Konsulent til Kontrolenheden mod social dumping

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en menneskekender og har du ben i næsen? Kan du både tale med mennesker og analysere dokumentation og kontrakter?

Odense Kommune går forrest i kampen mod social dumping og derfor har vi vores egen Kontrolenhed, der sikrer ordentlige løn- og arbejdsvilkår for de medarbejdere, der varetager opgaver og projekter for kommunen.

Vi søger lige nu en konsulent, der skal udføre dokumentkontroller.

Om jobbet
Dine opgaver kan bl.a. blive:

  • Risikovurdering af kontrakter og opgaver
  • Kontakt med myndigheder
  • Kontakt med arbejdsmarkedets parter, herunder analyse af relevante overenskomster
  • Gennemgang og vurdering af dokumentation, herunder beregninger samt verificering af info.
  • Analyse af, hvorvidt Arbejdsklausulen er overholdt
  • Møder med hovedleverandør og underleverandører, som kan være konfronterende.
  • Proces med overordnet udbredelse og kendskab til kampen mod social dumping i hele landet på tværs af leverandører, brancheorganisationer, styrelser, kommuner og regioner.
  • Oplæg og guidelines til igangsættelse af kontrol hos andre offentlige aktører
  • Hjælp til implementering af kontrolapparat fra indledende opstartsmøder til besøg og reel kontrol
  • Håndtering af henvendelser fra samarbejdspartnere samt særlige OBS-brancher.
  • Sparring med kolleger vedr. bekymringspunkter ved en given kontrakt herunder i udbudsprocessen.
Om os
Kontrolenheden mod social dumping arbejder for at sikre Odense mod social dumping, herunder oplyse, vejlede og rådgive virksomheder i kampen mod social dumping.
Ligeledes varetager Kontrolenheden sikring med overholdelse af Kommunens Arbejdsklausul på kontrakter omhandlende anlæg, drift og tjenesteydelser.  
Kontrolenheden tilbyder tillige at varetage de øvrige fynske kommuners kontrol og håndhævelse af deres Arbejdsklausuler samt øvrige sociale klausuler.
Arbejdet i Kontrolenheden er dynamisk med en høj grad af samfundsmæssig og politisk bevågenhed. Kontrolenheden har berøring med alle kommunens forvaltninger samt en lang række eksterne aktører herunder leverandører, offentlige myndigheder, andre kommuner mv.
Kontrolenheden løser hele kontrolopgaven fra mødet med medarbejderne på projektet til sikring af en efterbetaling til medarbejderne samt eventuel sanktionering af leverandøren.

Kontrolenhedens primære opgaver er:
  • At modtage og kvalificere anmeldelser via hotline
  • At udføre kontrolbesøg på kommunens kontrakter
  • At gennemføre kontrol på baggrund af henvendelser eller mistanke
  • At identificere kontrakter med henblik på kontrol med overholdelse af Arbejdsklausulen
  • At optimere kommunens processer og udvikle i forhold til opfølgning og anvendelse af klausuler
  • At skabe kendskab og implementere klausulen i forvaltningerne
  • At kontrollere og skabe koordinering mellem de fynske kommuner i forbindelse med deres kontrol
  • At analysere brancher og deres virke
  • At analysere dokumentation herunder gennemgang af ansættelseskontrakter, lønsedler, timesedler mv. og sammenholde disse med relevante overenskomster på de enkelte fagområder.
  • At afholde dialogmøder med leverandører
Kontrolenheden hører under Udbud & Kontraktstyring, der en afdeling i Borgmesterforvaltningen. Afdelingen består af medarbejdere, der med energi, humor og høj faglighed brænder for deres spændende arbejdsområder. Samarbejdet præges af loyalitet og fleksibilitet til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere, ligesom trivsel og arbejdsglæde vægtes meget højt.

Om dig
Du kan være kan uddannet indenfor kontor, regnskab, økonomi, jura, erhvervsjura eller lignende faglig baggrund og er i stand til at arbejde med tal og excel-regneark.
Vi er åbne for, at du er nyuddannet, men har du erfaring fra tidligere ansættelser herunder med arbejdsopgaver indenfor arbejdsret/ansættelsesret er det et plus.

Det vil desuden være en fordel, hvis du har kendskab til:
  • det arbejdsretlige- og ansættelsesretlige område
  • industrien og i særdeleshed byggebranchen, herunder erfaring med anvendelse af respektive overenskomster på området.
Du er i stand til at arbejde struktureret og fokuseret herunder bevare overblikket i en hverdag, der kan indeholde mangeartede arbejdsopgaver. Du er indstillet på at løse opgaver i et team, men er samtidig i stand til at arbejde selvstændigt. Desuden har du en metodisk tilgang og stærke analytiske evner med fokus på at sikre kvalitet i hver kontrol.
Du er i stand til at udarbejde og kommunikere analyser, så det skaber værdi for modtageren (leverandører, samarbejdspartnere mv.) herunder med henblik på at finde den rette løsning i hver sag.
Desuden har du en strategisk og kreativ tilgang og interesse for at udvikle området herunder udbrede kendskabet til Kontrolenheden og dens arbejde.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du ikke har strafbare forhold registreret.

Vil du vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til Ditte Beck-Hald på 30 54 91 39 eller Cecilie Schwartz Førby på 51 15 89 64.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid dvs. 37 timer/uge og ønskes besat snarest muligt eller senest 1. januar 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 6. november 2023.
Vi forventer at afholde 1. samtaler den 10. november 2023 og 2. samtaler den 17. november 2023. Du kan blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse mellem 1. og 2. samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921894

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet