BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lede inddragende processer med positivt sind, glimt i øjet og god energi?
Da vores afdelingsleder for skolens ungemiljø går på pension, er vi på jagt efter afløseren. Vi søger en afdelingsleder som med positivt sind, glimt i øjet og god energi vil være sammen med os om at skabe en fantastisk skole for vores skønne elever og medarbejdere. Det er afgørende for os, at vores nye leder kan genkende sig selv i vores fem værdier: Fællesskab, Respekt, Tillid, Ambitioner og Engagement, som både danner grundlag for, hvad vi står for som skole og hvad vi ønsker os af en kommende afdelingsleder.
Fællesskab
"Vi dyrker sunde relationer og skaber samhørighed i små og store fællesskaber. Vi tror på, at der er plads til alle, og at alle skal give plads til fællesskabet."
På Munkebjergskolen har vi en stærk mission om, at samtlige 550 elever skal opleve at indgå i sunde fællesskaber, som bidrager positivt til deres trivsel og faglige udvikling. Vi har derfor stort fokus på at støtte udviklingen af gode relationer både i klasserne og på tværs af årgange og alderstrin. Musik er en grundpille i skolens fællesskab, hvilket bl.a. ses ved daglig morgensang i børnemiljøet, at vi har en levende skolesang og hvert andet år laver en stor musical, som alle skolens elever deltager i.
Som afdelingsleder vil du blive en del af et stærkt fællesskab med skolens to øvrige ledere, 35 lærere/børnehaveklasseledere, 13 pædagoger, 3 pædagogmedhjælpere og 2 sekretærer. Vi har et godt arbejdsmiljø, høj social kapital og vi lægger vægt på at være gode kollegaer for hinanden både i og på tværs af faggrupper.
Skolen er beliggende i et varieret boligområde i Odense M nær Centrum, og vi oplever stor søgning fra elever både i eget skoledistrikt og uden for distriktet. Vi har en særdeles medlevende forældrekreds og skolebestyrelse, der bakker engageret op om skolens målsætninger og i dagligdagen fungerer som konstruktive samarbejdspartnere. Vi arbejder tæt sammen med forældrene om børnenes læring og trivsel og lægger vægt på at finde de gode løsninger i tæt fællesskab mellem skole og hjem.
Vi ønsker os, at du som afdelingsleder agerer som en holdspiller, der vil være med til at videreudvikle fællesskabet på vores skole. Vi søger en leder, som har lyst og kompetencer til at arbejde aktivt for at gøde synergieffekter og relationer både blandt elever, medarbejdere og i lederteamet. I lederteamet har vi hver vores primære ansvarsområder, men det er afgørende for os, at skolen som helhed er vores fælles ansvar, så vi samarbejder tæt og hjælper hinanden.
Respekt
"Vi ser alle som ligeværdige og værdifulde for vores samarbejde og fællesskab. Vi tager hinanden alvorligt og vi anerkender og interesserer os for hinanden."
Munkebjergskolen er certificeret UNICEF rettighedsskole og med udgangspunkt i FN´s børnekonvention arbejder vi målrettet med at give eleverne en forståelse af, at alle uanset alder, baggrund og forudsætninger har ret til at blive mødt værdigt og respektfuldt. Vi tager elevernes stemme alvorligt og har velfungerende elevråd, rettighedsråd og uddannede undervisningsmiljørepræsentanter. Vi arbejder i øjeblikket intensivt med udvikling af mangfoldige læringsmiljøer, der skal give forbedrede deltagelsesmuligheder for skolens elever uanset deres udgangspunkt.
Vi har en super engageret medarbejdergruppe med mange forskellige interesser og kompetencer, og vi oplever at diversiteten beriger den fælles opgaveløsning.
Vi ønsker os en afdelingsleder med et stærkt tværprofessionelt blik, som ser muligheder i samarbejde mellem skolens forskellige faggrupper og personligheder. Vi forventer, at du som afdelingsleder både ser værdi i at bringe dine kompetencer i spil, men at du også kan træde tilbage og nyde at give plads til andre.
Tillid
"Vi møder hinanden åbent og ærligt og med en positiv forventning. Vi tager ansvar for os selv og hinanden, og vi behandler hinanden godt og omsorgsfuldt."
Det er vigtigt for os at møde vores elever og deres forældre med en grundlæggende tillid til, at de gør deres bedste, og når noget undrer os, tilgår vi det med nysgerrighed og tager ansvar for at lægge op til en konstruktiv dialog.
Vi arbejder tæt sammen i professionelle læringsfællesskaber og har stort fokus på at videreudvikle en kultur med en høj grad af psykologisk tryghed. Vi tror på, at det er afgørende at have et arbejdsfællesskab, hvor mennesker er optagede af læring og udvikling, og hvor man oplever at kunne føle sig tryg nok til at kunne tale åbent om fejl, konflikter og uenigheder. Skolen er kendetegnet ved en høj medarbejderfastholdelse og et godt forhold mellem ledelse og medarbejdere, der er præget af tillid og gensidig respekt.
