Økonomikonsulent til Økonomistyring og Forretningsdata i Borgmesterforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at få en central rolle i kommunens arbejde med tolkning og anvendelse af momsloven, og vil du være med til at fremme området for controlling i Odense Kommune? Har du samtidig evnen til at udvikle og implementere forbedringer, så har vi en spændende udfordring til dig.

Om jobbet
Vi søger en erfaren og engageret medarbejder med særligt fokus på controlling og moms til vores team i Økonomistyring og Forretningsdata.

Du vil komme til at få en central rolle i kommunens arbejde med tolkning og anvendelse af momsloven og bekendtgørelse om momsrefusionsordning for kommuner. Herunder både afregning, afstemning og controlling af registreret moms, kommune moms, udenlandsk moms samt energiafgifter. Du vil sammen med en kollega få ansvaret for kommunens momsopgave.

Vi vil gerne være endnu bedre til at dokumentere vores kontroller, optimere arbejdsgange, opdatere vores regler og retningslinjer, og til at udvikle god system- og dataunderstøttelse af vores opgaver. Vi forventer derfor, at du hele tiden har fokus på at være på forkant med udviklingen, og at du ikke holder dig tilbage i forhold til at foreslå konkrete forbedringer eller ændringer i indhold og processer.
  
Herudover vil du skulle tage del i at nå i mål med teamets samlede opgaveportefølje af drifts-, udviklings- og analyseopgaver.

Om dig
Vi forventer, at du kan nikke genkendende til flere af følgende karakteristika:

  • Du har en relevant uddannelse såsom cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller lignende uddannelse. Du kan også være administrativt uddannet med betydelig erfaring inden for økonomistyring.
  • Du har erfaring med controllingopgaver og momsopgaver, eller en lyst og interesse for at arbejde med området.
  • Du har stærke Excel kompetencer og gerne erfaring med økonomisystemet ØS Indsigt eller tilsvarende ERP-system eller lyst til at blive skarp på det.
  • Du er engageret, nysgerrig og har blik for at optimere arbejdsgange.
  • Du arbejder struktureret, effektivt og selvstændigt, men evner at samarbejde omkring opgaverne og opgaveløsninger i hele teamet.
  • Du har lyst til at bidrage til teamet – både fagligt men også socialt.
Om os
Stillingen er forankret i kontoret Regnskab og Økonomistyring under staben Digitalisering og Økonomi i Borgmesterforvaltningen. I kontoret er vi 46 medarbejdere, hvor vi primært sidder i åbne kontormiljøer, der gør det let at være i dialog om opgaverne. Vi værdsætter et godt samarbejde, en uformel omgangstone, gensidig sparring og bidrag til en fælles, fleksibel opgaveløsning, når tingene til tider går hurtigt.

Du vil blive en del af teamet Økonomistyring og Forretningsdata, hvor vi er 7 medarbejdere. Teamets kerneopgave er den generelle økonomistyring i Borgmesterforvaltningen, herunder økonomiopfølgning, budget, regnskab samt controlling. Vi varetager også opgaver på tværs af Odense Kommune såsom årsafslutning, risikostyring, moms og energiafgifter, drift og udvikling af fælles økonomisystem og andre fælles systemer på økonomiområdet, revision samt pris- og lønregulering af budgettet.

Du vil blive en del af et team med et højt fagligt engagement, der også værdsætter det sociale bånd i teamet og samtidigt sætter pris på en uformel tone.

Vi vægter rum til medledelse, der skal give den enkelte, medarbejder den rette beslutningskraft ved løsning af opgaverne. Dette bl.a.  for at modvirke flaskehalse i beslutningsprocessen og samlet set medvirke til, at den enkelte medarbejders fulde arbejdspotentiale realiseres - til gavn for kerneopgaven.

Vi er en arbejdsplads, der også vægter fleksibilitet – og der er derfor god mulighed for hjemmearbejdsdage.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er på fuld tid og ønskes besat pr. 1. marts 2024.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Kirsten Pilely via mail kp@odense.dk eller på 21 39 33 13.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er torsdag, den 18. januar 2024.

1. samtalerunde afholdes tirsdag, den 24. januar 2024 og en eventuel 2. samtalerunde vil blive afholdt mandag, den 29. januar 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5966680

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet