BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du hjælpe med at understøtte Miljøstyrelsens mange GIS-brugere? Vil du være med til at udarbejde en fælles GIS-governance og indgå i et tværgående forandringsprojekt? Er du dygtig til at formidle forretningens behov og processer til systemtekniske it-specialister? Så er det nu, du skal slå til!
Vi tilbyder en spændende opgaveportefølje med indflydelse på vores helt nye platform. Du kommer til at indgå i vores Systemforvaltningsteam, som har mange forskellige samarbejdsrelationer: Både internt, med andre fagkontorer med forskelligartede fagligheder. Vi servicerer dem som stabsfunktion, så de kan excellere i deres kerneopgaver i miljøets tjeneste. Dertil er der samarbejdsrelationer eksternt med andre styrelser og eksterne leverandører.
Miljøstyrelsens digitaliseringsenhed er præget af stort engagement, et sammensurium af nytænkning kombineret med forvaltningssikker drift. Vi har implementeret agile arbejdsmetoder og arbejder i faste leveranceteams funderet i principperne fra SCRUM. Hos os vil du blive en del af et hold på ca. 70 it-faglige kompetente, vidende, dynamiske og dygtige kolleger, der vil deres opgaveporteføljer og deres kolleger. Vi er med selvfølgelighed en pendlervenlig arbejdsplads med flextid og mulighed for hjemmearbejde.
Som forretningsarkitekt skal du indgå i et stort forandringsprojekt, hvor der skal udarbejdes en fælles GIS-governance som efterfølgende skal implementeres. Du vil være bindeleddet imellem forretningen, og GIS-supportteamet af systemejere, der kan hjælpe med at understøtte kommende udviklingsønsker og supportere brugerne af vores fælles GIS-platform. Opgaven skal løses i samarbejde med kolleger på tværs af hele organisationen.
Du vil sammen med kolleger komme til at arbejde med:
- Deltagelse i et forandringsprojekt, hvor der skal udformes en fælles datagovernance.
- Kommunikation med mange interessenter med en bred vifte af fagligheder.
- Brugersupport og vejledning af GIS-brugere.
- Udarbejdelse af governance og retningslinjer for vores nye QGIS-platform.
- Rådgivning og sparring til fagenheder i valg af løsninger, funktioner m.m.
- Bistand til GIS-udviklingsprojekter.
- Deltage og biddrage i et tværgående superbrugernetværk.
Du har relevant erhvervserfaring i forhold til opgavesammensætningen; måske har du rådgivet andre organisationer om GIS, geodata, datasamarbejder, warehousing eller andet relatérbart.
Vi forestiller os endvidere, at:
- Du har tung erfaring med GIS-systemer og geodata.
- Du kan gennemskue komplekse forretningsbehov, og hjælpe med at formidle dem til systemmæssige opsætning.
- Kendskab til QGIS, er en fordel.
- Du er god til at skabe relationer, kommunikerer godt i tale samt på skrift og arbejder rutineret i processer.
- Kan systematisere og skabe overblik over opgaver.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller i i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for for skov- og landskabsingeniører.
En evt. ansættelse som special- eller chefkonsulent, sker i henhold til Lokalaftale i Miljøstyrelsen om arbejdstid for special- og chefkonsulenter og løn og vilkår for funktionsledere.
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet er på Tolderlundsvej 3-5, 5000 Odense C.
Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Morten Illum Munthe på telefon 2367 6261 eller digitaliseringschef Rasmus Holm Madsen på telefon nummer 2053 4650.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamenspapirer m.m. senest den 26. november 2023.
Vi planlægger at afholde samtaler d. 8. december 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej , 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5934745