes hjemmeside

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte Sekretariatschef Peter Petersen på 51 77 73 40.

Det praktiske
Arbejdsstedet er Børn- og Ungeforvaltningen, Ørbækvej 100, 5220 Odense SØ.

Ansøgningsfristen er søndag den 21. april 2024. Man kontaktes mandag den. 22. april i forhold til indkaldelse til samtale. Vi afholder samtaler tirsdag den 23. april 2024.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100A, st., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024054

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet