BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Social- og Boligstyrelsens søger en udviklingsorienteret og strategisk tænkende leder, som kan stå i spidsen for at videreudvikle arbejdet med styrket koordination og specialisering på socialområde. Lederstillingen er placeret i kontor for Socialtilsyn og National Koordination, som har ansvar for følgende funktioner og opgaver:
- Den nationale koordinationsstruktur skal understøtte, at der eksisterer det fornødne udbud af højt specialiserede tilbud og indsatser til små eller komplekse målgrupper. Vi er en myndighedsfunktion, som skal samarbejde tæt med kommuner og andre interessenter om at forbedre koordinationen af indsatser på socialområdet.
- En større udviklings- og implementeringsopgave med specialeplanlægning på det højt specialiserede socialområde, når Folketinget forventeligt beslutter en sådan i foråret 2024. Vi skal arbejde med at udvikle og udrulle en struktur/model for specialeplanlægning i tæt samarbejde med Social-, Bolig- og Ældreministeriet, kommunerne og tilbudsområdet.
- Socialstyrelsens auditfunktion skal understøtte, at socialtilsynets opgaveløsning udføres i overensstemmelse med lovens formål og intention. Vi arbejder tæt sammen med tilsynskommunerne – herunder monitorerer løbende socialtilsynets praksis samt understøtter det med relevant vejledning, redskaber, kompetenceudvikling m.v.
- En myndighedsopgave i relation til Tilbudsportalen, hvor vi arbejder med kvalitetssikring af data via stikprøver og faglig vejledning til brugerne.
Dine opgaver
Du bliver leder for National Koordination – herunder arbejdet med en kommende specialeplanlægning - og vil referere til kontorchefen.
Du vil som leder indgå i kontorledelsen, som består af tre ledere. Kontorledelsen har fokus på effektive interne arbejdsgange og et kompetent samspil om de centrale udfordringer inden for ledelse af personale, fagområder og strategi.
Du skal som leder varetage den daglige ledelse og udvikling af et team på ca. 15 socialfaglige medarbejdere og AC-konsulenter. Du vil som leder også i et vist omfang bidrage til gennemførelsen af teamets opgaver.
Dine opgaver vil primært bestå i:
- Ledelse af arbejdet i en myndighedsfunktion, som skal forebygge afspecialisering på socialområdet ved bl.a. at gennemføre centrale udmeldinger i forhold til en række små og komplekse målgrupper på socialområdet.
- Ledelse af arbejdet med at identificere og udarbejde vejledende faglige vidensprodukter (f.eks. forløbsbeskrivelser) om den højt specialiserede indsats for relevante målgrupper.
- Ledelse af arbejdet med dataindsamling og monitorering om det højt specialiserede social- og specialundervisningsområde – herunder også udarbejdelse af analyser og andre skriftlige produkter, der understøtter kontorets funktioner.
- Bidrage til at lede udvikling og implementering af en specialeplanlægning på socialområdet, når en sådan besluttes af Folketinget i løbet af foråret 2024.
- Udvikle en konstruktiv dialog med en række centrale interessenter på det specialiserede socialområde, sikre samarbejde med styrelsens øvrige fagcentre, herunder VISO – samt sikre et konstruktivt samarbejde med relevante fagkontorer i Social-, Bolig- og Ældreministeriet og andre styrelser/ministerier.
- Udarbejdelse af arbejdsplaner for dit ansvarsområde, samt yde løbende sparring i forhold til faglige og procesmæssige udfordringer samt prioritering af arbejdsopgaver.
- Rammesætning og kvalitetssikring af direktions- og departementsbetjening, herunder udarbejdelse af beredskaber, besvarelser, beslutningsoplæg m.v.
Din profil
Vi forventer, at du:
- har erfaring med at lede medarbejdere - eller har et tydeligt talent for ledelse
- kan skabe tillidsfulde relationer og kan understøtte trivsel på en pendler-arbejdsplads
- har erfaring fra det specialiserede socialområdet – herunder dets målgrupper, indsatser og aktører
- er udviklingsorienteret og i stand til at omsætte beslutninger til brugbare løsninger på en pragmatisk, ressourceeffektiv og lav-bureaukratisk måde
- kan underbygge og stå på mål for de myndighedsbeslutninger, som kontoret træffer og formidler
- har stor personlig integritet samt kan kommunikere overbevisende om mål og retning
- har politisk tæft og har erfaring med at navigere i relationen til departement, kommuner, driftsherrer og bruger- og interesseorganisationer på området
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. maj 2024.
Din stillingsbetegnelse vil være leder af National Koordination og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.
Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig-, og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 30. januar 2024.Vi afholder 1. samtalerunde den 6. februar 2024 og 2. samtalerunde den 29. februar 2024. Der vil indgå en case-opgave til samtalen samt et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte kontorchef Henrik Frostholm på hef@sbst.dk eller på telefon 4193 2569.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej , 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974218