Vi ønsker os en afdelingsleder, som er tillidsskabende og positivt indstillet og som er kommunikativ dygtig både i tale og skrift. Det er vigtigt for os, at du som leder er relationelt stærk både i forhold til elever, forældre, personale og skolens øvrige samarbejdspartnere. Vi forventer, at du som leder sammen med resten af lederteamet, vil gå forrest med at skabe de rette rammer for udviklingen og fastholdelsen af den psykologiske tryghed.
Ambitioner
"Vi arbejder ihærdigt for, at alle skal blive så dygtige som muligt. Vi gør os umage, støtter hinandens udvikling og fejrer succeserne sammen."
På Munkebjergskolen arbejder vi proaktivt og intensivt med moderne didaktikker og vi ved, at lærere, pædagoger og ledere skal være fleksible og nytænkende for at kunne arbejde med elevernes uddannelse og dannelse. Vi er optagede af, hvordan vejledning og ledelse understøtter dette. Vi arbejder forskningsinformeret og praksisnært med at udvikle personalets samarbejde i professionelle læringsmiljøer, som samarbejder om at skabe varierede og stærke læringsmiljøer for eleverne, så de bliver så dygtige, som de kan og trives bedst muligt.
Du vil som afdelingsleder blive en del af udviklingsarbejdet på skolen, hvor dit primære fokus vil være skolens ungemiljø, der dækker 6. – 9. årgang. I ungemiljøet skal vi fra det kommende skoleår indføre radikale ændringer i skoledagens struktur og lærernes didaktik, og det er en proces medarbejderne er meget engagerede i.
Vi søger en afdelingsleder, som er ambitiøs på egne og skolens vegne og som kan færdes i spændingsfeltet mellem pædagogisk ledelse, personaleledelse, strategisk og administrativ ledelse. Vi forventer, at du er fagligt velfunderet og arbejder systematisk, målrettet og fleksibelt. Du behøver ikke have stor ledelseserfaring, men meget gerne erfaring med både at planlægge, lede og evaluere pædagogisk udviklingsarbejde og løse en bred variation af daglige driftsopgaver. Vi søger en leder med lærerbaggrund; gerne med relevant lederuddannelse og ledererfaring.
Engagement
"Vi fodrer nysgerrigheden og glæden ved faglig og kreativ udfoldelse. Vi hylder modet til at prøve noget nyt, og vi tror på, at det skal være meningsfuldt og spændende at gå i skole."
Som skole arbejder vi hver dag på at tænde elevernes gnist til at lære og udvikle sig. Vi står på et stærkt fundament, fordi skolen helt grundlæggende er velfungerende, hvilket giver os overskud til at gå nye veje. Vi kan godt lide at forfølge engagement; hvad end det kommer fra elever, medarbejdere eller forældre. Aktuelt arbejder vi eksempelvis med forskellige mellemformer og midlertidig holddannelse - og på foranledning af skolens rettighedsråd og elevråd, har vi netop åbnet en genbrugsbutik på skolen.
Vi søger en afdelingsleder, som er tilgængelig, nærværende og empatisk og arbejder godt med åben dør og ikke er bange for at forlade kontorskolen. Vi ønsker os en leder, som selv udviser glæde og entusiasme i sit daglige arbejde og som ikke er bange for at forfølge de gode idéer. Samtidig er det vigtigt for os, at du som leder er optaget af at lede dig selv sundt og bæredygtigt, så du kan være en stærk rollemodel for skolens ansatte.
Vi kan garantere, at du som afdelingsleder for vores ungemiljø vil få en mangfoldighed af spændende og udviklende arbejdsopgaver, der alle peger mod at skabe en fantastisk skole for vores elever. Den endelige opgaveportefølge fordeler vi i lederteamet, når vi har fundet den rette afdelingsleder. Blandt de overordnede opgaver for ungelederen er:
- Pædagogisk og daglig ledelse af medarbejderne i ungemiljøet
- Strategisk skoleudvikling med fokus på ungemiljøet i samarbejde med ledelsen og medarbejdere og SB
- Tovholder og opfølgning på elevsager i ungemiljøet i samarbejde med medarbejdere, vejledere og PPR
- Budget og regnskab i samarbejde med den øvrige administration
- Planlægning og afvikling af eksaminer og vejledende prøver
- Deltage i forårets opgave- fagfordeling, herunder arbejdstidsplanlægning og skemalægning
- MUS med medarbejderne i ungemiljøet
- Deltage i kommunale netværk for ledere af ungemiljøerne
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i løntrin 46. Tiltrædelse 1. april 2024.
Vil du vide mere?
Vi håber, at ovenstående har vakt din interesse, og du er velkommen til at kontakte os. Vi modtager også meget gerne dit besøg til en rundvisning og en uforpligtende snak på skolen. Skriv en mail til skoleleder Finn Holm Ewald på fhe@odense.dk for at lave en aftale.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 11. januar 2024.
Ansættelsessamtaler afholdes på Phønix den 22. januar og 8. februar 2024. Hvis du inviteres til 2. runde, skal du være indstillet på at udfylde en personprofilanalyse og modtage en tilbagemelding mellem 1. og 2. samtale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Fengersvej 6, 5230 Odense M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961555