BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du talstærk, analytisk, struktureret, og en servicemindet person, der tør at arbejde selvstændigt med opgaverne, så er det dig, vi leder efter som økonomimedarbejder i staben i CIBU.
Center for Indsatser til Børn og Unge (CIBU) er en afdeling, der leverer indsatser til det specialiserede børne- og ungeområde i Børn- og Ungeforvaltningen i Odense Kommune. Sekretariatet er placeret på Ejby Kirkevej 15 i Odense SØ. CIBU består udover sekretariatet af to familiehuse, en kommunal døgninstitution og en driftsherrefunktion for det regionale Børnehus Syd og Fønix Syd. Samlet set er vi omkring 250 medarbejdere.
Vi er i CIBU optaget af, at de udsatte børn og unge i Odense Kommune får den rette indsats, og at vi sammen formår at skabe resultater og en forskel for dem. I et økonomisk perspektiv betyder det, at vi skal være fremsynet og sikre, at vi anvender vores ressourcer på den bedst mulige måde. Sekretariatets opgave er at understøtte dem, der skal gøre en forskel for udsatte børn, unge og familier og bidrage til en større helhed.
Vi har brug for dig
Vi har brug for dig til at hjælpe os med dette arbejde. Vi har brug for en dygtig økonomisk medarbejder, som har erfaring og lyst til at arbejde med økonomi på højt detaljeringsniveau, særligt i forhold til controlling, økonomistyring, takstberegning, opgaver i relation til måneds-, kvartals- og årsafslutning, almindelige bogføringsopgaver samt forskellige udviklingsopgaver. Den rette person til jobbet har en god økonomisk indsigt og er samtidig god til at formidle dette.
Om os
Sekretariatet udgør i dag 5 andre administrative medarbejdere, 3 konsulenter og to tekniske servicemedarbejdere.
Kendetegnet for gruppen er, at alle har en høj grad af ærekærhed i forhold til at levere kvalitet i opgaveløsningen, men også en helt fundamental indstilling til at yde sit bedste for at understøtte ledere og medarbejdere i de forskellige enheder, som CIBU består af. Vi arbejder ud fra psykologisk tryghed, anerkendelse og respekt. Vi er engagerede og tager ansvar, og vores opgave er at være nysgerrige og tilgængelige.
Økonomikonteret har en stor kontaktflade, og du vil derigennem få mulighed for at sætte dine gode samarbejdsevner i spil.
Om jobbet
Vi kan tilbyde dig et job med masser af udfordring og mening, hvor du får lov til at understøtte og præge et meget vigtigt område i Børn- og Ungeforvaltningen, der i den seneste tid har haft meget politisk fokus. Du bliver en del af et stærkt team sammen med de to andre økonomimedarbejdere i CIBU samt økonomikonsulenter i forvaltningen.
Som økonomimedarbejder i CIBU er du medvirkende til:
- udarbejdelse af økonomiske analyser
- takstberegninger for henholdsvis dag- og døgnområdet
- at være ansvarlig for samling af den månedlige budgetopfølgning
- at være ansvarlig for budgetlægning og tilknyttede beregninger
- økonomiske opgaver som fx bilagsbehandling, udlæg, budgetopfølgning mm.
- understøttelse af ledelsestilsyn- og information
- udvikling og understøttelse af økonomistyring og opfølgning i CIBU
- at løse ad hoc-opgaver
- arbejder selvstændigt og tager ansvar
- arbejder systematisk og har overblik med sans for detaljer
- kan se ”bag om tallene” og interesserer dig for virkeligheden bag dem
- kan tage teten og gå foran, men samtidig være en holdspiller
- er vaks til regneark og har solid erfaring med økonomisystemer og andre systemer evt. gerne ØS-indsigt, BOB, SAS, SBSYS og SD-Løn
- er god til både at nørde med ”at pille tallene fra hinanden” og til at samle dem igen
- evner at formulere dig i et forståeligt sprog i både skrift og tale, så hovedpointerne træder klart frem
- interesserer dig for at omsætte din viden til ledelsesinformation
- er med til at bevare et godt arbejdsmiljø og lyst til at indgå i et godt og forpligtende arbejdsfællesskab
- et spændende job i en dynamisk afdeling med et godt arbejdsmiljø og gode kollegaer
- at du vil få udfordrende opgaver og indflydelse på opgaveløsningen
- en dagligdag præget af travlhed, men med plads til både personlig og faglig udvikling
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse 1. marts 2024.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettige organisation.
Vil du vide mere?
Hvis du har lyst til at høre mere om jobbet, kan du kontakte økonomisk administrativ leder Gitte Pasgaard Krogh på 61 67 73 32 eller økonomimedarbejder Anette Fredensborg på 29 41 69 18.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 23. januar 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. januar 2024 med mulighed for en 2. samtale den 30. januar 2024. Hvis det vurderes, at der er behov for en 2. samtale, vil der imellem første og anden samtale være en case-opgave, som skal præsenteres til 2. samtale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ejby Kirkevej 15, 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968522