Proces- og projektkonsulent til Ældre- og Handicapforvaltningen - barselsvikariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du på hjemmebane i projekter og processer? Og har du lyst til at arbejde sammen med os i Ældre- og Handicapforvaltningen? Så har vi jobbet til dig.

Om jobbet
Du skal være barselsvikar i en stilling som projekt- og proceskonsulent. Projekterne og processerne kommer inden for en mangfoldig palet og har det til fælles, at de skal være med til at udvikle og styrke ældre- og handicapområdet. Nogle opgaver har et strategisk fokus og andre opgaver skal omsættes til praksis på de borgernære arbejdspladser i vores forvaltning.

Du kan f.eks. få til opgave at understøtte implementeringen af en ny politik eller facilitere en workshop for borgere med et handicap. Det kan også være, at du planlægger en temadag for vores ældreråd eller at du dribler med et af de nye projekter, der løbende kommer til vores portefølje, fra start til slut.   

Vores projekter og processer er mange og forskellige. Du kan både få ansvaret for at drive et mindre projekt, og du kan indgå i et stort projekt sammen med kollegaer fra både vores eget team og vores kollegaer fra de øvrige teams i staben. Dine samarbejdspartnere vil ofte være både ledere fra de borgernære arbejdspladser og chefer for forskellige faglige områder i forvaltningen – måske vil du også komme til at arbejde sammen med kollegaer fra andre forvaltninger.

Dine konkrete opgaver aftaler vi og tilpasser til dine kompetencer og dine erfaringer, og du har god mulighed for at spare med både kollegaer og leder.

Om dig
På den faglige front er du generalist og særligt stærk på processer og projekter. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, når blot du har de rette kompetencer og den rette erfaring. Det er klart en fordel, hvis du har erfaring fra lignende stillinger. 

Du trives med opgaver af vekslende karakter – både de små hurtige opgaver, og de større strategiske processer og projekter, som kan køre over længere tid. Vi lægger også vægt på, at du har følgende personlige kompetencer:

  • Du skaber gode relationer! De gode relationer skal du bruge, når du skal samarbejde på flere organisatoriske niveauer, både med forvaltningens chefer og organisationens borgernære arbejdspladser – og sammen med dine kollegaer i staben.
  • Du har flair for kommunikation! Din kommunikative flair skal du bruge til at lytte, forstå og analysere de opgaver og rammer som du bliver præsenteret for, og til at sikre en gensidig forståelse med samarbejdspartnere og kollegaer.
  • Du har organisatorisk tæft! Den organisatoriske tæft har du brug for, for at forstå den komplekse organisation som du er en del af, og den politiske kontekst som dine opgaver kan være født af og skal kunne fungere i.
  • Du har et fleksibelt mindset! Dit fleksible mindset hjælper dig, når opgavebestillingen justeres undervejs i projektet, eller når den proces du har planlagt til dagens workshop, ikke helt fungerer, og du er nødt til at komme op med en Plan B på stedet.
  • Du er vedholdende! Vedholdenheden bruger du til at holde fast på opgavens mål, også når den udfordres af konkurrerende ønsker. Du bruger også din vedholdenhed til at stille nysgerrige spørgsmål til måden vi arbejder.
Du vil indgå positivt i teamets sammenhold, og at du vil byde ind med både faglige input og socialt engagement.

Om os
Du får 10 gode kollegaer i teamet ‘Politik, strategi og jura’. Vi har mange forskellige faglige baggrunde – sundhedsfaglige, pædagog, humanist, jurist, statskundskaber m.fl. – og en meget bred portefølje. Kernen i nogle af vores opgaver er udviklings- og projektarbejde. Nogle opgaver arbejder vi med fra den første spæde idé til opgaven er fuldt implementeret. I andre opgaver indgår vi i dele af processen mellem idé og implementering. Vi arbejder sammen både internt i teamet, men ofte også med andre teams, afdelinger og arbejdspladser i vores egen forvaltning – og nogle gange også med kollegaer i andre af kommunens forvaltninger.

Vi er en del af staben Politik, Strategi og Udvikling - i daglig tale PSU. I PSU er vi bindeled mellem de politiske og strategiske beslutninger og den praktiske implementering i driftsorganisationen. Vores fælles fokus er værdiskabelse for borgere og medarbejdere. PSU består af en række tværfaglige teams med hvert sit fokus – nogle er eksperter på IT og digitalisering, nogle på kommunikation og andre igen på sundhedsfaglig viden - blot for at nævne nogle. Vi er afhængige af at dele viden, samarbejde og sparre med hinanden på tværs af PSU, for at vi kan levere de bedste løsninger til borgerne og vores 3500 kollegaer på de borgernære arbejdspladser.

Vi håber, at du har lyst til at blive kollega med os, og vi glæder os til at læse din ansøgning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er er barselsvikariat med tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. august 2024. Stillingen er som udgangspunkt 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Vil du høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder for Politik, strategi og jura, Louise Elbæk Bøllingtoft på 23 41 46 95 eller loubo@odense.dk Skriv evt. forudgående for at undgå at ringe forgæves.

Det praktiske 
Ansøgningsfristen er onsdag den 15. maj 2024. Vi forventer at holde samtaler fredag den 24. maj 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6037651

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet