BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du at blive udfordret i et fagligt stærkt miljø, og vægter du samtidig god trivsel og fleksibilitet i arbejdslivet? Vil du gerne se dit arbejde omsat i byens liv og billede? Og sætter du en ære i at levere resultater af højeste kvalitet ved hjælp af data i stærkt samarbejde med dine kollegaer?
Så kan du blive en del af Økonomi i By- og Kulturforvaltningen, hvor vi søger en dygtig økonomikonsulent til varetagelse af videreudvikling af økonomistyringen på Ejendomsområdet bl.a. ved øget anvendelse af ledelsesinformationsværktøjer og kobling af økonomiske data med data fra forretningen.
Om os
I By- og Kulturforvaltningen arbejder vi med alt fra byudvikling, kulturelle begivenheder, drift af kommunens ejendomme, veje og parker til lokalplaner og erhvervsudvikling. Vi er derfor mange forskellige slags ansatte. Bibliotekarer, rengøringsassistenter, ingeniører og vejmænd arbejder sammen om at skabe de bedste rammer for byen og understøtte en bæredygtig fremtid for Odense.
Med vores brede opgaveportefølje spiller vi i By- og Kulturforvaltningen en helt central rolle i Odenses udvikling mod at blive en storby med omtanke og i at sikre de bedste rammer for velfærden. Vores fælles mål i forvaltningen er at skabe bæredygtige løsninger for Odense, der fremmer økonomisk vækst og menneskelig værdi. Med andre ord arbejder vi for at gøre en forskel for borgerne i Odense. Som medarbejder i By- og Kulturforvaltningen er du med til at gøre den forskel, som er så vigtig for velfærden – uanset om du drømmer om at gøre forskellen for den enkelte borger i hverdagen eller for os alle sammen for fremtiden.
Stillingen er placeret i funktionen Økonomi. Økonomi består af 11 engagerede og fagligt stærke medarbejdere og en funktionsleder. Vi lægger stor vægt på trivsel, høj social kapital og fleksibilitet i arbejdslivet. Økonomi er organisatorisk placeret i afdeling Økonomi, Ejendom og Digitalisering.
Økonomi understøtter afdelingerne i By- og Kulturforvaltningen og Klima- og Miljøforvaltningen med budget- og økonomiopfølgning, udarbejdelse af politiske sager til By- og Kulturudvalget, Klima- og Miljøudvalget og Byrådet, ligesom vi udarbejder analyser på det økonomiske område, processtøtte samt sikrer, at budgetterne afspejler de lokalt eller centralt trufne beslutninger.
Du kommer til at indgå i det arbejdsfællesskab i Økonomi, der understøtter Ejendomsservice og Ejendomsområdet generelt, ligesom du vil indgå i opgavefællesskab med forretningen i Ejendomsservice for at sikre den bedst muligt understøttelse og udvikling af styring for kontoret. Du vil få tæt og løbende dialog med såvel kontorchefen for Ejendomsservice samt med funktionslederne for de tre funktioner i kontoret.
Ejendomsområdets vigtigste formål er at understøtte kommunens velfærdsforvaltninger og give dem de bedst mulige rammer for deres opgaver – inden for de økonomiske rammer, der er tilgængelige.
Vi søger en økonomikonsulent, som skal hjælpe med at understøtte det nyoprettede kontor Ejendomsservice, der består af funktionerne Planlægning, Rengøring og Teknisk Service.
Om jobbet
Du skal bidrage til at understøtte By- og Kulturforvaltningens udvikling, som er igangsat med organisationsændring 1. november 2023.
Opgaverne omfatter blandt andet:
- Sikre en gennemsigtig økonomistyring med udgangspunkt i aktivitetsstyring
- Udvikling af BI-rapporter med kobling af økonomiske og forretningsmæssige data
- Bidrage til udvikling og dokumentering af service- og økonomistyringsniveau på området
- Understøtte udviklingsprojekter indenfor Ejendomsservice
- Udarbejde økonomiske analyser på Ejendomsområdet
- Generel understøttelse af det tværgående opgavesyn og sikring af synergieffekter på tværs af Ejendomsservice
- Sikre fundamentet for økonomiske data i fagsystemer.
Vi forestiller os, at du:
- har nogle års erfaring med økonomistyring
- har en relevant uddannelse, som f.eks. Cand. Oecon, Kommunom eller tilsvarende
- er superbruger af Excel
- er bruger af BI-værktøjer, f.eks. SAS, Power BI eller lignende
- kan formidle økonomiske budskaber overskueligt og let forståeligt, både skriftligt og mundtligt
- er helhedsorienteret, løsningsorienteret og formår at skabe struktur
- har kendskab til VBA-programmering
- kan koble IT, data og økonomi samt fungere som sparringspartner/problemløser for forretningen
- har gode samarbejdskompetencer og kan arbejde sammen med mange forskellige faggrupper
Vi tilbyder
Vi tilbyder dig en central rolle i understøttelsen samt udviklingen af forvaltningens økonomistyring og en udfordrende hverdag med masser af ansvar. Du vil komme til at arbejde i et kontor med fokus på trivsel og høj faglighed, hvor vi ønsker at skabe forandringer og udvikle økonomistyringen.
Vi holder af en uformel tone og lægger vægt på at hjælpe hinanden i hverdagen og spille hinanden gode. Vi går op i at have et godt arbejdsmiljø med stor fleksibilitet og tilbyder gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
By- og Kulturforvaltningen holder til på Odense Slot midt i byen, kun få minutters gang fra banegården.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse pr. 1. maj 2024 eller snarest muligt.
Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Økonomi Thomas Skivinger Bojsen på tsboj@odense.dk / 51 42 85 68.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 10. marts 2024. Samtaler forventes afholdt den 15. marts 2024 og eventuel 2. samtale den 18. marts 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000351