Plejehjemsleder til Plejehjemmet Havebæk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du lederen, der kan stå i spidsen for at samarbejde med og støtte beboere, så de kan leve deres liv med bedst mulig livskvalitet? Brænder du for kompetenceudvikling og for at sikre et godt miljø at leve, bo og arbejde i? Høj faglighed og omsorg er vigtige nøgleord for os.
Hvis JA, så står vi klar med et fantastisk lederjob på Odenses største Plejehjem, Havebæk. Her er 130 beboere og 110 kompetente medarbejdere.

Vi arbejder ud fra den rehabiliterende tankegang som bygger på en grundlæggende antagelse om, at alle voksne selv skal have mest mulig indflydelse på eget liv.

Vi understøtter det meningsfulde liv for den enkelte. Et liv med mulighed for aktivitet og deltagelse og med så meget livskvalitet som muligt.

Derfor tilrettelægges rehabiliteringsforløbet med så stor respekt for den enkeltes vaner og ønsker, som det er muligt inden for de givne rammer - ovenstående sætter rammen for dig som leder.

Om jobbet
Som plejehjemsleder skal du sammen med 4 assisterende ledere, lede plejehjemmet med fokus på borgertilfredshed, kvalitet og budget i balance og en arbejdsplads hvor trivsel og gensidig respekt er vigtige værdier.

Du vil i det daglige være leder for 4 assisterende plejehjemsledere, og i dette samarbejde sikre driften, sammenhængskraften på tværs i huset og trivslen for både borgere og medarbejdere. Du skal kunne bedrive faglig ledelse og ved at være tæt på praksis skabe en refleksiv praksis med mulighed for læring for alle faggrupper.

Samarbejdet med pårørende er en stor del af jobbet, hvor anerkendende og motiverende kommunikation er dit vigtigste redskab i både de gode og de svære samtaler.

Din ledelsesstil er anerkendende og du formår at få følgeskab fra både de assisterede ledere og medarbejdere og trives i at lykkedes igennem andre. Det betyder, at I sammen sætter den rigtige retning, hvor dialog, inddragelse og systematisk opfølgning indgår som vigtige elementer. Ledergruppen skal både lede i egen afdeling men også evne at lede og hjælpe på tværs af huset.

Som plejehjemsleder på Havebæk har du ansvaret for at den økonomiske og driftsmæssige ramme overholdes. Det betyder, at du selvstændigt skal prioritere og håndtere de daglige
ledelsesopgaver med fokus på økonomi.

Plejehjemmet Havebæk er en arbejdsplads, hvor udvikling, forandringsprocesser og faglig ledelse er en stor del af hverdagen. Som leder skal du arbejde med at oversætte de politiske budskaber til konkrete handlinger. Du arbejder med stor gennemsigtighed og formår at inddrage ledere og MED-udvalg som konstruktive samarbejdspartnere i disse processer.

Vi er uddannelsessted for både SOSU-elever og sygeplejestuderende, hvor vi kontinuerligt arbejder på at sikre gode rammer for læring for både elever og studerende.

Om dig

  • Du har en solid sundhedsfaglig uddannelse
  • Du har erfaring med ledelse af plejehjem eller anden erfaring fra ledelse af døgntilbud
  • Gerne erfaring fra ledelse af ledere
  • Du har en diplom i ledelse, eller tilsvarende – eller er villig til at tage en uddannelse i ledelse
  • Du kender din lederstil og du inddrager relevante samarbejdspartnere i forvaltningen, når du støder på opgaver som du har brug for hjælp til
  • Du har hele tiden for øje at skabe en god, meningsfuld hverdag for borgerne på Havebæk plejehjem, hvor borgerens netværk anerkendes og respekteres, så deres drømme, håb og motivation bevares i et meningsfuldt liv ud fra den rehabiliterende tilgang.

Vi ønsker en leder, der er
  • garant for at sætte faglighed på den daglige dagsorden og som selv sætter sin faglighed i spil  
  • inddragende men samtidig vægter engagement og selvstændighed højt, fordi medarbejdernes arbejde og trivsel derved understøttes.
  • reflekterende og evner at se sammenhænge på tværs af et meget stort plejehjem, så vel som organisationen
  • en dygtig kommunikator, som skaber følgeskab, fordi du er troværdig, tillidsvækkende og har en anerkendende tilgang
  • naturlig robust – du møder mange komplekse udfordringer i din hverdag
  • kan skabe struktur, overblik og samtidig håndtere hverdagens kompleksitet med kreativitet, i et tæt samarbejde med ledelsesteamet.

Om os
Vi er Odense kommunes største Plejehjem bestående af 6 afdelinger med plads til 130 beboere herunder en afdeling til 19 beboere med særlige udfordringer i forhold til diagnosen demens. Havebæk er placeret nær Munkebjerg kirke midt i en fantastisk, parklignende have med hyggelige gårdhaver tilhørende de forskellige afdelinger.

Vi har en stor tværfaglig personalegruppe på 110 medarbejdere, hvor alle fagligheder arbejder tæt omkring beboerne. Personalegruppen består af Social- og Sundhedshjælpere, Social- og Sundhedsassistenter, sygeplejersker, pædagoger og sygehjælpere samt aktivitetsmedarbejdere og medarbejdere ansat i fleksjob

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads med stort fokus på faglig udvikling. Fokus på trivsel hos borgere, medarbejdere og ledelse.
  • samarbejde med beboerne og pårørende er præget gensidig respekt.
  • en alsidig arbejdsdag - som er præget af spændende og komplekse borgerforløb, hvor hverdagsrehabilitering, relationel koordinering, effekt og samarbejde er i højsædet.
Vi arbejder med borgernær dokumentation. Vi arbejder systematisk med beboerkonferencer og triagering som metode i vores arbejde til at skabe trivsel hos borgerne og for at styrke den faglige refleksion hos medarbejderne.

Her er chancen for at få et fantastisk spændende og udfordrende lederjob, hvor du får en leder kollega som mentor i det første år og indgår i et tæt samspil og samarbejde med forløbschefen.

Har ovenstående vakt din interesse og nysgerrighed, modtager vi med glæde din ansøgning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse den 1. maj 2024

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte forløbschef Jane Gregersen på 2069 2068 eller konst. Plejehjemsleder Rikke Drejer Larsen på 5146 4630.

Du kan læse mere om plejehjemmet i vores arbejdspladsprofil

Se også Odense Kommunes ledelsesgrundlag og Ældre- og Handicapforvaltningens rolle- og ansvarsbeskrivelser.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er onsdag d. 7. marts 2024. Vi forventer at afholde 1. samtale tirsdag d. 12. marts 2024 og 2. samtale forventes at afholdes i uge 12.
Hvis du inviteres til 2. samtale, skal du udfylde en personprofil forud for samtalen og under selve samtalen vil du skulle præsentere en case.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Østerbæksvej 83, 5230 Odense M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994464

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet