Projektleder til digitalisering og udvikling i Odense Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at forme fremtidens digitale fundament for Odense Kommune? Vi søger en projektleder til team Arbejdsgang og Projekter, der brænder for at skabe udvikling og forandringer i en stor kommune.

I Arbejdsgange og Projekter, som er en del af Digitalisering og Data i Borgmesterforvaltningen, søger vi en midlertidig projektleder (1 år), der brænder for at skabe udvikling og forandringer i en stor kommune.

Om os
Arbejdsgange og Projekter er en del af Projekter og RPA. Vi understøtter hele Odense Kommune med en professionel gennemgang af arbejdsprocesser (i relation til projekter og RPA -løsninger) og projektledelse primært inden for standardisering og digitalisering. Vi indgår i et tæt samarbejde med ledelsesniveauer og medarbejdere i forvaltningerne for at opnå fælles mål.

Projektledere i Arbejdsgange og Projekter arbejder primært på større tværgående digitaliseringsprojekter, der understøtter kommunens politiske ambition på digitaliseringsområdet ”Odenses Digitale Fremtid”.

Vi arbejder med såvel udvikling af løsning som gevinstrealisering, herunder bl.a. for analyse, potentialevurdering, udbud, implementering og gevinstrealisering. Vi arbejder med udgangspunkt i Odense Kommunes projektmodel for IT– og digitaliseringsprojekter.

I projektarbejdet sørger vi for, at alle forhold er afdækket, og at relevante kontorer som fx Udbud og Kontraktstyring, og IT Drift og Sikkerhed er involveret i processen.

Arbejdsgange og Projekter er en del af Digitalisering og DATA i Borgmesterforvaltningen og har fysisk base i Egeparken 2A. Som projektleder vil du også have din gang i kommunens øvrige forvaltninger.

Du vil indgå i et team af 9 dygtige, erfarne og engagerede kolleger, der har forskellige faglige kompetencer og uddannelsesmæssige baggrunde. Vi har stor respekt for hinandens forskelligheder, som vi ser som en styrke for funktionen og du vil opleve et team der er nysgerrige på faglig udvikling og sparring. I teamet har vi højt til loftet og vægter det gode samarbejde, den gode energi og det gode humør højt, hvilket vi alle bidrager til.

Om jobbet
Som projektleder skal du lede og koordinere både små og store digitaliseringsprojekter i Odense Kommune. Du vil typisk indgå i en projektorganisation med en projektejer, styregruppe og en projektgruppe.

Du vil have ansvar for bl.a. planlægning af projektet sammen med projektejer, samt motivation af projektgruppe m.fl. og projektets fremdrift. Din portefølje af opgaver vil blive aftalt med lederen af Arbejdsgange og Projekter.

Om dig
Vores forventninger til dig er, at du:

  • Har erfaring med projektledelse i større organisationer, metode og værktøjer
  • Evner at omsætte forretningskrav til IT-krav 
  • Har stærke kommunikative kompetencer og erfaringer som du bringer i spil for at opnå et godt samarbejde med projektejer, styregruppe, projektgruppe samt interessenter
  • Vil bidrage til et godt samarbejde med kollegaer, ledelse og samarbejdspartnere
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling og med ansættelse den 1. januar 2025 (tidsbegrænset stilling). Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere? 
Du er velkomment til at kontakte funktionsleder Marianne Carlsson på 40 37 14 34, hvis du vil vide mere om stillingen.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 20. november 2024. Vi forventer at afholde 1. samtaler den 25. november 2024 og 2. samtaler den 28. november 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Egeparken 2A, 7., 5240 Odense NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6143490

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet