BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Enghaveskolen, der har integreret børnehave med børn i alderen 2-6 år, og elever fra 6-18 år fra børnehaveklassen til og med 10. klasse, søger et antal pædagoger til faste fuldtidsstillinger og et antal pædagoger til diverse vikariater med opstart snarest muligt eller senest den 1. november 2024.
Om os og jobbet
Målgruppen omfatter børn og elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser - primært med diagnoser inden for det autistiske spektrum.
Skolen er opdelt i læringsmiljøer - et børnehaveklassemiljø med 2 grupperinger og en 1. klasse. Den øvrige del af skolen er opdelt i henholdsvis ASK-klasser, der baseres på alternativ supplerende kommunikation, et mellemtrin- og et ungemiljø. Hver klasse dækker flere klassetrin. Personalet omfatter lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere.
Børnehavens daglige åbningstid er fra kl. 7.00-16.00. Undervisningen i skolen foregår fra kl. 8.30-15.00. Her tilbydes der endvidere pasningsmoduler fra kl. 7.00-8.30 og fra kl. 15.00-16.00. Én gang ugentligt er der PLF-møder fra kl. 15.00-16.00 efterfulgt af teammøde fra kl. 16.00-17.00 På årsbasis vil der være gennemsnitligt 10 møder, der strækker sig til kl. 17.30 og 3 møder til kl. 20.00.
Der tages udgangspunkt i specifikt målrettede læringsplaner for alle børn/elever, hvor struktur, forudsigelighed og visualisering er de bærende elementer i et læringsmiljø præget af faglighed.
Vi udgør en samlet innovativ og udviklingsorienteret personalegruppe, der med respekt for hinandens fagområder og kompetencer arbejder tværfagligt. Ud over understøttende læringsaktiviteter skal man varetage forskelligartede praktiske opgaver som fx hjælp i spisesituationer, toiletbesøg mv.
- Vi udgør en dynamisk arbejdsplads, hvor stadig udvikling, ansvar og medindflydelse er nøgleord baseret på et etisk kodeks
- Vi afholder obligatorisk introduktionskursus i handicapforståelse, autismepædagogik og low arousal, foretager jævnligt intern sparring og kompetenceudvikling
- Vi tilbyder en arbejdsplads med spændende pædagogiske og menneskelige udviklingsmuligheder
- til enhver tid efterkomme vores etiske kodeks i forhold til elever, forældre og kolleger
- kunne vise engagement i at skabe resultater og nå de fælles mål og strategier
- medvirke til at skabe struktur for dagen, så læringsmiljøet understøtter det enkelte barn og den samlede gruppe - d.v.s. bidrage til organisering og strukturering, understøtte læringen og varetage øvrige aktiviteter som fx social træning, leg, frikvarterer, spisetræning, toilettræning mv.
- bidrage til en velfungerende struktur og organisering
- kunne afstemme og koordinere egen forståelse og handling med forældre, kolleger, fagkonsulenter og ledelse
- udvikle/videreudvikle dig inden for det specialpædagogiske felt - herunder være åben og nysgerrig i forhold til ny viden, metoder, litteratur samt være villig til at opdatere egen faglighed, analysere og diskutere sammenhæng mellem mål, metoder og praksis
- deltage i opstilling af kompetence- og læringsmål
- skabe autentiske læringsmiljøer og anvende differentierede metoder og læringsstile
- være tydelig, rammesættende og tryghedsskabende
- være på forkant i relationen
- etablere et kommunikativt samspil - ekspressivt og impressivt
- være psykisk stærk, udvise tålmodighed, være rolig og afbalanceret i en travl hverdag, da børn/elever kan være både fysisk og verbalt udadreagerende
- have en systemisk grundforståelse i forhold til sprog og relationer - herunder indfølingsevne
- være medansvarlig for det daglige samarbejde med forældrene - herunder sikre information og formidling om hverdagen og barnets udvikling og trivsel - såvel mundtligt som skriftligt
- kunne bidrage aktivt til en refleksionskultur ved at kunne lytte og spørge
- forholde dig reflekterende og konstruktivt til processer
- have og udvise et positivt menneskesyn
- bidrage til en konstruktiv samarbejdskultur på arbejdspladsen
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og BUPL.
Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse pr. mail til souschef Morten Højgaard på mohoe@odense.dk eller afdelingsleder Tina Storm på timst@odense.dk.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er tirsdag den 17. september 2024. Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 20. september 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Roesskovsvej 125, Bolbro, 5200 Odense V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107329