BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.
Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1.100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.
Sekretariaterne for Indkøb, NOVANA og Analyse (SINA)
Kontoret SINA favner 3 sekretariater for henholdsvis indkøb, den administrative understøtning af det Nationale Overvågningsprogram for Vandmiljø og Natur, NOVANA, samt implementering af større tværgående analyser. SINA er en del af enheden Økonomi & Service. Økonomi & Service består af ca. 60 medarbejdere samt tre kontorchefer og fem funktionsledere. SINA er under fortsat udvikling og består aktuelt af ca. 15 medarbejdere samt en chef og to funktionsledere. Enheden refererer til vicedirektøren for Økonomi og Digitalisering.
Profil og opgaver
Vi søger en kollega, som kan indgå i et lille team bestående af dig og tre kollegaer, hvoraf den ene er projektleder, til at sikre implementeringen af større tværgående analyser i Miljøstyrelsen. Du vil skulle beskæftige dig med implementeringen af en budgetanalyse for Miljøstyrelsens centrale fag- og stabsenheder, herunder særligt den organisationsudvikling og de initiativer, der ligger heri, f.eks. i form af digitalisering. Derudover vil du skulle beskæftige dig med en programanalyse for NOVANA, som især berører Miljøstyrelsens lokale enheder, men også visse fag- og stabsenheder. De forskellige projekter i budget- og programanalysen fordeles ud på teamet, så opgavevaretagelsen vil derfor svinge mellem dybere udredning af det enkelte projekt og deltagelse i projektgrupper til at holde et samlet overblik på tværs af styrelsen. Overblikket indebærer såvel tidsplan i forbindelse med implementeringen, men også et økonomisk overblik i form af implementeringsomkostninger, gevinster mv., herunder også, i samarbejde med kolleger i enheden i øvrigt, at sikre udmøntning heraf. I det arbejde vil det være en fordel, hvis du trives i Excel. Vi søger en kollega, der er interesseret i at arbejde på tværs af organisationen og have snitflader med flere forskellige enheder, både øvrige stabsenheder og fagenheder i øvrigt. Du skal derudover trives med at have tæt kontakt med chefer i øvrige enheder samt afrapportering til direktionen i Miljøstyrelsen og ad hoc orientering til Departementet.
Foruden at indgå i teamet for implementering af større analyser i Miljøstyrelsen vil du skulle bistå i opgaveløsningen i øvrigt i kontoret. De konkrete opgaver, som du vil få ansvar for, vil afhænge af dine kvalifikationer, men kan f.eks. indeholde bidrag til budgetopfølgningen for NOVANA. Budgetopfølgning for NOVANA er en opgave, der går på tværs af 7 enheder og delprogrammer med et budget på omtrent 150 mio. kr. årligt. Det er derfor i dette tilfælde en fordel, hvis du har konkret erfaring med budgetopfølgning mv. eller mod på og evnerne til at tilegne dig nye kompetencer hertil. Det kan også være, at du har erfaring med eller interesse for digitalisering, herunder følge og bistå til digitale udviklingsprojekter.
Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du kan genkende dig selv i flere af nedenstående pinde:
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. cand.oecon, cand.merc, cand.scient.pol el. lign. Du må meget gerne være nyuddannet eller have kortere tids erfaring.
- Kendskab til at arbejde i en politisk styret organisation er en fordel, herunder forståelse for embedsmandsansvar.
- Har erfaring med eller mod på at arbejde på tværs af en organisation, herunder gerne dialog med chefer og direktion og naturlig tække i forhold til at navigere i flere forskellige ledelseslag.
- Har erfaring med eller mod på at drive processer/projekter.
- Har erfaring i at arbejde i relevante systemer, herunder især Excel, men også gerne f.eks. F2 og/eller PowerBI.
- Er en god formidler i skrift og i tale, og kan formidle faglige problemstillinger kort og præcist.
- Er god til at tilegne dig ny viden og sætte dig ind i nye fagområder.
- Har gerne kendskab til budgetlægning og budgetopfølgning eller lyst til at udvikle kompetencerne hertil.
- Har viden omkring organisationer og organisationsudvikling eller mod på at beskæftige sig hermed.
- Er grundig og systematisk og har fokus på løbende flow i opgaveløsningen.
En stilling, hvor du kommer i kontakt med mange gode kolleger med vidt forskellig faglig baggrund på tværs af organisationen, herunder i chef- og direktionslaget.
En spændende stilling med mulighed for at veksle mellem at løse konkrete driftsopgaver og bidrage til udviklingen af arbejdsgange mv. Herunder mulighed for at arbejde selvstændigt og tilrettelægge opgaveløsningen fra dag til dag selv.
En enhed med højt til loftet og godt humør hos en social arbejdsplads med mulighed for en uformel snak og personalearrangementer som fredagsbar, padelturnering, ølsmagning, kajakroning mv.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet vil være i Odense C, vores hovedadresse er på Tolderlundsvej 3-5.
Stillingen ønskes besat den 15. august 2023, og er en 1-årig midlertidig stilling.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mathias Nylandsted Benediktson på tlf. 22 75 35 66 eller funktionsleder Brit Sand Andersen på tlf.
21 26 31 68.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest d.
7. juni 2023. Vi planlægger at holde samtaler mandag eller tirsdag i uge 25.
Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde tests og/eller forberede en case.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169033&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835309