Leder til plejeboliger med fokus på relationer og ledelse i ældreplejen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for ledelse og for at understøtte gode relationer i samarbejde med alle aktører i vores hverdag? Kan du motivere, fastholde og koordinere de sundhedsfaglige indsatser og dokumentation?
Vil du medvirke til at sætte rammerne sammen med ledelsesteamet, så vores beboere har et værdigt hverdagsliv og til at skabe den bedste arbejdsplads for vores medarbejdere?
Så er muligheden her nu for at blive en del af ledelsesteamet på to meget spændende plejehjem.

Om jobbet
I jobbet skal du bedrive ledelse i tæt samarbejde med de 2 nuværende ledere. Vi arbejder ud fra en teambaseret tankegang, hvor vi bruger hinanden og sammen finder retningen for plejehjemmene. Du synes, ligesom vi, at samarbejde er sjovt, berigende og naturligt.
Din kerneopgave er at sætte ledelse for den faglige retning. Du indgår i et komplekst ledelsesfelt ift. at kunne balancere mellem ledelse af drift, personale, faglig og strategisk ledelse – og derigennem skabe: kvalitet i balance, budget i balance, borgertilfredshed i balance og medarbejdertilfredshed i balance.

Dine primære opgaver:

  • Daglig personaleledelse
  • Du varetager vagtplanlægning.
  • Du afholder MUS og GRUS samtaler, samt indkalde til og afholde møder.
  • Du er en del af at afholde fraværssamtaler.
  • Du er medansvarlig for implementering af organisatoriske og politiske beslutninger.
  • Du er medansvarlig for at udnytte ressourcerne bedst muligt indenfor den økonomiske ramme.
  • Du har fokus på trivsel både blandt medarbejdere og beboere.
  • Du medvirker til, at målene for det rehabiliterende arbejde med kerneopgaven giver effekt.
Om os
På plejehjemmene Albanigade og Frederiksbroen har vi et dygtigt, tværfagligt sammensat personale. Derudover har vi ledelsen af en sygeplejegruppe på 9 sygeplejersker, der servicerer 4 plejehjem i alt. Vi dækker vagtlagene dag og aften. Vi er en del af vedvarende sygdomsudvikling i Ældre- og Handicapforvaltningen.

Plejehjemmet Albanigade har 35 boliger, fordelt på 5 enheder med 7 beboere i hver enhed. Beboerne lider hovedsageligt af demens.

Plejehjemmet Frederiksbroen har 28 boliger fordelt på stue og 1. sal. Her er det en beboergruppe med forskellige udfordringer. Der er både beboere der lider af demens, psykiatriske lidelser samt beboere, som har et misbrug.

Begge steder vægtes og prioriteres samarbejdet med beboerne og deres pårørende meget højt. Vi arbejder ud fra den rehabiliterende tilgang og ser de pårørende, som meget vigtige samarbejdspartnere.

Vi arbejder målrettet i forhold til det tværfaglige læringsmiljø omkring sygeplejestuderende og SOSU elever og har et tæt samarbejde med BSF i forhold til at modtage forskellige virksomhedspraktikanter. Her har vi et stort fokus på at sikre det gode uddannelses- og praktikforløb.

Medarbejderne har et stort ønske til deres kommende leder:
"Du værdsætter en uformel omgangstone og snak om løst og fast. Vi forventer, at du kommer rundt på plejehjemmet for at lære vores beboere og os at kende. Vi ser det som en del af vores DNA og er medvirkende til vores gode trivsel og arbejdsmiljø".

Om dig
Vi forestiller os, at du har en sundhedsfaglig uddannelse, enten sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent, gerne med erfaring fra ældreområdet. Og gerne en offentlig lederuddannelse - alternativt er du indstillet på at tage en.

Og så er du den helt rigtige til jobbet, hvis du
  • Har flair for administrative opgaver, arbejder struktureret og hurtigt danner dig et overblik i en travl hverdag.
  • Motiverer og understøtter medarbejderne i det daglige arbejde og sikrer faglig udvikling – og samtidig holder fokus på kerneopgaven.
  • Er omstillingsparat, tydelig og vedholdende.
  • Tør tage den "svære" samtale.
  • Er en afslutter i dit arbejde og opgaveløsning.
  • Er optimist og har god humor.
  • Er nærværende og lyttende i dine samarbejdsrelationer
  • Har en anerkendende og motiverende kommunikation, som afspejler sig i dit samarbejde med beboerne, pårørende, medarbejdere, kollegaer i ledelsesteamet samt med interne såvel som eksterne samarbejdspartnere.
  • Er åben, lydhør og reflekterende i din tilgang til ledelse og har overvejet, hvordan du sætter ledelse i spil.
  • Du har dine meningers mod.
Vi tilbyder
  • En dynamisk stilling med to mangfoldige huse med mange forskellige ledelsesopgaver på et område, hvor vi er i konstant udvikling.
  • En arbejdsplads med en høj social kapital.
  • Et godt introduktions-program.
  • Frihed under ansvar.
  • Gode sparringsmuligheder i ledelsesteamet, hvor vi vægter det tætte samarbejde, gensidig respekt og loyalitet højt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse den 1. januar 2025

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte plejehjemsleder Britt Jaug på 22 49 33 11 eller assisterende plejehjemsleder Lisa Reimer Lund på 21 48 43 69
Læs om Plejehjemmene Albanigade og Frederiksbroen her.
Læs om Roller og ansvarsbeskrivelser i Ældre- og Handicapforvaltningen.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er søndag den 3 november 2024.
Vi forventer at afholde 1. samtalerunde onsdag den 6. november  2024.
og 2. samtalerunde torsdag den 21. november 2024.

Kandidater, vi inviterer videre til 2. samtale, bliver bedt om at gennemføre en personprofiltest/modtage tilbagemelding på telefon i dagene mellem 1. og 2. samtale - samt præsentere referencer. Ligeledes kan der komme en case i forbindelse med 2. samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Albanigade 21D, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129426

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet