BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du udøve god og nærværende ledelse, skabe høj trivsel blandt dine medarbejdere? Vil du være med til at sikre en effektivt arbejdende drift og brænder du for at levere høj kvalitet, god service og at skabe kontinuerlig udvikling af en stor rengøringsfunktion?
Så er det måske dig vi mangler i vores team af dygtige driftsledere.
Vi søger en driftsleder, som i tæt samarbejde med ledelsen og de øvrige driftsledere kan lede den daglige drift af rengøringen i Odense Kommune.
Om jobbet
Som driftsleder i Rengøring starter din dag, når dine medarbejdere møder ind, typisk mellem kl. 05 og 06. Nogle dage starter du ude hos dine rengøringsassistenter, og andre dage starter du dagen på Slottet, hvor dine driftsleder-kollegaer også har kontor.
Når du er ude blandt dine medarbejdere, er det vigtigt, at du kan være med til at sikre en kontinuerlig høj rengøringskvalitet på enhederne. Dette sker blandt andet også ved at sikre en høj trivsel og lavt sygefravær gennem synlig og nærværende ledelse.
Som driftsleder er du ligeledes ansvarlig for at sikre en god dialog med brugerne på enhederne, som bør være kendetegnet ved ‘Godt og solidt tværfagligt samarbejde’.
Dine opgaver vil være at:
- Sikre en kontinuerlig høj rengøringskvalitet på dine enheder
- Sikre høj trivsel og lavt sygefravær gennem tydelig og nærværende ledelse af dine medarbejdere
- Sikre løbende dialog og tværfagligt samarbejde med brugere og samarbejdspartnere
- Sikre at gældende miljø- og arbejdsmiljøregler overholdes
- Bidrage til effektfuldt samarbejde med MED-organisationen
- Sikre løn og ferie opfølgning, personale samtaler mv. For dine rengøringsassistenter
- Relevant kompetenceudvikling af dine medarbejdere
- Ansættelser/afskedigelse af medarbejdere i dit team
Rengøring arbejder målrettet med at skabe konkurrencedygtig drift gennem brug af branchens teknologiske udvikling, godt arbejdsmiljø og kompetenceudvikling af både ledere og medarbejdere. Vi er en del af en politisk styret organisation, som har fokus på samskabelse med brugere og høj grad af tværfagligt samarbejde. Det bliver din opgave som driftsleder at understøtte dette.
I Rengøring løser ca. 400 rengøringsmedarbejdere dagligt rengørings- og visse serviceopgaver på ca. 570.000 m2 fordelt på 360 ejendomme i kommunen.
Rengøringsfunktionens brede medarbejderskare skal - i dialog med brugerne - levere effektive, innovative og helhedsorienterede løsninger af høj kvalitet.
Afdelingens formulerede kerneopgave - og pejlemærke i dagligdagen - fokuserer på den brugeroplevede, faglige og organisatoriske kvalitet: ”Vi stræber efter økonomisk effektive, innovative, bæredygtige og brugertilpassede løsninger til gavn for brugere og borgere. Vi bidrager med at tage et socialt ansvar ved gennem en mangfoldig medarbejderstab at samarbejde om at
aktivere borgere på kanten af arbejdsmarkedet.”
Rengøring udgør sammen med Teknisk Service og Planlægning Ejendomsservice, kontoret Ejendomsservice under Økonomi, Ejendom og Digitalisering i Odense Kommune.
Rengøringsenheden består af:
- 2 Funktionsledere
- 7 driftsledere der hovedsageligt er ude i driften blandt medarbejdere og brugere, hvor de sørger for at kvaliteten og nærvær er i top
- 2 driftsassistenter
- + 377 Assistenter
- Understøttet af Planlægning Ejendomsservice, hvor 2 driftsleder modtager sygemeldinger, planlægge afløsningen samt andre administrative opgaver.
Det vil være en fordel at du:
- Har rengøringsfaglig indsigt samt en sikker forståelse for branchens udfordringer og muligheder
- Har mod på at arbejde i en politisk styret organisation
- Har erfaring med distanceledelse af en stor medarbejdergruppe, en sikker ledelsesstil - gerne suppleret med en lederuddannelse
- Har forretningsmæssig forståelse
- Har stærke administrative og IT-kompetencer, er rutineret bruger af MS Office samt nysgerrig på at lære andre IT-systemer at kende
- Kan prioritere egne/andres ressourcer – også når der er travlt
- Ubesværet kan ”sadle om” når afdelingens prioriteringer skifter
- Er en naturlig netværksskaber - internt og eksternt
- Er en stærk formidler - skriftligt og mundtligt
- Formår at være tydelig, retningssættende og udviklende leder på én og samme tid
- Bidrager til sammenhængskraften i teamet
- Mulighed for at gøre rengøringsenheden til et kommunalt forbillede
- Personlig og faglig udvikling
- Engagerede og ambitiøse leder kolleger
- Inspirerende og uformelt arbejdsmiljø
- Deltagelse i sociale arrangementer
- LogBuy fordelskort
- Ferieboliger
- Kaffe og frugtordning
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse ønskes hurtigst muligt dog senest den 1. august 2024.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Funktionsleder Jette Trolle på telefon 21 25 83 46 eller mail jkj@odense.dk.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 5. juni 2024.
Vi holder 1. samtale den 17. juni 2024 og 2. samtale den 27. juni 2024.
Hvis du inviteres videre til 2. samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse mellem de to samtaler, og du vil blive præsenteret for en case, som vi tager udgangspunkt i til 2. samtalen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051718