Konsulent til Ledelsessekretariatet i Borgmesterforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af udviklingen af Danmarks tredje største by? Har du lyst til at indgå i et team, der understøtter topledelsen i en ambitiøs og udviklingsorienteret kommune? Trives du med varierende arbejdsopgaver, der bidrager til at skabe sammenhæng mellem politiske visioner og konkrete resultater? Er du nyuddannet eller har du et par års erfaring, så er det sandsynligvis dig, vi mangler på holdet.

Odense er godt på vej til at blive en åben og moderne dansk storby med en livlig bykerne, grønne åndehuller og aktive lokalmiljøer. En by, hvor studerende bliver til familier med lyst til at slå rod. Hvor eventyrlige oplevelser og internationale festivaler begejstrer borgere og tiltrækker flere gæster. En mangfoldig storby med ambitiøse planer for byens velfærd, klima og for udviklingen af indsatser, der i endnu højere grad afspejler borgernes behov gennem ny og progressiv borgerinddragelse.

Om os
Ledelsessekretariatet er et centralt placeret kontor i både Borgmesterforvaltningen og i Odense Kommune. Vi har mange relationer på tværs af organisationen og spiller en stor rolle i forhold til den helhedstænkning, der skal præge forvaltningen og kommunen. Ledelsessekretariatet fungerer som strategisk sparringspartner for særligt den administrative topledelse og bidrager til at skabe sammenhæng mellem politiske mål og konkrete handlinger. Ligeledes arbejder vi tæt op imod såvel Byråd, Økonomiudvalg og borgmester. Vi er et dynamisk og professionelt team med stor fleksibilitet i vores opgaver og et godt sammenhold. Vi har mange spændende opgaver og sætter en ære i, at det skal være sjovt og meningsfuldt at gå på arbejde. 

Om jobbet
Som konsulent vil du være med til at sikre, at såvel den administrative som politiske ledelse har det nødvendige beslutningsgrundlag og bliver understøttet i deres daglige arbejde med at lede og udvikle kommunen. Dine opgaver vil spænde bredt, men med fokus på at understøtte den samlede ledelse i Borgmesterforvaltningen og på tværs af Odense Kommune. Du vil få mulighed for faglig og personlig udvikling gennem varierende opgaver, og samtidig mulighed for selv at præge indhold og sammensætning af dine opgaver. 

Arbejdsopgaver

  • Servicere og understøtte den politiske og administrative ledelse – fx i form af planlægning af Byrådets kvartalsmøder og Økonomiudvalgets strategiske dage
  • Deltage i projekter og projektrelaterede opgaver
  • Udarbejde analyser, oplæg, mødeforberedelse og taler
  • Bidrage til intern udvikling – herunder deltage i organisatoriske forandringsprocesser og kommunikation
  • Være med i hele processen fra udvikling til implementering af strategier
  • Bidrage til den fortsatte udvikling af Ledelsessekretariatet som det naturlige sted for politisk og administrativ betjening og helhedsorienteret udvikling

Om dig
Vi søger en kandidat med en akademisk baggrund, der enten er nyuddannet eller med et par års relevant erhvervserfaring. Det er vigtigt, at du har stærke analytiske kompetencer og problemløsningsfærdigheder, samt at du besidder evnen til at arbejde både selvstændigt og i teams. Lige så vigtigt er det, at du har lysten til at lære, modet til at kaste dig ud i nye udfordringer og et godt drive. Erfaring med eller interesse for offentlig forvaltning og politiske processer er en fordel.

Profil
  • Du har en akademisk baggrund inden for f.eks. statskundskab, offentlig administration, økonomi eller lignende
  • Du har gode kommunikations- og formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Du har erfaring med eller interesse for offentlig forvaltning og politiske processer
  • Du har en god portion humor og let til en uformel omgangstone
  • Du kan arbejde struktureret og trives i en til tider travl hverdag

Vi kan tilbyde
Vi tilbyder en spændende stilling i en ambitiøs og udviklingsorienteret kommune, hvor du bliver en del af en dynamisk og engageret arbejdsplads med et stærkt fokus på samarbejde og videndeling. Du vil komme til at opleve en travl men spændende hverdag tæt på den administrative og politiske ledelse i en af landet største kommune. Derudover tilbyder vi:
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling gennem varierende opgaver og projekter
  • Opgaver tæt på den administrative og politiske topledelse
  • Stor fleksibilitet og højt til loftet
  • Gode muligheder for at præge job og indhold

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling på 37 timer med start 1. august2024 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef for Ledelsessekretariatet, Louise Nowak Rasmussen på 40 31 98 36 eller chefkonsulent Jacob Batson Matzen på 23 28 84 17.

Det praktiske
Stillingen er placeret i Ledelsessekretariatet i Borgmesterforvaltningen. Ansøgningsfrist er torsdag den 6. juni 2024. 

Vi forventer at afholde 1. samtale tirsdag d. 11. juni og 2. samtale tirsdag d. 18. juni 2024. Kandidater, som inviteres til anden samtale, skal være indstillet på at udfylde en personprofiltest i perioden mellem de to samtaler. Du vil også blive bedt om at arbejde med en case ved anden samtalerunde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045721

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet