Rehabiliteringsleder til Benediktsgruppen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tænder du på en udfordrende hverdag som rehabiliteringsleder i en udekørende gruppe på det specialiserede område?
Står du sikkert på begge ben, når du skal lede både drifts- og udviklingsopgaver?
Nyder du at sætte retning for dine medarbejdere?
Vil du stå i spidsen for en nyere organiseret gruppe?
Kan du lede ind i mange forskellige fagligheder, situationer og kontekster?


Ca. 60 topmotiverede og dygtige medarbejdere og en dygtig assisterende leder i Benediktsgruppen siger:
”Vi drømmer om at få en synlig og faglig stærk leder, som brænder for os, vores gruppe, og vore borgere og vil fortsætte den gode faglige udvikling, som vi er godt på vej med.”

Har du lyst til at være deres nye leder, så har vi jobbet til dig som rehabiliteringsleder for Benediktsgruppen med jobstart den 1. maj 2024

Om jobbet
Som rehabiliteringsleder i den udekørende Benediktsgruppen skal du sætte dig for bordenden og vise retning for det rehabiliterende samarbejde, som vi har med de borgere, der har brug for os og vores faglige indsatser.
Som rehabiliteringsleder bliver en af dine vigtigste opgaver hele tiden at understøtte medarbejdernes faglige og rehabiliterende udvikling, fordi borgernes trivsel og inddragelse er grundstenen i vores arbejde.

Du skal planlægge, hvordan du vil organisere arbejdet, så borgernes og medarbejdernes trivsel hele tiden er i fokus. Du skal være klar til at stå bag dine medarbejdere ved at vise vejen - og huske at fejre både små og store succeser.

Du skal være en synlig- og tydelig leder, der naturligt kan glide ind og ud af en rehabiliteringsleders mange, forskellige roller.
Du kommer til at skabe og udvikle den faglige retning, sammen med en dygtig assisterende leder.

Vi hjælper hinanden på tværs af de 4 udekørende grupper i dagligdagen, så du kan ikke nøjes med at se på eget ledelsesområde, for du er også en del af noget større.

Dine vigtigste opgaver som rehabiliteringsleder vil være:

  • At borgerne får et sammenhængende og tværfagligt rehabiliteringsforløb
  • Personaleansvar, fagligt ansvar og budgetansvar
  • Ansvar for at drive, udvikle og lede hele arbejdspladsen og den samlede uddannelsesopgave
  • At bedrive ledelse i tæt samarbejde med den assisterende leder
  • At give faglig sparring, coaching og opbakning og være med til at skabe rum for at understøtte medarbejdernes faglige udvikling.
  • At være med til at skabe et stærkt ledelsesmæssigt tværgående samarbejde på tværs af de udekørende grupper og det specialiserede område.
  • At sørge for at hjælpe hinanden på tværs i de udekørende grupper og være med til at samskabe gode borgerforløb på tværs af det specialiserede område.
  • At være en stærk medskaber i at fastholde og udvikle et velfungerende arbejdsmiljø.
Om os
Den udekørende Benediktsgruppen i Forløb Erhvervet Hjerneskade er en del af Ældre- og Handicapforvaltningen, hvor vi har sat alle sejl, for at blive en rehabiliterende forvaltning. Det har vi, fordi vores mål er at støtte voksne mennesker i at leve et selvstændigt og uafhængigt liv med størst mulig livskvalitet og med størst mulig medbestemmelse i eget liv. Rehabilitering er et nøgleord hos os. Benediktsgruppen leverer indsatser til ca. 350 borgere primært indenfor servicelovens §83 og §86 og indenfor sundhedslovens §138 og §140. Gruppen er organiseret i Ældre- Handicapforvaltningen i Forløb Erhvervet Hjerneskade, og borgerne, vi samarbejder med, er udfordret af: En medfødt hjerneskade, en erhvervet hjerneskade, en sindslidelse eller sociale problemstillinger.

Om dig
Du har den helt rigtige profil til stillingen, hvis du
  • har erfaring med personaleledelse- og procesledelse
  • har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund – sygeplejerske, ergo/fysioterapeut, SSA
  • har viden om og erfaring med indsatser på det specialiserede socialområde og den kommunale hjemmepleje
  • er faglig velfunderet og kan tilbyde kvalificeret sparring til medarbejdere/ kolleger i de ofte komplekse borgerforløb
  • kommunikerer anerkendende og formår at skabe følgeskab gennem samarbejde, dialog, tillid og nærvær
  • Du kan sætte retning i opgaveløsningen ud fra de overordnede strategier og visioner på området
  • evner at skabe overblik og agere konstruktivt i en kontekst karakteriseret ved kompleksitet og paradokser.
  • kan agere i balancefeltet mellem at være tydelig og indtage din position som leder og samtidig være rummelig, lydhør og anerkende andre perspektiver og derved give plads til, at andre kan udfolde deres kompetencer
  • har viden om - og kompetencer ift. at fastholde og udvikle det gode arbejdsmiljø i en kontekst med høje følelsesmæssige krav
  • har en god balance mellem systematik, planlægning og fleksibilitet ift. at håndtere uforudsete opgaver
- og så har du en kæmpe lyst og vilje til at gøre en forskel som Rehabiliteringsleder både for eget ledelsesområde og for området som helhed.

Vi tilbyder
  • En lederstilling i et anerkendende og dynamisk arbejdsfællesskab, hvor vi er optaget af at afsøge og udvikle den praksis, der skaber den bedste effekt for borgerne.
  • Et arbejdsfællesskab, hvor trivsel og arbejdsmiljø har høj prioritet.
  • En grundig introduktion til organisationen og ledelsesopgaverne.
  • Du bliver en del af et større lederteam i Forløb Erhvervet Hjerneskade i ÆHF med mulighed for faglig sparring samt deltagelse i udvikling af de fremtidige tilbud i forløbet.
  • Ledelsesudvikling – evt. diplom i ledelse, hvis du ikke allerede har den uddannelse.
Vil du vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til chef Line Vandborg Thayssen på 23 20 42 49.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 31. marts 2024.
Vi forventer at afholde første samtalerunde den 5. april 2024. Vi indkalder derfor med kort varsel. Anden samtalerunde forventes afholdt den 11. april 2024.
Kandidater, som inviteres til anden samtalerunde, vil blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse inden samtalen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010327

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet