Konsulent til Politik & Jura i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at få flere odenseanere i job og uddannelse, og har du erfaring med ledelsesunderstøttelse? Så har du muligheden nu.

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen arbejder hver dag på at få flere odenseanere i job og uddannelse. Det er kerneopgaven, og den løser vi med et fast fokus på effekten – vi gør det, der virker. Forvaltningens opgaver spænder bredt, og de cirka 1450 ansatte arbejder med bl.a. jobformidling, udbetaling af ydelser, stofbehandling og tilbud til socialt udsatte. Opgaverne er vidt forskellige, men alle medarbejdere er med til at gøre en forskel, både for den enkelte borger og for hele Odense, ved at sikre at flere kommer i uddannelse og job, og at flere odenseanere er sunde og trives.

Brænder du for ledelsesunderstøttelse på beskæftigelsesområdet? Vil du gerne understøtte forvaltningens ledelse og drift samt det politiske udvalg med at nå ambitionen om at få flere odenseanere i job og uddannelse samt hjælpe de mest udsatte borgere? Vil du gerne arbejde på Fyns største arbejdsplads og få indblik i, hvordan en stor kommune fungerer og styres?

Så har du muligheden nu! For vi har brug for en konsulent i Politik & Jura i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen i Odense kommune, som har erfaring med at betjene et politisk udvalg og administrativ topledelse og trives med en omskiftelig hverdag i et ledelsessekretariat.
 
Vi tilbyder
Vi tilbyder en ansættelse i Politik & Jura, der er en del af Ledelsessekretariatet, som understøtter hele forvaltningen, lige fra den øverste ledelse til den enkelte rådgiver. Du bliver kollega med 18 dygtige konsulenter og jurister med forskellige ansvarsområder inden for beskæftigelses- og socialområdet.

Jobbet byder på en varieret hverdag på en dynamisk arbejdsplads, hvor vi værdsætter fællesskabet, og hvor de sociale bånd i afdelingen bidrager til et godt arbejdsmiljø. Vi løser opgaverne ved at have et stort fokus på høj faglighed, kvalitet og effektivitet. Vi arbejder under meget fleksible rammer med mulighed for hjemmearbejde og fleksibel placering af arbejdstiden.

Om konsulentstillingen
For konsulentstillingen gælder, at din rolle vil være konsulentmæssig understøttelse af forvaltningens ledelse og drift. Primært på beskæftigelsesområdet, men opgaver på socialområdet vil også være en del af din daglige portefølje.

Som vores nye konsulentkollega vil dine primære opgaver være:

  • Betjening og udarbejdelse af politiske dagsordner til Beskæftigelses og Socialudvalget
  • Ledelsesunderstøttelse af koncernchefer og områdechefer på beskæftigelsesområdet
  • Udarbejdelse af udkast til svar på borgerhenvendelser forvaltningens rådmand
  • Understøttelse af  processer i driften, herunder lovimplementering og akademikerindsatsen
  • Indhentning af kommentarer til dagsordner i KL’s bestyrelse samt diverse udvalg
  • Tværgående samarbejde og koordinering med bl.a. 6 byerne og de fynske kommuner
  • Forberedelse til møder i bl.a. RARFyn, herunder udarbejdelse af notater, analyser og andre AC-generalistopgaver
Om dig
Du er positiv, god til at samarbejde, i besiddelse af et udtalt servicegen og så har du lyst til at arbejde et sted, hvor din indsats gør en forskel. Du har talent for ledelsesunderstøttelse  og kommunikation på alle niveauer i organisationen.

Du trives i en travl og politisk styret organisation. Du er en holdspiller og motiveres af at spille andre gode. Herudover har du relevant videregående samfundsvidenskabelig eller humanistisk uddannelse.

 Herudover ser vi gerne, at du:
  • Kan arbejde systematisk og selvstændigt
  • Er i stand til selv at tage initiativ til at løse opgaver og se muligheder
  • kan koordinere processer på tværs af aktører med mange forskellige fagligheder
  • Kan holde overblikket når der er mange opgaver i gang
  • Kan håndtere hasteopgaver, som forstyrrer dagens planer
  • Går positivt til opgaverne, har drive og sætter kvalitetsmæssige høje krav til dig selv og dine resultater
  • Har lyst til læring og udvikling for dig selv og teamet
  • Kan og vil bidrage både fagligt, kollegialt og socialt.  
Du styrer selv din opgavevaretagelse, men dagene ligner ikke hinanden, og din dag kan godt komme til at se anderledes ud end du forestillede dig, da du startede din arbejdsdag. Du skal derfor have lyst til at løse nye og pludseligt opståede opgave samt mod på at sætte dit eget præg på jobbet.

Jobbet er til dig, som har erfaring med ledelsesunderstøttelse og beskæftigelsesområdet, men som fortsat ønsker at udvikle dig i et spændende og selvstændigt job, samtidig med du får indblik i Odense Kommunes forvaltning og organisation.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Indplacering sker i forhold til relevant erfaring. Stillingen er på fuld tid og med start den 1. marts 2024 eller snarest muligt efter aftale.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål og ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Skov Nielsen på 30 60 43 44, bsn@odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 14. januar 2024. Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 17. januar og fredag den 19. januar. De ansøgere, der går videre til anden samtale, kommer til at løse en case-opgave.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Skulkenborg 1, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961860

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet