Økonomikonsulent til Budget i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at understøtte økonomistyringen på et af Beskæftigelses- og Socialforvaltningens fagområder? Er du talstærk, struktureret, systematisk og god til at samarbejde? Så er det måske dig, der er vores nye kollega?

Vi søger en økonomikonsulent med stærke tal- og samarbejdskompetencer.

Om os
Beskæftigelses- og Socialforvaltningens kerneopgave er at hjælpe flere borgere med at finde job og uddannelse. Det arbejder vi målrettet for at opnå, og vores arbejde er baseret på de otte effektmål vedtaget af Byrådet og de underliggende mål fastlagt af Beskæftigelses- og Socialudvalget.

Forvaltningens primære opgaveområder omfatter:

  • Beskæftigelsesområdet
  • Integrationsområdet
  • Specialiserede socialområde, såsom misbrugsbehandling, forsorgshjem og krisecenter
I vores stab, hvor Økonomi er placeret, løfter vi opgaver inden for økonomistyring, kommunikation, politisk betjening, juridisk rådgivning, personaleforhold, strategisk projektstøtte, digitalisering og brug af data. Vi arbejder professionelt og tværfagligt for at støtte og udvikle vores kerneopgave. Høj troværdighed og tillid er afgørende for vores arbejde.

I Økonomi er vi 34 medarbejdere, der er organiseret i to afdelinger: Budget og Regnskab. Vores hverdag er præget af mange forskellige typer af arbejdsopgaver, som vi både løser sammen og hver for sig. Det skal vi fortsætte med – og samtidig have et skarpt fokus på, hvordan vi understøtter chefer og ledere i forvaltningen med at holde styr på deres økonomi.

I Budget sidder kolleger med tilsvarende opgaver, så der er rig mulighed for kollegial og faglig sparring.

Om jobbet og opgaverne
Din hovedopgave vil være at servicere chefen og afdelingsledere på Virksomhedsområdet med den løbende økonomistyring med opgaver som for eksempel lønopfølgninger. Du bliver også områdets kontaktperson og vil rådgive og understøtte i økonomiske forhold.

Virksomhed samarbejder med Odenses virksomheder om at sikre, at de effektivt kan rekruttere den nødvendige arbejdskraft. Virksomhed består af 8 afdelinger, hvoraf de fleste primært består af virksomhedskonsulenter eller jobkonsulenter.

I det daglige vil du sidde sammen med dine kolleger i Budget, hvor du vil være en aktiv medspiller i kollegaskabet og være med til at bidrage til den fælles kultur og arbejdsmiljø. Du kan dog også forvente, at en række opgaver bedst løses ved at være tæt på Virksomhedsområdet.

Om dig
Vi søger en kollega, som:
  • Har relevant uddannelse indenfor økonomi
  • Er nysgerrig og grundig i arbejdet med tal
  • Har erfaring som HK’er eller er nyuddannet AC’er
  • Har gode kommunikative evner til at formidle økonomi til chefer og afdelingsledere
  • Er god til at opbygge og vedligeholde relationer
  • Gerne har erfaring fra en politisk styret organisation
  • Arbejder systematisk og målrettet med en god forståelse for organisationsperspektivet
Hvis du kan se dig selv i disse kriterier, kunne du være den rette kollega for os!

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Tiltrædelse snarest muligt eller den 1. juni 2024.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte chef for Økonomi, Martin Gils Andersen på 24 97 06 43 eller på maga@odense.dk eller afdelingsleder Mads Helmer-Hansen på 51 42 86 18 eller på mahel@odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 9. april 2024. Vi forventer at afholde samtale den 18. april 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Skulkenborg 1, 2., 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011837

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet