Led stillingen som kommunikationsleder og sæt dagsordenen for kommunikationen i Odense

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se og vinkle historien, hvad enten det handler om blomsterløg eller store byudviklingsprojekter? Og kan du samarbejde med både parkforvalteren, direktøren eller rådmanden om at få den formidlet bedst muligt? Kan du sætte dagsordenen for kommunikationen i hele forvaltningen – og være med til at styrke dialogen med både medierne og odenseanerne? Og tør du give chefen eller direktøren modspil, hvis deres beslutninger bare ikke giver mening?
Så er det dig, vi søger til stillingen som leder af vores kommunikationsteam.  

Om jobbet
Vi søger en engageret og proaktiv leder til vores kommunikationsteam. Du vil få ansvaret for at udvikle og styrke vores kommunikation med både borgere og medier, i tæt samarbejde med vores dygtige kommunikationsmedarbejdere, der arbejder med alt fra presse, intern og ekstern kommunikation til svar på borgerhenvendelser.
 
Dine arbejdsopgaver vil f.eks. være at: 

  • stå i spidsen for at udvikle og styrke vores kommunikation med borgerne – fra breve til telefonopkald og mails
  • implementere og udbrede den nye overordnede kommunikationsstrategi i hele forvaltningen
  • håndtere pressehenvendelser og sikre, at vi selv sætter dagsorden med relevante historier
  • udvikle forskellige inddragelsesgreb i vores værktøjskasse sammen med medarbejdere og kolleger, så vi bliver endnu skarpere i dialogen med odenseanerne
  • være med til at nytænke dialogen med borgere og erhvervsliv om byens udvikling og konkrete fornyelser i et enkelt byområde
  • have overblikket over forvaltningens generelle kommunikation i projekter, web, presse, intern kommunikation mv.
Som kommunikationsleder bliver du en del af staben Politik og Strategi, som understøtter forvaltningens politiske udvalg, ledere og medarbejdere med kommunikativ rådgivning, samarbejde med pressen, strategisk projekt- og procesunderstøttelse og juridisk rådgivning. I Politik og Strategi er vi 26 dedikerede medarbejdere, som vægter det gode samarbejde højt. Samtidig holder vi meget af at bruge tid sammen og mødes til fælles frokost, når kalenderen tillader det. Vi prioriterer også sociale arrangementer som sommerfest, julefrokost, DHL Stafet osv.

Du får ledelsesansvar for 6-7 medarbejdere, der arbejder med presse og kommunikation, og bliver en del af stabens ledelse, der ud over dig består af en stabschef og en kontorchef. Ledelsesteamet har en flad struktur og et tæt samarbejde, hvor det er vigtigt at inspirere og aflaste hinanden på tværs. Derudover kommer du til at arbejde tæt sammen med vores direktør og den øvrige topledelse, ligesom du helt naturligt vil have et tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i staben og på tværs af forvaltningen.

Om os
I By- og Kulturforvaltningen arbejder vi med alt fra byudvikling, kulturelle begivenheder, drift af kommunens ejendomme, veje og parker til lokalplaner og erhvervsudvikling. Vi er derfor mange forskellige typer mennesker med vidt forskellige fagligheder. Bibliotekarer, rengøringsassistenter, ingeniører, byggesagsbehandlere og vejfolk arbejder sammen om at skabe de bedste rammer for byen og understøtte en bæredygtig fremtid for Odense.

Med vores brede opgaveportefølje spiller vi i By- og Kulturforvaltningen en helt central rolle i Odenses udvikling. Vores fælles vision i forvaltningen er, at vi sammen skaber en by, man ikke vil gå glip af. By- og Kulturforvaltningen har nemlig en mission om at skabe smukke, attraktive og mangfoldige rammer for livet i Odense, og det gør vi ved at understøtte det levede liv i byen og skubbe til virkelyst, vækst og vilkår, når vi udvikler byen.

Om dig                                                                                                                                      
Du skal kunne se dig selv i de fire værdier, som er essentielle for den måde, vi arbejder på i By- og Kulturforvaltningen: lydhørhed, handlekraft, ambition og imødekommenhed.

For at lykkes med jobbet skal du både være i stand til at lede teamet, hvor du sparrer med medarbejderne og prioriterer opgaver, og du skal have lyst til selv at løse konkrete opgaver.

Vi forestiller os, at du:
  • har ledelseserfaring fra en lignende stilling eller fra mediebranchen
  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for journalistik eller kommunikation
  • er vant til at bringe din kommunikationsfaglighed i spil og er ikke bange for at stille de kritiske eller undrende spørgsmål for at sikre, at vi har tænkt hele vejen rundt og kommer bedst muligt i mål med opgaven
  • er god til at indgå i relationer - både de kollegiale, men også i mødet med borgerne og pressen
  • har et strategisk syn og er klar på at sætte en retning samtidig med, at du har god situationsfornemmelse
  • trives både med ledelsesmæssige, administrative opgaver og hands-on kommunikation – lige fra at afholde MUS til selv at gribe knoglen og finde svar på et spørgsmål
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende og afvekslende job, hvor du kommer til at arbejde med opgaver, der har stor betydning for odenseanerne og den by, Odense skal være.

Du får kontor på Odense Slot, der ligger centralt i byen – få minutters gang fra banegården.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Du starter den 1. august 2024 eller efter nærmere aftale.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jakob Aarøe Jørgensen på e-mail: jakaj@odense.dk eller tlf.: 3061 3452, eller stabschef Anne Stolpe på e-mail: anlis@odense.dk eller tlf.: 2913 5919.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 10. juni. Vi forventer at afholde samtaler i uge 25 og 26.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054199

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet