Led en organisation for en attraktiv by i Odense - bliv kontorchef for Fritid, Park & Vej

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at påvirke alle odenseaneres hverdagsliv? Er du en visionær og handlekraftig leder? Og brænder du for ledelse, samarbejde og udvikling?

I Odense er vi stolte af, at vi de seneste mange år er lykkedes med at skabe en ny og attraktiv by for vores borgere og besøgende. Vi er landets tredjestørste by, og vi sætter barren højt i en målsætning om hele tiden at rykke vores by til noget nyt og større. I By- og Kulturforvaltningen (BKF) arbejder cirka 1.200 medarbejdere med alt fra kulturelle begivenheder over fritidsfaciliteter og kommunale ejendomme til fysisk byudvikling. BKFs opgaveportefølje er særdeles bredt sammensat og berører alle borgere og virksomheder i Odense Kommune. Vores kerneopgave er at understøtte det levede liv i Odense og skubbe til virkelyst, vækst og vilkår, når vi udvikler byen gennem visionen; Sammen skaber vi en by, man ikke vil gå glip af!

Vi søger nu en ny kontorchef til Fritid, Park & Vej, som sammen med os skal arbejde for en attraktiv by, og som skal være bannerfører for den måde, vi agerer og interagerer med borgere og brugere i vores by.

Som kontorchef i Fritid, Park og Vej skal du lede et stort kontor med et samlet budget på ca. 550 mio. kr. Du bliver chef for otte funktionsledere og i alt ca. 180 medarbejdere i et bredt område med vidt forskellige fagligheder, som rummer alt lige fra parkforvaltere, teknikere og vejinspektører til kontorassistenter, konsulenter og projektledere – en dedikeret medarbejderstab med høj faglighed og selvstændighed, der gør deres yderste for at levere kvalitet og service til samarbejdspartnere og brugere.

Du bliver en del af en kontorchefgruppe på 5 i afdelingen Kultur & Fritid, som også består af Biblioteker, Borgerservice, Kulturmaskinen og Kultursekretariatet. Afdelingen er kendetegnet ved en kultur, som bygger på tillid og psykologisk tryghed. Du både får og skal give en stor frihed til ledelse. Og du skal indgå i et tillidsfuldt rum, hvor vi sammen er konstruktivt kritiske og trygge ved at dele vores betragtninger, fordi vi ønsker at gøre det bedre i morgen, end vi gjorde det i går. Det skal være sjovt at gå på arbejde.

Om stillingen
Som kontorchef for Fritid, Park og Vej er det din opgave at lede og udvikle området og sikre, at Fritid, Park & Vej er til glæde og gavn for både Odense og byens borgere. Du ser ind i en hverdag, hvor du den ene dag skal forholde dig til huller i asfalten og kirkegårdsdrift og den næste skal langt ind i projektstyring omkring udvikling af fritidsfaciliteter og deltage i netværksarrangementer.

Det er en stor og kompleks ledelsesopgave. Kontoret er en sammenlægning af to kontorer og har fungeret som sådan siden 1. november 2023. Dit lederteam er dermed erfarent men nye i den konstellation. Det bliver derfor en opgave at fortsætte sammenkoblingen af de to enheder, så de naturligt fungerer som én.

Dine ledere og medarbejdere arbejder i hverdagen spredt i Odense; derfor vil ledelse på afstand være et element i dagligdagen. Du vil have flere kontorpladser, så du har mulighed for at bruge tid sammen med ledere og medarbejdere på forskellige adresser.

Stillingen som kontorchef er også en meget udadvendt stilling, hvor du skal indgå i samarbejder med brugere, organisationer samt internt i Odense Kommune. Dit netværk er og bliver derfor en væsentlig brik i udførelsen af dit job.

