Konsulent til projektansøgninger og tværgående udvikling inden for beskæftigelse og socialområdet i Odense

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du erfaren pulje- og projektansøger? Har du erfaring fra beskæftigelse-, uddannelse- og socialområdet? Og har du gode projektstyringskompetencer? Så har vi det rette job til dig som konsulent i HR og Tværgående udvikling i Ledelsessekretariatet i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen. 

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen søger løbende puljer og fonde inden for beskæftigelse-, uddannelse- og socialområdet til nye projekter, der kan bidrage til at indfri vores kerneopgave ”At hjælpe borgere i job og uddannelse – og at give borgere med sociale udfordringer den nødvendige støtte”. Mange af forvaltningens ansøgninger bliver til på tværs af fagområder og med deltagelse af eksterne samarbejdspartnere.

Vi søger derfor en samarbejdsorienteret konsulent, som kan understøtte vores ansøgningsprocesser, herunder sikre et smidigt og produktivt samarbejde med medarbejdere, ledere og chefer på de relevante fagområder samt eksterne samarbejdspartnere.

Konkrete arbejdsopgaver som forvaltningens pulje-, projekt- og fondsansøger

  • At holde sig opdateret på nye relevante puljer
  • At afdække puljens vilkår, indholdsmæssige krav til målgruppe og indhold og resultatkrav m.v.
  • At udsende information til relevante afdelinger i forvaltningen
  • At rammesætte ansøgningsprocessen i forhold til deadline for administrativ og politisk behandling af sagen og udarbejdelse af ansøgning
  • At være bindeled mellem evt. medansøgere andre steder i Odense Kommune samt til eksterne samarbejdspartnere
  • Være ansvarlig for ansøgningsprocessen og være med til at sikre fremdrift i processer
  • At være ansvarlig for fremsendelse af ansøgning samt afrapportering på projekter
  • At skrive indstillinger til koncernledelsen på baggrund af ønsker fra chefer og ledere
  • At forberede og skrive politiske sager samt lave opfølgninger
  • At varetage øvrig forefaldende konsulentarbejde i Ledelsessekretariatet
Om dig
Dine forcer:
  • Du arbejder systematisk, så der både er styr på detaljen og på det brede perspektiv
  • Du evner hurtigt at sætte dig ind i nye fagområder og er en stærk skriftlig formidler
  • Du kan agere fortroligt i det politiske og administrative krydsfelt og har en udbredt organisatorisk forståelse
  • Du ser sammenhænge på tværs af beskæftigelses- og socialområdet
  • Du kan arbejde selvstændigt, overholde deadlines samt bevare overblikket, når der er mange opgaver i gang
  • Du sikrer grundig opfølgning og er god til at samarbejde på alle forvaltningens niveauer
  • Du er positiv, har en stærk forståelse af rollen som konsulent i en stabsfunktion og besidder en høj etik
  • Du har gode formidlingskompetencer og sætter kvalitetsmæssige høje krav til dig selv og dine resultater
Hvad kan vi tilbyde
  • En varieret hverdag med mulighed for personlig udvikling i et spændende og selvstændigt job
  • Et godt kollegialt fællesskab med ambitiøse og dygtige medarbejdere på tværs af Ledelsessekretariatet
  • Mulighed for at opbygge et stærkt netværk på tværs af Beskæftigelses- og Socialforvaltningen
  • Indblik i forvaltningens arbejde og en bred vifte af faglige områder
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Tiltrædelse 1. januar 2025.
 
Vil du vide mere?
For yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for HR og Tværgående udvikling, Anne-Katrine L. Mølgaard på 21 64 15 76. Du kan læse mere om Odense Kommune på Odense Kommunes hjemmeside.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er fredag den 18. oktober 2024. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 22. oktober 2024.

Om os
HR og Tværgående udvikling er en afdeling under Ledelsessekretariatet bestående af 17 medarbejdere. I afdelingen løfter vi bl.a. opgaver vedrørende:
  • Organisations-, drifts- og ledelsesudvikling samt procesoptimering
  • Ledelsesunderstøttelse
  • Arbejdsmiljø og trivsel internt i forvaltningen samt understøttelse af MED-systemet
  • Sekretærbistand til forvaltningens chefer, direktør og rådmand
  • Frivillighedsområdet
  • Forvaltningens sundhedsopgaver
  • Varetagelse af pulje- projekt- og fundsansøgning for forvaltningens mange afdelinger
  • Sekretariats- og konsulentunderstøttelse af SSP-samarbejdet
Om Beskæftigelses- og Socialforvaltningen
Beskæftigelses- og Socialforvaltningen arbejder hver dag på at få flere odenseanere i job og uddannelse. Det er vores kerneopgave, og vi løser den med et fast fokus på effekten – vi gør det, der virker. Forvaltningens opgaver spænder bredt, og de cirka 1400 ansatte arbejder med bl.a. jobformidling, udbetaling af ydelser, stofbehandling og tilbud til socialt udsatte. Opgaverne er vidt forskellige, men alle medarbejdere er med til at gøre en forskel, både for den enkelte borger og for hele Odense, ved at sikre at flere kommer i uddannelse og job, og at flere odenseanere er sunde og trives. Du kan læse mere om Odense Kommune som arbejdssted og om forvaltningen på Odense Kommunes hjemmeside.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Skulkenborg 1, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125865

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet