BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du god til at løse og rådgive om juridiske problemstillinger, og trives du i en politisk omskiftelig virkelighed, hvor du har stor indflydelse? Så er du måske vores nye kollega i Cirkulær Økonomi og Affald (CØA). Du bliver en del af et engageret hold af kolleger, der er nogle af landets skarpeste hjerner inden for cirkulær økonomi og affaldsområdet. Vi har mange dygtige jurister ansat i CØA, så glæd dig til at blive en del af holdet.
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.
Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 750 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.
Opgaver i enheden og organisering
Cirkulær Økonomi og Affald arbejder med at understøtte virksomheder, det offentlige og borgeres omstilling til en mere cirkulær økonomi, der kan bidrage til at mindske klimaaftrykket fra den danske affaldsproduktion. Der er en stigende knaphed på ressourcer i verden. Affald skal ses som en ressource og er et vigtigt bidrag til at modvirke denne knaphed. Vores faglighed er i høj grad både inden for det affaldstekniske område og juridiske område. Der er mange direktiver på vores område, som vi er med til at understøtte implementeringen af. På flere områder udarbejder vi bekendtgørelser og understøtter departementet i deres lovarbejde. Enheden Cirkulær Økonomi og Affald har godt 100 medarbejdere og 3 kontorchefer. Enheden er organiseret i flere teams med hver sin funktionsleder.
Vi søger en jurist til disse opgaver:
Du vil blive forankret i affaldstilsynsteamet, og vil sammen med dygtige teknikere og generalister stå for implementeringen af det nye og styrkede affaldstilsyn, som er målrettet alle landets virksomheder. Implementeringsopgaven drives som et projekt, og har en dedikeret projektleder. Du skal derfor være klar på at kunne arbejde projektorienteret.
Sammen med vores kollegaer skal du finde gode, konstruktive løsninger på teknisk/juridisk komplicerede problemstillinger, som opstår under den løbende opgavevaretagelse på de nævnte områder. Flere af opgaverne berører samtlige virksomheder i hele Danmark.
Der skal også løbende revideres bekendtgørelser på flere af enhedens områder. Det vil ske i et tæt samarbejde med de dygtige jurister i enheden og i den centrale Jura-enhed i Miljøstyrelsen. Du vil også komme til at indgå i et tæt samarbejde med kolleger i vores departement, når vi bl.a. leverer bidrag til deres arbejde med udarbejdelse og opdatering af regelsættene på vores område.
Du kan være nyuddannet eller erfaren jurist. Du vil under alle omstændigheder få tilknyttet en mentor, som vil støtte dig i at komme ind i reglerne på området.
Vi lægger vægt på at have dialog med mange forskellige interessenter og på at yde god vejledning til virksomheder.
Kvalifikationer:
Du skal være uddannet cand. jur. eller cand.merc.jur.
Vi forventer, at du:
- Har et højt fagligt niveau og arbejder struktureret.
- Er systematisk og grundig i din identifikation af problemstillinger og sikring af den juridiske kvalitet.
- Er en dygtig formidler, der er god til at formulere sig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk og har evnen til at omsætte kompleks lovgivning til let forståelig rådgivning og konkrete løsninger i praksis.
- Er klar på at arbejde projektorienteret.
- Kan lide at arbejde med komplicerede juridiske problemstillinger, der ofte har et teknisk ophæng.
- Trives med opgaver under stadig forandring og er løsningsorienteret.
- Er en holdspiller, der med nysgerrighed og proaktivitet tager ansvar for den fælles og tværfaglige opgaveløsning.
- Har erfaring med regeludarbejdelse, herunder bekendtgørelser.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet vil være på Tolderlundsvej 5, Odense.
Der er tale om en fast stilling.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Charlotte Moosdorf på
tlf. 3047 1578 eller funktionsleder Malte Hoffgaard på tlf. 2027 2135.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 13. november 2023 . Vi planlægger at holde samtaler 20. november 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej , 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/5935413