Rehabiliteringsleder til udvikling af et e-distrikt i Ældre- og Handicapforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sætte skub på den velfærdsteknologiske udvikling med etablering af et E-distrikt i ældreplejen i Odense Kommune? Vil du være med til at skabe værdi for borgere og medarbejdere gennem udvikling af et e-distrikt med skærm- og medicinteknologiske løsninger i ældreplejen?

I Ældre- og Handicapforvaltningen søger vi en leder, der har erfaring med ledelse, med at lede et politisk prioriteret projekt og med at drive bæredygtige implementeringsprocesser.

Om E-distriktet
Odense Kommune tager det næste skridt i den velfærdsteknologiske udvikling, hvor løsningen på levering af rehabiliteringsydelser efter service- og sundhedsloven blandt andet skal foregå digitalt. E-distrikt er en digital løsning, hvor rehabiliteringsydelser leveres til borgere, der i højere grad er hjemmevante i brugen af teknologi og digitale hjælpemidler, og som samtidig efterspørger andre og nye måder at modtage hjælp og støtte på.

Ældre- og Handicapforvaltningen har en klar ambition om at gøre de teknologiske løsninger til odenseanernes foretrukne valg inden for ældreplejen og det specialiserede socialområde.
Som en start vil e-distriktet være et frivilligt tilbud til de odenseanere, der kan profitere af en teknologisk løsning.  

Om jobbet
Med dette job får du muligheden for at blive frontløber inden for implementering af velfærdsteknologiske løsninger og alternative måder at levere fremtidens pleje og sygeplejeindsatser på. Det bliver dig, der har hovedansvaret for at udvikle, forme og lede et bæredygtigt E-distrikt i Odense Kommunes Ældre og Handicapforvaltning. 

Du får ansvaret for at tegne organiseringen af e-distriktet med et skarpt fokus på, hvordan e-distriktet bliver en del af de samlede indsatser, som forvaltningen leverer. E-distriktet bliver en selvstændig enhed, men er afhængig af at fortsætte det tætte og gode samarbejde med andre dele af forvaltningen. Derfor kræver jobbet gode samarbejdsevner ikke mindst internt med drift og myndighed.

Dine opgaver består blandt andet af

  • Organisering og drift af E-distriktet
  • Udvikling af arbejdsgange og løbende tilpasning
  • Afdækning af muligheder for digitale velfærdsydelser efter service- og sundhedsloven og afdækning af målgruppen
  • Sikre fremdrift i projektet i forbindelse med blandt andet måltal og evaluering
  • Ansvar for indsamling af data, analyse og afrapportering til relevante cheflag
  • Personaleledelse – med fokus på ledelse af rehabilitering med udgangspunkt i velfærdsteknologiske løsninger
  • Rekruttering og oplæring af medarbejdere til E-distriktet
  • Skabe og vedligeholde bæredygtige relationer til samarbejdspartnere i drift og myndighed og til andre samarbejdspartnere – både interne og eksterne.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse på professions-bachelor-niveau, at du har erfaring med for sundheds- og velfærdsteknologi og har erfaring med ledelse fra en lignende stilling.

Det vil være en fordel, hvis du har
  • blik for og interesse i ledelse af et udviklingsprojekt og vedvarende tilbud til borgerne
  • interesse for og kendskab til eksisterende projekter inden for området
  • stærke samarbejdskompetencer og et ønske om at skabe resultater sammen med andre
  • erfaring med lignende processer inden for velfærdsteknologi og/eller implementering af nye arbejdsgange
  • styr på at skabe, udvikle, forme og lede implementeringsprocesser, så implementering drives sikkert i mål
  • evnen til at begå dig på flere organisatoriske niveauer og er dygtig til at håndtere interessenter
  • blik for at kommunikere og formidle afstemt med modtagerne
  • erfaringer fra  sundheds- og ældreområdet.

Din ansættelse
Som ansat i Ældre og Sundhedsforvaltningen bliver du en del af en engageret kollegagruppe, som på forskellig vis samarbejder om mange opgaver. Derudover varetager du dine opgaver i et tæt samarbejde med chefer, ledere og medarbejdere fra de mange arbejdspladser i en forvaltning med ca. 3500 ansatte.

Du lander i et område med plads til nytænkning, hvor der er god plads til dig og dine evner til at udvikle og skabe resultater gennem samarbejde med relevante kollegaer, eksterne samarbejdspartnere og øvrige interessenter.

E-distriktet tilknyttes til Det sundhedsfaglige område i Ældre og Sundhedsforvaltningen, i tæt samspil med lederne for vidensområderne og Akutteamet. Du vil referere til Jette Mark, som er chef for sundhedsområdet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentlig med tiltrædelse 1. april 2024 eller efter aftale.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Vil du høre mere om jobbet, er du meget   velkommen til at kontakte forløbschef Margrethe Olsen på tlf. 2176 4353.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er onsdag den 28. februar 2024.

Vi indkalder telefonisk til 1. samtale, som vi afholder fredag den 1. marts
2. samtale afholdes torsdag den 7. marts. Går du videre til 2. samtalerunde, vil du blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse, arbejde med en case samt præsentere referencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100A, 1., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993955

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet