Myndighedsleder med mod på fremtidens ældrepleje

Profilbillede
dato

Har du erfaring og ideer til, hvordan vi styrker det tværfaglige rehabiliterende samarbejde, samtidig med vi sætter borgerne mere fri og fortsat sikrer borgernes retssikkerhed.
I myndighed er hovedopgaven at sikre, at borgere, der har behov for støtte, gennem faglig og professionel indsigt og dialog får det rigtige tilbud enten i kommunalt regi eller i civilsamfundet. Og efterfølgende i samarbejde med relevante samarbejdspartnere at understøtte borgeren i at nå sine mål.

Om fysisk funktionsnedsættelse
Fysisk funktionsnedsættelse er den del af myndighedsområdet i Ældre- og Handicapforvaltningen og er placeret på Dalumvej 95 B sammen med ledelsen af teamet. Teamet behandler primært ansøgninger efter servicelovens §§ 83 og 112, 113,116 samt sundhedslovens § 138.

Du bliver daglig leder sammen med den assisterende leder for medarbejdere, der arbejder med borgere med fysiske funktionsnedsættelser, hvilket betyder, at borgeren alene har fysiske funktionsnedsættelser og således selv er i stand til at styre/mestre sit rehabiliteringsforløb.
 
Teamet er sammensat af 40 medarbejdere bestående af fagligt dygtige, engagerede og erfarne medarbejdere med en uddannelsesmæssig baggrund som fx sygeplejerske, SOSU, terapeut eller HK’er. Hovedopgaven for afdelingen er at aktivere borgerens egne ressourcer samt udrede og visitere den enkelte borger til de rette indsatser. Et arbejde, der foregår i tæt samarbejde med borgeren og kolleger i de udkørende plejegrupper, og hvor du kontinuerligt evaluerer på vores evne til i samarbejde med driften at skabe effekt for borgerne.

Du refererer til myndighedschefen i område 1, og du indgår i et lederteam med 3 lederkollegaer i samme område, ligesom du indgår i en række øvrige sammenhænge for sparring, erfaringsudveksling osv. på tværs af de 3 områder i myndighed. Du vil, som alle chefer, ledere og medarbejdere indgå i forskellige kompetenceudviklingstiltag.

Om jobbet
Du bliver daglig leder af en afdeling, hvor hverdagen byder på mange forskellige ledelsesopgaver, der fordrer et tæt samarbejde med den assisterende leder for at sikre effektfulde forløb for de mennesker, der søger hjælp samt sikre den høje sociale kapital i personalegruppen.
Personalet er selvtilrettelæggende hvilket betyder, at du skal kunne skabe tillid og samarbejde ved tydelig ledelse på distancen. Ligeledes skal du i samarbejde med dine kolleger i myndighed og udekørende grupper have blik for sammenhæng og gensidig afhængighed for at kunne lykkes med opgaven, der er således en stor samarbejdsflade til udekørende plejegrupper.
Du bliver indimellem tovholder for forskellige projektet. Pt. arbejder din afdeling med implementering af hjemmetræning i hele Ældre- og Handicapforvaltningen og du har derfor ledelsesansvaret for 6 hjemmetrænere, der varetager træning i borgernes hjem.

En arbejdsuge kunne se sådan ud…………….
En rehabiliteringsrådgiver på hjælpemiddelområdet kalder på dig, da der er behov for dit ledelsesperspektiv på en henvendelse fra en borger, kort efter handler det om sparring omkring plejeboligansøgning. Senere på dagen har du et møde, hvor det faglige niveau for hele myndighed drøftes inden for §83 området. Senere på ugen står du for afvikling af faggruppemøder, hvor komplekse sager drøftes med medarbejdere for at skabe fælles læring, der skal bidrage til sagsafgørelserne.
Ugen slutter måske af med opringning til kollega fra udekørende gruppe, der har brug for sparring i forhold til udskrivelse fra sygehus.

Dine væsentligste opgaver bliver at:

  • Koordinere daglige driftsopgaver med særligt øje for optimal udnyttelse af de tilgængelige ressourcer
  • Sikre overholdelse af de politiske fastsatte sagsbehandlingstider
  • Økonomistyring med overholdelse af budgetterne
  • Understøtte arbejdspladsens sociale kapital og udvikling i tæt samarbejde med assisterende myndighedsleder, AMR og TR
  • Facilitere nye arbejdsgange og følge dem til dørs

Om dig
Du brænder for motiverende ledelse og vil gøre dit for, at borgernes møde med forvaltningen bliver et godt møde. Du er dygtig til at arbejde i krydsfeltet mellem ledelse af monofaglighed og ledelse af tværfaglighed i en rehabiliterende kontekst. Du har let ved at omstille dig og er god til at skifte mellem forskellige opgaver.

Vi ønsker, at du har følgende kompetencer:
  • Sundhedsfaglig baggrund som sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut
  • Erfaring med eller lyst til at prøve kræfter med ledelse
  • Har en diplomuddannelse i ledelse eller er villig til at tage uddannelsen
  • Erfaring med sagsbehandling efter service- og sundhedsloven
  • Kan begå sig i forskellige IT-systemer, herunder Nexus og blik for at nogle opgaver kan løses med teknologier
  • Faglig kompetent og kan yde medarbejderne vejledning, støtte og sparring ved komplekse problemstillinger
Som person har du følgende egenskaber og ressourcer:
  • Er rolig, fleksibel og pragmatisk samtidig med at du formår at skabe rum, rammer og struktur
  • God til at udtrykke anerkendelse og skabe motivation og begejstring blandt medarbejderne
  • Kan udtrykke dig præcist, såvel mundtligt som skriftligt
  • Du er nysgerrig og videbegærlig

Vi tilbyder
  • En arbejdsplads med godt humør og uformel omgangstone
  • En selvtilrettelæggende personalegruppe, der er ansvarsfulde, har en høj faglig stolthed og nyder stor tillid fra ledelsen
  • Individuelt introduktions-program
  • Godt kollegaskab i ledelsesteamet
  • Arbejdstid mandag til fredag i dagtimerne
  • Kollegial ledelsessparring

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse den 1. august 2024.

Vil du vide mere?
Hvis du er blevet nysgerrig på vores arbejdsplads eller har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte myndighedschef Karen Nymann på mobil 29 47 73 13.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag den 5. maj 2024.
Vi forventer at afholde første samtale torsdag den 16. maj 2024 og anden samtale onsdag den 22. maj 2024. Forud for anden samtalerunde vil du blive bedt om at udfylde en personprofiltest samt forberede dig på en case. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6029872

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet