BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig at arbejde med Odenses grønne mobilitetsplan i et fagligt ambitiøst myndighedskontor, hvor spændende opgaver, godt kollegaskab og fleksibilitet i hverdagen går hånd i hånd, og hvor opgavefællesskaber på tværs af fagligheder er en del af hverdagen? Har du erfaring på parkeringsområdet? Så er det netop dig, vi søger som vores nye kollega i Vejmyndighed.
Om os - Samarbejde, tillid og fleksibilitet
Vejmyndighed er en del af afdelingen Byudvikling i By- og Kulturforvaltningen. Vi er placeret på Odense Slot i bymidten.
I By- og Kulturforvaltningen arbejder vi med alt fra byudvikling, kulturelle begivenheder, drift af kommunens ejendomme, veje og parker til lokalplaner og erhvervsudvikling. Vi er derfor mange forskellige slags ansatte. Bibliotekarer, rengøringsassistenter, ingeniører og vejmænd arbejder sammen om at skabe de bedste rammer for byen og understøtte en bæredygtig fremtid for Odense.
Med vores brede opgaveportefølje spiller vi i By- og Kulturforvaltningen en helt central rolle i Odenses udvikling mod at blive en storby med omtanke og i at sikre de bedste rammer for velfærden. Vores fælles mål i forvaltningen er at skabe bæredygtige løsninger for Odense, der fremmer økonomisk vækst og menneskelig værdi. Med andre ord arbejder vi for at gøre en forskel for borgerne i Odense. Som medarbejder i By- og Kulturforvaltningen er du med til at gøre den forskel, som er så vigtig for velfærden – uanset om du drømmer om at gøre forskellen for den enkelte borger i hverdagen eller for os alle sammen for fremtiden.
I Vejmyndighed er vi 15 dygtige og erfarne kolleger, der arbejder med gravearbejde i byens veje, parkering, tilladelser til events, udeservering og alt muligt andet myndighedsbehandling på vejområdet.
Samarbejde, godt kollegaskab, tillid og fleksibilitet er nøgleord hos os. Vores tilgang til myndighedsarbejdet er, at vi både selvstændigt og sammen finder løsninger, der kan fungere for både borgere og kommune. Vi har særligt fokus på Grøn Mobilitetsplan, som vi er i gang med at udrulle. Vi glæder os til at få dig, vores nye kollega, med på holdet.
Om jobbet
Du skal sammen med teamet sikre en god og saglig sagsbehandling for borgere og virksomheder, med dit kendskab til regler og politikker på parkeringsområdet.
Eksempler på opgaver kan være:
- Konkrete opgaver med implementeringen af Grøn Mobilitetsplan.
- Omsætte behov til konkrete løsninger ud fra analyse og vurdering inden for parkeringsområdet
- Deltage i projektgrupper relateret til myndighedsarbejdet omkring parkering og Grøn Mobilitetsplan.
- Periodisk udførsel af diverse driftsopgaver relateret til diverse parkeringssystemer.
- Skrive politiske dagsordner.
- Besvarelse af diverse forespørgsler omkring parkering fra borgere og andre dele af forvaltningen.
Du har en relevant teknisk baggrund og gerne erfaring som for eksempel trafikplanlægger, trafikingeniør eller jurist med interesse for vejområdet. Du har forståelse for tekniske tegninger/projekter. Du besidder gode samarbejdsevner og er en dygtig kommunikator - især på skrift. Du trives i en travl hverdag, hvor deadlines kan være korte. Det er en fordel, at du er struktureret, detaljeorienteret og har vilje, lyst og evne til at arbejde tværfagligt med kollegerne i opgaveløsningen.
Hvis du har kendskab til og erfaring med parkeringsområdet vil det være en fordel. Det vil ligeledes være en fordel at du har kendskab til lovgivningen på området, herunder vejlovene, vejregler og bekendtgørelser, eller hurtigt kan sætte dig ind disse.
- Du er struktureret, grundig og har et godt blik for detaljer.
- Du kan lide at have mange bolde i luften, og fastholder struktur og overblik i arbejdet.
- Du formulerer dig ubesværet og professionelt på dansk, både skriftligt og mundtligt.
- Du har generelt flair for IT.
- Du har erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation.
- Du har teknisk flair og lyst til at sætte dig ind i tekniske systemer.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er på 37 timer om ugen. Ansættelse 1. januar 2024 eller snarest muligt.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Pernille Stausholm på 30 91 35 80 eller kontorchef Anette Pihl Østergaard på 29 33 54 33.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 15. november 2023. Vi forventer at afholde samtaler den 20. og 22. november 2023.
Samtalerne afholdes på Odense Slot, Nørregade 36-38, 5000 Odense C.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927256