BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med udfordringer for vores havmiljø? Bliver du motiveret af at arbejde med et komplekst område, som i høj grad er reguleret gennem international og EU ret? Kan du få de juridiske løsninger kommunikeret på tværs i Miljøstyrelsen, i ministeriet og til øvrige interessenter? Så har vi muligheden for dig i Miljøstyrelsens enhed, Hav- og Vandmiljø.
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.
Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1.100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.
Opgaver i Hav- og Vandmiljø
Hav- og Vandmiljø er en enhed på ca. 45 medarbejdere, tre funktionsledere og to kontorchefer. Vi har ansvaret for det faglige grundlag for vandplanlægningen samt administration af den gældende vandplanlægning, ligesom vi har ansvar for administration af havmiljølovens regler for skibe. Vi arbejder med den økologiske og kemiske påvirkning af vandmiljøet for både vandløb, søer og kystvande samt den kemiske og kvantitative påvirkning af grundvand. Vores arbejde består generelt i spændende og meget komplekse, faglige opgaver inden for vurdering og regulering af vandmiljøet. I enheden lægger vi vægt på at samarbejde inden for de enkelte fagområder, bredt i enheden og på tværs i Miljøstyrelsen og i Miljøministeriet, ligesom vi lægger vægt på inddragelse af eksterne interessenter og samarbejdspartnere.
Din opgave
Vi søger en jurist til vores havteam. I havteamet arbejder vi med at sikre et sundt og bæredygtigt havmiljø i Danmark. Din opgave som jurist i havteamet vil blive at finde juridisk robuste løsninger i komplicerede sager og vejlede herom. Det vil typisk være problemstillinger om administration af regler for skibe på havmiljøområdet. Reguleringen af skibe på havet er meget juridisk komplekst og reguleres i høj grad af internationale konventioner i et til tider vanskeligt samspil med EU retten. Vi har brug for en erfaren jurist, der sammen med teamets øvrige medarbejdere kan udrede de mange juridiske problemstillinger og spørgsmål, der opstår i relation hertil.
Du kan også forvente at blive involveret i juridiske opgaver inden for enhedens øvrige arbejdsområde, dvs. forberedelse af og administration af vandplanlægning samt bidrag til miljøvurderinger af planer og projekter og deres overensstemmelse med vandplanlægningen og Havstrategien.
Dine kvalifikationer
Vi forventer, at du
- Har en juridisk kandidateksamen.
- Har interesse for og gerne erfaring med miljøret, herunder særligt regulering af skibe og havmiljø.
- Er en dygtig formidler både i skrift og tale og kan omsætte faglig viden til klare beskrivelser af relevante problemstillinger og løsninger.
- Er god til at samarbejde med relevante interne og eksterne aktører.
- Har interesse for og gerne erfaring med at identificere retstilstanden på baggrund af nationale, EU-retlige og internationale retskilder.
- Er omhyggelig, resultatorienteret, initiativrig og kan arbejde selvstændigt.
- Har erfaring med og interesse for at udvikle et godt samarbejde med andre jurister og kollegaer med anden faglighed.
- Kan bidrage med de juridiske analyser også af fagligt komplekse problemstillinger og følge en sag fra start til slut med administrativ, juridisk og politisk forståelse.
Vi tilbyder dig:
- En spændende og udviklende stilling på et område med høj reguleringsmæssig kompleksitet.
- Opgaver med et stort internationalt fokus.
- Stort ansvar og selvstændig opgaveløsning.
- Opgaver med mange samarbejdspartnere i enheden, på tværs af styrelsen og i departementet, samt i andre ministerier og styrelser samt eksterne interessenter.
- Fagligt stærke kolleger i en velfungerende enhed, hvor vi lægger vægt på trivsel i hverdagen, det gode kollegaskab og godt humør.
- Et grundigt introforløb til dine opgaver og nye kollegaer. Som del af introforløbet får du tildelt en mentor, som du løbende har kontakt med under din opstart.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet vil være på Tolderlundsvej 3-5, Odense.
Der er tale om en fast stilling.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er velkommen til at kontakte kontorchef, Lidde Bagge Jensen, på
tlf. 41 31 85 60.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 3. september 2023.
Vi planlægger at holde samtaler den 14. september 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171625&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893783