MILJØSTYRELSEN: AC-medarbejder med forvaltningskompetencer til skovopgaver (barselsvikar)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du gode forvaltningskompetencer og erfaring fra myndighedsopgaver på miljøområdet? Er du ambitiøs, og vil du være med til løse opgaver korrekt og effektivt på skovområdet? Så har vi måske jobbet til dig.

Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Opgaver og organisering
Vi søger en ny medarbejder til administration efter skovloven. Skovloven har til formål at bevare og beskytte de danske skove med alle deres flersidige formål, forbedre skovbrugets stabilitet og produktivitet samt medvirke til at forøge skovarealet. Konkret handler jobbet om sagsbehandling på ansøgninger om bl.a. byggeri, infrastruktur, rekreative anlæg og biodiversitetstiltag i skovene. Der vil også være påbudsager om lovliggørelse af forhold. Der er både lette sager og komplekse sager med mange samarbejdsrelationer og snitflader, herunder dialoger med lodsejere, konsulenter, rådgivere og andre myndigheder. Besigtigelser forekommer også. Du kommer med andre ord rundt om mange aspekter ved skovdrift og forvaltning.

Du vil i dagligdagen blive en del af Team Skov sammen med syv andre kolleger, der foruden skovlovssager også arbejder med Natura 2000-anmeldesager og tilskudsordningen til privat urørt skov. Vi har fokus på effektiv opgaveløsning af de indkomne sager til gavn for de danske skove og brugerne af dem. Teamet varetager herudover opgaver inden for flere tilskudsordninger. Du vil derudover indgå i en tæt samarbejdsrelation med kolleger i Miljøstyrelsen Østjylland og Miljøstyrelsen Odense (Landskab og Skov).

Din profil
Vi forestiller os, at du

  • Har en teknisk-naturvidenskabelig akademisk uddannelse som fx forstkandidat eller en juridisk uddannelsesbaggrund som fx cand.jur.
  • Har gode forvaltningsretlige kompetencer og erfaring fra myndighedsopgaver på natur- og miljøområdet. Erfaring med administration efter naturbeskyttelsesloven eller skovloven er en fordel.
  • Er ambitiøs, nøjagtig og har lyst til aktivt at arbejde med effektivitet, kvalitet og dokumentation af afgørelser og processer. Eventuel erfaring med kvalitetsledelsessystemer er en fordel.
  • Er selvstændig og målrettet, men også god til at skabe samspil i teamsamarbejder og på arbejdspladsen som helhed.
  • Er udadvendt og serviceorienteret, men også robust og med gennemslagskraft i forhold til samarbejdsparter og interessenter.
  • Selvfølgelig har stærke generelle IT-kompetencer, herunder med ESDH og GIS, og med gode formidlingsevner – skriftligt som mundtligt.
  • Kørekort B er en nødvendighed i jobbet.
Om os
Miljøstyrelsen Sjælland er en stor enhed med to adresser – i henholdsvis Nykøbing F. og Odense – og med tæt intern koordination:

  • I Nykøbing F, hvor den ledige stilling er placeret, har vi har ansvar for en bred vifte af vand- og naturovervågningsopgaver (NOVANA) samt en række tværgående overvågningrelaterede udbuds-, digitaliserings- og dataopgaver. Her løser vi også opgaver inden for Natura 2000-planlægning samt myndighedsbehandling og administration af tilskud efter skovloven.
  • I Odense ligger den interne laboratoriefunktion i Miljøstyrelsen. Den hører organisatorisk også under MST Sjælland.
  • Tilknyttet den samlede enhed er desuden Miljøstyrelsens fælles miljøskibsfunktion, der med to store miljøskibe tager marine prøver i hele landet.
Vi er i alt ca. ca. 75 medarbejdere, heraf er ca. 55 placeret i Nykøbing F.

Vi tilbyder en alsidig stilling i tæt samarbejde med dygtig sekretærkollega, en nærværende ledelse samt gode kolleger på en velfungerende enhed med styr på sine systemer og processer.

Miljøstyrelsen Sjælland har fokus på at have travlt med det rigtige, gøre vores bedste og altid lykkes med det vigtigste. Som arbejdsplads tager vi aktivt ansvar for styrelsens mål og strategier. Vi løser vores opgaver effektivt og til tiden. Vi har en flad struktur med kort vej mellem chef og medarbejdere. Stemningen er uhøjtidelig. Omgangstonen er direkte og præget af både humor og respekt. Arbejdsmiljøet er godt.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten). Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Stillingen er et barselvikariat normeret til fuld tid (ugenorm 37/37). Stillingen er tids-begrænset frem til 1. september 2024. Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet er Miljøstyrelsen, Fejøgade 1, 4800 Nykøbing F. Vi forventer at holde fysiske samtaler den 20. september 2023 i Nykøbing F.

Der kan blive stillet en case-opgave i forbindelse med samtalerne.

Flere oplysninger?
Du er velkommen til at kontakte Morten Rolsted på mobil 29 13 26 47.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 15. september 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171964&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900565

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet