Socialrådgiver til Fællesboligerne Lille Glasvej og Neuropædagogisk team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være vores nye kollega? Vi søger dig, der har erfaring fra at arbejde med borgere med erhvervet hjerneskader samt erfaring fra at arbejde på specialplejehjem.  

Vi søger en uddannet socialrådgiver 15 timer om ugen pr. 1. august 2023.

Du skal være hos os to hverdage om ugen. Disse to dage skal du understøtte medarbejderne ved Fællesboligerne Lille Glasvej, samt medarbejderne i Neuropædagogisk team, som kører ud til borger med erhvervet hjerneskade. Vi deler matrikel.

Om os
Vi er et hus i udvikling, og hvor der er fokus på rehabilitering og anerkendelse. Vi ser tværfaglighed som en vigtig del af at kunne udføre vores kerneopgave. 
 
Lille Glasvej Plejecenter har 45 lejligheder, hvor dem, der bor her, har pådraget sig en erhvervet hjerneskade, har en psykiske lidelser, og enkelte lejligheder beboes stadig af ældre mennesker fra da stedet var et almindeligt plejecenter.
 
Vi arbejder ud fra den rehabiliterende referenceramme. Med denne borgergruppe skal vi have vores opmærksomhed på borgerens kognitive udfordringer, for at støtte borgeren til at leve et selvstændigt liv ud fra deres ressourcer, behov og ønsker. Med udgangspunkt i den kommunale visitation konkretiseres indsatsen i en individuel plan, hvor omfanget af støtten gradueres ud fra graden af funktionsnedsættelse.
 
Der arbejdes i tre teams, som er tværfagligt sammensat. Mødet med borgeren tager afsæt i den anerkendende og neuropædagogiske tilgang. Ligeledes er motivationsarbejde en væsentlig del af den daglige rehabilitering hos den enkelte beboer.

Neuropædagogisk team kører ud til borgere med erhvervet hjerneskade i hele Odense Kommune. De støtter borgerne med mange administrative og økonomiske forhold, samt støtte og hjælp til struktur i hverdagen. Vi har et tæt samarbejde med de pårørende og Hjerneskaderådgivningen, og andre relevante samarbejdspartnere.
 
Lille Glasvej og Neuropædagogisk team er arbejdspladser i udvikling, og vi arbejder målrettet med at sikre at personalet har de rette kompetencer, der skal til, så de kan håndtere de daglige opgaver og udfordringer omkring og sammen med borgerne. Derfor har vi haft et ekstra fokus på at styrke trivslen, det psykiske arbejdsmiljø og det tværfaglige samarbejde omkring kerneopgaven på stedet.
 
Alle medarbejdere kommer igennem en strategisk kompetenceudvikling, for at sikre, at alle har den samme rehabiliteringsforståelse. Formålet er at støtte borgerne i at forblive aktive og deltagende i eget liv.  

Om jobbet
Hvad ønsker vi du skal støtte borgeren med:

  • At du, ved at være tydelig i din kommunikation, kan formulere dig, så borgeren forstår dig.
  • Kan bruge Nexus, da alt vores dokumentation sker gennem dette system.
  • Ved problemer med økonomien at få lavet aftaler med banken.
  • Budgetlægning, guide til gældshåndtering og rettigheder.
  • Guider de dårligst økonomiske stillede i indefrysningsordningen (Elregninger, der er høje på grund af inflation).
  • Sikre beboere, der bliver folkepensionister, at de kommer godt igennem overgangen, f.eks. pension, boligstøtte,
  • Bistand til at anmelde personligt bedrageri, hvis en borger er blevet snydt økonomisk. Evt. retshjælp.
  • Opstarte værgemål, være bisidder til samtaler med læge, familieret.
  • Støtte og vejledning til ansøgninger om kørsel: Flex/SBH/læge, flytning, boligstøtte.
  • Støtte, vejledning og bisidder på Borgerservice til MitId
  • Støtte og vejledning til kontakt i forbindelse med ændringer af arv, testamente og notar.
  • Ved udfordringer med at betale for medicin, som er vigtigt – skabe løsninger på dette.
  • Opmærksom på ændringer af regler for kørsel, taxabevillinger.
  • Diverse ansøgninger til forskellige instanser.
  • Nogle gange ledsage til Borgerservice.
Daglige opgaver består som oftest af:
  • Hjælp til læsning af post hos nogle beboere, der kan have svært ved helt at forstå teksten og formålet med breve fra det offentlige.
  • Akut opstået behov for at få støtte til at betale uventet regning, f. eks telefon, el eller andet. Nogle gange er det guidning til netbank betaling, andre gange er det ved fysisk fremmøde i banken. Det kan også i nogle tilfælde være nødvendigt at sende regningen via bankens kuvert system.
  • Støtte kollegaer i huset, hvis der er noget en  beboer kan have brug for der handles på her og nu.
  • Planlægning af opkald til myndigheder og andre instanser, så arbejdstid tilpasses telefontider og lignende. 
Hvad kan vi tilbyde
  • En dynamisk og nytænkende arbejdsplads, hvor forandring er en naturlig del af arbejdet.
  • Engagerede og kompetente kollegaer.
  • Et job, hvor vi har fokus på den sociale kapital, for derved at fastholde et godt arbejdsmiljø.
  • En spændende beboergruppe med mange og forskelligartede problemstillinger.
  • En arbejdsplads, der er i gang med at udbygge samarbejde med andre instanser, til gavn for borgerne på stedet.  Eller dem, der bor i egen bolig uden for matriklen.
  • Faglig sparring til borgerens bedste.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Du kan kontakte rehabiliteringsleder Solveig Jakobsen på 29 40 42 81 eller assisterende rehabiliteringsleder Louise Nejmann på 29 99 87 26.for yderligere spørgsmål.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 15. juni 2023. Vi forventer at holde samtale enten den 21. eller 26. juni 2023.

Du modtager automatisk en kvittering for modtagelsen af din ansøgning på den mailadresse, som ansøgningen er afsendt fra. Samme mailadresse anvendes til yderligere kommunikation med dig i resten af processen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Kanslergade 8, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=070d8d28-ba68-42d8-b714-eb2625264583

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845155

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Opslag fra vores lokale erhvervAnnoncørbetalt indhold
Boliger til salg i Odense

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.