Herudover kommer din tid til at gå med

  • kvalitets-, tids- og økonomistyring rettet mod funktionslederne
  • økonomistyring (i samarbejde med Økonomiafdelingen, for at skabe fundament for de bedst mulige beslutninger)
  • involvering i større projekter/arbejder (i samarbejde med f.eks. professionelle klubber, Odense Letbane, Vandcenter Syd og andre samarbejdspartnere, særligt ifm. renoveringer og nybygninger)
  • at deltage i arrangementer og begivenheder
  • bidrage til produktion af sager til By- og Kulturudvalget, notater, sagsgange og beslutningsoplæg
  • at styre sagsfremstillinger op mod afdelingschefniveauet
  • at fremlægge sagsfremstillinger for det politiske udvalg
  • at sparre med forestående og ligestillede chefer for at bidrage til forvaltningen udvikling
  • sparring med andre forvaltninger (typisk omkring politiske sager).

Om dig
Vi søger en kontorchef, som formår at udvikle en organisation i øjenhøjde med brugerne, og som kan favne bredden i stillingen i en grad, så du kan rådgive opadtil i organisationen på alle dine områder. Vi skal lykkes med noget nyt og noget større og finde de bedst mulige fælles løsningen.

Det tror vi, at du kan, hvis du
  • er nysgerrig og er god til at lytte
  • har politisk tæft og forståelse for nødvendige politiske prioriteringer
  • har et godt samarbejds- og servicegen kombineret med gode forhandlingsevner
  • er både visionær og handlekraftig. Du skal ikke sætte meget i søen, men sætte det rigtige i søen og sørge for at det kommer i havn.
  • er et ordentligt menneske
  • hviler i dig selv og tør sige både til og fra
  • siger tingene, som de er, og argumenterer for det
  • er humoristisk. Vi skal kunne grine sammen.
  • er relationelt stærk.

Herudover forventer vi, at du
  • har en lang videregående uddannelse
  • har solid ledelseserfaring – gerne som leder for ledere
  • har erfaring fra en politisk styret organisation
  • har en god økonomisk forståelse – og gerne erfaring med overordnet økonomistyring.

Om os
Fritid, Park og Vej har ansvaret for udvikling, drift og gode oplevelser inden for en bred opgaveportefølje. Vi arbejder med bevillinger og rammer for de folkeoplysende foreninger og aftenskoler med henblik på, at flest mulige borgere motiveres og inspireres til at deltage i aktiviteter og fællesskaber på både det brede folkelige og det elitære område.

Fritid, Park og Vej drifter, anlægger og udvikler kommunens egne grønne parker, idrætsfaciliteter- og områder, skove, naturområder, legepladser i det grønne og kirkegårde. Vi står desuden for anlæg, drift og tilsyn af kommunale veje, stier og pladser - herunder signalanlæg, broer, tunneller, skilte, vintertjeneste m.m.

Vi er ca. 180 medarbejdere fordelt på 8 funktionsledere og 8 koordinatorer. Vores årlige driftsbudget er ca. 371 mio. kr. og vores årlige anlægsbudget er ca. 179 mio. kr.
Stort set alle odenseanere har en holdning til området. Ikke nødvendigvis hele tiden. Det skal man kunne trives i.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Kultur & Fritid Martin Petersen på 30 71 43 07.

På vores hjemmeside, kan du læse meget mere om Odense Kommune, By- og Kulturforvaltningen og Fritid, Park & Vej – og du kan dykke ned i vores Ledelsesgrundlag og Medarbejdergrundlag.

Ansættelsesprocessen
Der er ansøgningsfrist den 14. august 2024.

Den 15. august 2024 træffer ansættelsesudvalget beslutning om, hvem der indkaldes til samtale. Første samtalerunde afvikles den 20. august. Anden samtalerunde afvikles den 29. august. Forud for en 2. samtalerunde vil du blive bedt om at gennemføre en personprofiltest og oplyse referencer.

Vi forventer, at du kan tiltræde stillingen som kontorchef for Fritid, Park & Vej den 1. oktober 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Israels Plads 3, Bolbro, 5200 Odense V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076617

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet