Medarbejder- og Ledelsescoach søges til Stærkt Team af Tværfaglige Grupper

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en medarbejder- og ledelsescoach, der står stærkt på sin faglighed og kan coache ledere og de medarbejdere, der arbejdet med faste tværfaglige teams. Stillingen er på 30 timer om ugen med ansættelse i HR og Ledelsesunderstøttelse, med opstart 1. januar 2025. Stillingen er tidsbegrænset frem til den 31. december 2027.

Om os
Ældre- og Handicapforvaltningen (ÆHF) i Odense Kommune, indledte den 4. januar 2023 et pilotprojekt med afprøvning af faste tværfaglige teams i ældreplejen. Pilotprojektet forløb indtil 1. januar 2024. Efter pilotprojektets ophør, arbejdes der videre med afprøvning af Faste Tværfaglige teams. De faste teams afprøves i fem udekørende tværfaglige grupper.

Desuden kobles aftengrupperne på to af de udekørende grupper. Dag- og Aftengrupperne er i dag selvstændige organisatoriske enheder, men der skal i projektet arbejdes aktivt med at skabe en større samhørighed på tværs af borgerens dag og aften. Fra den 1. april 2024 er tre af de fem oprindelige arbejdspladser blevet udvidet, så hele arbejdspladsen er organiseret i faste tværfaglige teams.
 
Projektets målsætninger er, at: 

  1. Borgeren oplever øget tryghed og kontinuitet ved, at der er færre forskellige medarbejdere i borgerens hjem
  2. Borgeren føler sig mødt af den rigtige faglige kvalitet
  3. Medarbejderne i teamet oplever en højere social kapital gennem opbygningen af stærkere relationer
  4. Personaleomsætningen i de faste teams er lavere end i de øvrige udekørende grupper
  5. Sygefraværet i de faste tværfaglige teams skal være lavere end i de øvrige udekørende grupper  
Du skal coache rehabiliteringsledere og medarbejdere i de faste tværfaglige teams
Teamet er tværfagligt sammensat. Det betyder, at de består af både social- og sundhedshjælpere/sygehjælpere, pædagogiske assistenter/pædagoger, social- og sundhedsassistenter, fysio- og ergoterapeuter og sygeplejersker. Derudover er der tilknyttet en rehabiliteringsrådgiver (visitator) til hvert team.  
 
Et fælles karaktertræk for de faste teams er, at der er en højere grad af tværfaglig koordinering og herved også tværfaglig mødeaktivitet. De faste teams forventes at få et bedre kendskab til deres kollegaer, på tværs af både fagligheder, og opgaver.

Det forventes, at teamet vil have behov for coaching i forhold til at skulle virke i en hverdag med en høj grad af tværfaglig koordinering, kommunikation og samarbejde. Derudover bliver der et stort fokus på det at være et ”team” og ”teaming.

Rehabiliteringslederen træder ind i en ny rolle, da rehabiliteringslederen både vil skulle navigere mellem en coachende og retningansvisende ledelsesrolle. Lederen skal derfor have coaching og støtte i, hvordan man på bedste vis er leder for et tværfagligt team og hvordan man understøtter den udviklingsproces som medarbejderne skal gennemgå.

Ud over at være coach for medarbejdere og ledere, vil du også få en aktiv rolle i forhold til den løbende kompetenceudvikling der skal finde sted i projektet.

Om dig
  • Du har erfaring med at coache ledere og medarbejdere på ældreområdet
  • Du har erfaring med ældreområdet og de medarbejdere, der arbejder på ældreområdet. Optimalt set har du erfaring med faste tværfaglige teams i ældreplejen
  • Du har erfaring med undervisning og kompetenceudvikling ved medarbejdere på ældreområdet
  • Du skal have erfaring med ledelse
  • Du skal være optaget af at skabe trivsel blandt i teams
  • Du skal være nysgerrig på, hvordan vi skaber teams, der har klare aftaler og mål for samarbejdet, og hvor alle fagligheder kommer i spil i en anerkendende tilgang.
  • Du er fleksibel. Du skal coache, når ledere og medarbejdere har mulighed for at blive coaches, dvs. du skal også kunne møde ind om aftenen, når ledere og medarbejdere fra de to aftengrupper skal coaches, hvis opgaven kræver dette
  • Du skal være åben og tydelig i din kommunikation både mundtligt og skriftligt
  • Du kan indgå i samarbejdet i projektgruppen og være med til at hjælpe projektet videre i den retning der er besluttet
Afdelingen HR og Ledelsesunderstøttelse
HR og Ledelsesunderstøttelse i ÆHF er en del af stabsenheden Økonomi og HR, som understøtter hele Ældre- og Handicapforvaltningen, herunder rådmand, udvalg og den øverste ledelse i forhold til økonomi og HR. Vi er en stabsenhed som består af 75 medarbejdere og ledere. HR og Ledelsesunderstøttelse tæller i alt 28 medarbejdere, som spænder bredt – både fagligt og med opgaverne. Du kommer til at referere til Chef for HR og Ledelsesunderstøttelse.

I HR og Ledelsesunderstøttelse arbejder vi for – i samspil med ledere og medarbejdere – at fremme det gode arbejdsliv, så borgerne møder medarbejdere med høj faglighed, nærvær og arbejdsglæde. Vi arbejder i alle ”lag” i organisationen, både på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Derfor er et gensidigt samarbejde med en anerkendende tilgang afgørende for vores opgaveløsning.

HR og Ledelsesunderstøttelse arbejder i dag med organisations- og ledelsesudvikling på HR-strategiske områder, hvor HR understøtter organisationen på væsentlige kritiske områder som fx rekruttering, arbejdsmiljø, sygefravær, trivsel, onboarding, kompetenceudvikling og uddannelse. Vores hverdag er præget af mange forskellige typer af arbejdsopgaver – som vi både løser sammen og hver for sig.  Det skal vi fortsætte med - og samtidig skal vi spille ledere og chefer gode, sikre samspil og kobling af strategiske dagsordener i ÆHF og Odense Kommune generelt.

Vi tilbyder
Du får mulighed for at være med til at løse og sætte dit præg på en vigtig samfundsmæssig opgave. Du får i tillæg gode muligheder for personlig og faglig udvikling, fleksibel arbejdstid, et rigtig godt kollegaskab og et fagligt, humoristisk samt uhøjtideligt miljø. Du kommer fysisk til at sidde på vores kontor på Ørbækvej 100, sammen med dine kollegaer, men der vil også være en del mødeaktiviteter ude af huset, ligesom der er gode muligheder for at arbejde hjemmefra.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 30 timer om ugen, og med opstart 1.januar 2025 og tidsbegrænset frem til den 31. december 2027. Løn- og ansættelsesvilkår henhold til gældende overenskomst.

Vil du vide mere?
Vil du vide mere, så kan du fra den 1. august 2024 kontakte chef for HR og Ledelsesunderstøttelse Marlene Karmark Andersen på 30 59 42 92.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 9. august i 2024, og samtalerne finder sted den 19. august 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, 1., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088862

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet